بهداشت و درمان

هراز نیوز :
فرماندار آمل:ايجاد و ساماندهي سرويس‌هاي بهداشتي در سطح شهر آمل خواسته مهم مردم از شهرداري است.

رییس شبکه بهداشت آمل  :در سال گذشته دو منطقه در آمل به آنفولانزاي مرغي مبتلا شده و تلفات نيز داشته‌ايم

حمزه قاسمي ظهرپنجشنبه  در كارگروه بهداشت شهرستان آمل  با اشاره به اينكه برخي بيماري‌ها بين انسان و دام مشترك هستند، اظهار داشت: اين امر به عنوان معضلي براي تهديد سلامت انسان‌ها به شمار ميرود كه به خصوص در كشورهاي در حال توسعه بيشتر ديده مي‌شود.
وي با بيان اينكه در سال گذشته 84 مورد تب‌مالت در آمل گزارش شده است، افزود: از ابتداي سال‌‌ جاري تاكنون 16 نفر مبتلا به اين بيماري شناسايي شدند.
رئيس شبكه بهداشت و درمان شهرستان آمل با اشاره به اينكه بيماري تب شاليزار نيز بين انسان و دام مشترك است، يادآور شد: در سال گذشته 17 مورد مبتلاي به اين بيماري در آمل شناسايي شده است.
به گفته وي در سال‌ جاري نيز 19 نفر مشكوك به داشتن اين بيماري بودند كه آمار قطعي بايد از سوي موسسه انستيتوپاستور آمل داده شود.
رئيس شبكه بهداشت و درمان آمل با بيان اينكه در سال گذشته 567 مورد حيوان‌گزيدگي در اين شهرستان گزارش شده است، افزود: تا روز گذشته 126 مورد حيوان‌گزيدگي در آمل شناسايي شده است.
وي با اعلام اينكه از آبان ماه سال گذشته تا تيرماه امسال 550هزار نفر درباره بيماري H1N1 به بيمارستان‌هاي اين شهرستان مراجعه كرده‌اند، گفت: 100هزار مورد مشكوك به اين بيماري مورد معاينه قرار گرفتند كه 55 مورد از آنها بيماريشان مشكوك بود.
قاسمي با بيان اينكه در سال گذشته دو منطقه در آمل به آنفولانزاي مرغي مبتلا شده و تلفات نيز داشته‌ايم بدون اشاره به حجم تلفات در اين زمينه يادآور شد: در سال‌ جاري نيز دو مورد مشكوك به اين بيماري شناسايي ولي بيماري آنها قطعي نشده بود.

* ايجاد سرويس بهداشتي خواسته مردم از شهرداري
يدالله اكبرزاده ‌در كارگروه بهداشت شهرستان آمل با اشاره به اينكه ايجاد و ساماندهي سرويس‌هاي بهداشتي در سطح شهر آمل خواسته مهم مردم از شهرداري است، عنوان داشت: بايد در برآوردن اين نياز شهروندان جلسات ويژه‌اي برگزار و نسبت به رفع اين مشكل اقدام شود.
وي با بيان اينكه نظافت پارك‌هاي جنگلي و سرويس‌هاي بهداشتي آنها نيز بايد در كوتاه‌ترين زمان ممكن ساماندهي شود، افزود: گاهي ورودي‌هاي استان نيز با وجود داشتن سطل زباله، انباشته از زباله است كه اين امر نيز بايد ساماندهي شود.

منبع خبر :فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *