اداره اوقاف
آمل دارای 1050 موقوفه متصرفی است
هراز نیوز : رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل تعداد موقوفات متصرفی شهرستان را یک هزار و 50 فقره اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین مهدیان ظهر چهارشنبه در همایش متولیان آمل، وظیفه اصلی متولیان را اجرای نیات واقفین خیراندیش اعلام کرد.

وی بر اجرای نیات واقفان خیراندیش توسط متولیان تأکید کرد و افزود: وقف سنت حسنه ماندگاری است که توسط واقفان خیراندیش و آینده نگر در شهرستان آمل رقم خورد و کسانی که متولی این موقوفات هستند مسئولیت شرعی و دینی و اسلامی و عرفی دارند و طبق نیات واقفان باید عمل کنند.

مهدیان ادامه داد: متولی باید به شرح وظیفه خود آشنایی کامل داشته باشد و طبق قانون و مقررات امورات موقوفه را بچرخاند و از سویی در حفظ موقوفه تلاش کند.

رئیس اوقاف آمل با اشاره به رقبات بسیار زیاد برخی از موقوفات گفت: رسیدگی به رقبات موقوفات آمل بسیار مهم است و طبق ضوابط باید اجاره بهای هر رقبه توسط مستاجر پرداخت و متولی برای تنظیم بودجه، تنظیم سند اجاره، اخذ حقوق موقوفه و مصرف آن طبق نیات واقف عمل کند و امورات یک متولی باید به روز باشد و در حفظ و نگهداری آن تبلیغ صحیح و درست از هزینه کرد در شهرستان صورت گیرد.

شهرستان آمل دارای یک هزار و 50 موقوفه متصرفی و 153 موقوفه غیرمتصرفی است که موقوفات غیرمتصرفی دارای متولی اند و موقوفات متصرفی مستقیما زیر نظر اداره هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *