آیا محسن ترکی هم غشی است؟ مروری بر داوری‌های انجام گرفته توسط این دو دوست برای پرسپولیس در دربی‌های اخیر تهران، ضرر و زیان هنگفت سرخپوشان را نشان می‌دهد.

محسن ترکی دوست شفیق و همشهری محسن قهرمانی بعد از اتهاماتی که علی دایی به این داور وارد کرد، دوباره سوتش را آویزان کرد.

نکته جالب اما اینجاست که مروری بر داوری‌های انجام گرفته توسط این دو دوست برای پرسپولیس در دربی‌های اخیر تهران، ضرر و زیان هنگفت سرخپوشان را نشان می‌دهد. آیا محسن ترکی هم مثل قهرمانی «غشی» است یا از سر رفاقت پشت آن یکی محسن ایستاده است؟

* دربی ۶۹

در این بازی مرتضی کریمی پرچم می‌زند و گل درست محمد نوری که چیزی حدود نیم متر عقب‌تر از آخرین مدافع استقلال توپ را وارد دروازه می‌کند را آفساید اعلام می‌کند. در نهایت در دیداری که پرسپولیس می‌توانست حداقل با یک تساوی از زمین خارج شود، استقلال بازی را با گل فرهاد مجیدی می‌برد تا ضمن رقم خوردن داربی معروف «آی بدو، آی بدو» مرتضی کریمی هم به دلایل نامعلوم از دنیای داوری خداحافظی کند!

* دربی ۷۰

محسن ترکی وظیفه قضاوت این مسابقه را برعهده داشت. در جریان بازی محمد محمدی دروازه‌بان استقلال در یک صحنه برای گرفتن توپ، قیچی‌وار شکم غلامرضا رضایی را بین دو پایش قرار می‌دهد و محسن خان ترکی که در یک قدمی صحنه قرار دارد دستور به ادامه بازی می دهد. در نهایت استقلال بازی را می‌برد. جالب اینجاست که سال بعد دایی در راه‌آهن با اظهارات جنجالی‌اش بعد از مسابقه با استقلال باعث شد ترکی از دنیای داوری خداحافظی کند؛ وداعی که زیاد طول نکشید و محسن خان دوباره به مستطیل سبز برگشت!

* دربی ۷۵

در این بازی یک بار دیگر قرعه داوری به نام محسن ترکی خورد. نکونام در اولین فصل بازگشتش به ایران در یک صحنه در محوطه جریمه استقلال پیراهن محسن بنگر را پاره می‌کند، ترکی که در یک قدمی صحنه ایستاده است در سوت خودش می‌دمد و بازی را متوقف می‌کند، اما نه به نشانه اعلام پنالتی بلکه به‌خاطر هدایت بنگر به نیمکت پرسپولیس برای تعویض لباس پاره شده‌اش. این اتفاق بازهم زمینه‌ساز قهر دوباره ترکی به نشانه اعتراض از دنیای داوری بود!

* دربی ۷۶

بالاخره با اصرارهای عادل فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ این‌بار سوت قضاوت دربی به نام محسن قهرمانی افتاد تا در طول کارنامه قضاوتش، از یک بار داوری در این بازی بی‌نصیب نمانده باشد. محمد نوری را خسرو حیدری در حالی که در موقعیت شوت‌زدن به چارچوب استقلال قرار دارد جلوی چشمان داور هل می‌دهد، اما قهرمانی با فیگورهای منحصر‌به‌فردش دستور به ادامه بازی می‌دهد. در یک صحنه دیگر توپ برگشتی مقابل دروازه استقلال مقابل پاهای رضا حقیقی قرار می‌گیرد که تا این بازیکن قصد شوتزنی می‌کند، نکونام با تکلی خشن او را مقابل دیدگان قهرمانی در محوطه جریمه واژگون می‌کند اما بازهم داور اعتقادی به خطای پنالتی ندارد. دو صحنه‌ای که اکثر کارشناسان داوری آن‌ها را پنالتی محرز اعلام کردند.

منبع تیراژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *