رييس جمهور با بيان اينكه بهره برداري از دستاوردهاي علمي به خودي خود احساس خوشايندي را به انسان منتقل مي‌كند، اظهار داشت: ارزشمندتر از اين احساس، حس توانمندي و بزرگ شدني است كه در اثر حصول اين دستاوردهاي بزرگ به انسان منتقل مي‌شود.
دكتر محمود احمدي نژاد ظهردر مراسم رونمايي از پنج دستاورد جديد دانشمندان و محققان كشورمان در عرصه نانو، چنين جلساتي را يكي از زيباترين مراسم هايي دانست كه در آنها شركت مي كند، توصيف كرد و گفت: سرتاسر اين جلسه اميد، نشاط و افتخار است و شما دانشمندان عزيز نشان مي‌دهيد كه ملت ايران ملت بزرگي است و ان‌شاءالله عظمت ملت ايران در جهان به دست تواناي شما تثبيت خواهد شد.
رييس جمهور با بيان اينكه وجود موانع در راه پيشرفت طبيعي است، افزود: هر كس بتواند بر موانع غلبه كند بزرگ مي شود و راه بزرگ شدن و رشد كردن، غلبه بر همين موانع است.
دكتر احمدي نژاد اظهار داشت: ايران امروز در سطح بسيار خوبي از پيشرفت قرار دارد و سرعت حركت علمي كشور بسيار سريع است، اما وضعيت فعلي در مقايسه با شأن حقيقي ملت ايران هنوز راضي كننده نيست و نمي توان آن را در طراز ملت ايران دانست، البته اگر چند سال پيش فقط يكي از اين دستاوردها در طول يك سال به دست مي آمد جشن ملي برگزار مي‌شد و خيلي ارزشمند به حساب مي‌آمد اما امروز وضع فرق كرده و بايد كار را توسعه دهيم.
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه دولت در حد توان خود از حركت علمي كشور حمايت و پشتيباني مي‌كند، تصريح كرد: همين امروز سفارش توليد پنج نمونه از دستگاه هاي ارائه شده در اين مراسم از سوي دولت داده خواهد شد تا به مراكز تحقيقاتي فاقد اين دستگاه‌ها اهدا شوند. همچنين دولت سعي مي‌كند نانو داروي توليد شده را تحت پوشش بيمه قرار دهد، تا هم استفاده كنندگان و هم توليد كنندگان بتوانند از مزاياي آن بهره ببرند.
دكتر احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه خداوند انسان را خلق كرده تا با كرامت و بزرگوارانه زندگي كند و انسان را خوار و ذليل نمي پسندد، خاطر نشان كرد: ظلم، تعدي، كوته‌بيني و رواداشتن تبعيض هاي مختلف از مهمترين موانعي هستند كه بر سر راه رسيدن انسان به اوج عظمت و كمال قرار دارند و خداوند راه رسيدن به كمال را براي انسان جز از طريق علم و تسلط بر عالم به واسطه علم قرار نداده است.
رييس جمهور ادامه داد: انسان عالم با انسان غيرعالم تفاوت خيلي زيادي دارد و بين كساني كه با تجهيزات پيشرفته زندگي مي كنند با كساني كه در زندگي خود از اين تجهيزات محروم هستند فاصله زيادي وجود دارد و براي تفهيم بهتر اين مساله، خوب است مقايسه اي بين زندگي خودمان و فرزندانمان انجام دهيم تا ببينيم كه دنياي آنها چه نسبتي با دنياي روزگار كودكي ما دارد.
دكتر احمدي نژاد بالاترين هديه يك انسان به انسانهاي ديگر و ارزشمندترين اثر ماندگار هر انساني در عالم را علم عنوان كرد كه مي تواند در مسير زندگي انسانها تحول واقعي ايجاد كند.

 

One thought on “دستاوردهاي علمي احساس توانمندي و بزرگ شدن را به يك ملت منتقل مي كنند”
  1. تا كجا مي خواي احمدي نژاد رو همراهي كني؟ تا ته چاه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *