دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه سرنوشت و كليد حل مسائل جهان از فلسطين رقم خواهد خورد ،‌گفت: شرايط امروز جهان همچون كلاف سردرگمي است كه اگر گره اصلي آن باز شود تمامي گره هاي ديگر نيز باز خواهد شد و آن موضوع فلسطين است.
دكتر محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در ديدار خالد مشعل، رييس دفتر سياسي جنبش حماس، اظهار داشت: مساله فلسطين مساله اي نيست كه به يك مقطع زماني وابستگي داشته باشد بلكه به كل تاريخ جهان وابسته است؛ فلسطين خط مقدم موحدان و عدالت طلبان در سرتاسر جهان است و ان شاءالله پيروزي از همانجا محقق خواهد شد.
دكتر احمدي نژاد در ادامه با بيان اينكه امروز ملت هاي منطقه بدنبال عدالت، آزادي و عزت هستند،‌ گفت:‌ اين حق آنهاست اما با تحولاتي كه در منطقه خاورميانه در حال شكل گيري است بايد مراقب بود كه مديريت اين تحولات منحرف نشود، زيرا تجربه نشان داده برخي قيام ها با انگيزه هاي الهي و مثبت شكل گرفته اند ولي بدليل عدم مديريت صحيح به شرايط قبل بازگشته است.
رييس جمهور ادامه داد: كشورهاي منطقه بايد مراقب باشند تا استكبارگران از شرايط موجود سوء استفاده نكنند، يعني ديكتاتوري را بردارند و فردي با ظاهري جديد را بر سر كار بياورند.
دكتر احمدي نژاد همچنين با تاكيد بر اينكه دولت هاي منطقه نبايد اجازه دهند كه غربي ها در امور منطقه خاورميانه دخالت كنند،‌ گفت: ما معتقديم دولت ها و ملت هاي منطقه مي توانند با همكاري و برخي اصلاحات، امنيت منطقه را تامين كنند.
رييس جمهور با اشاره به اينكه استعمارگران به هيچ وجه نمي خواهند كشورهاي منطقه خاورميانه پيشرفت كنند، گفت: استكبارگران همواره به دنبال تضعيف ملت هاي منطقه هستند چرا كه با اين كار مي توانند به اهداف شوم خود در خاورميانه دست پيدا كنند؛ از اين رو تمامي دولت هاي منطقه خاورميانه بايد مراقب دسيسه و فريبكاري آنان باشند تا فريبشان را نخورند.
دكتر احمدي نژاد گفت: اگر شرايط امروز منطقه و جهان را با بيست سال قبل مقايسه كنيم مي بينيم كه شرايط بسيار تغيير كرده است و آمريكا و اسرائيل در سراشيبي سقوط قرار گرفته اند.
خالد مشعل رييس دفتر سياسي جنبش حماس نيز در اين ديدار با قدرداني از مواضع هوشمندانه و حمايت هاي ملت و دولت جمهوري اسلامي ايران بويژه رهبر معظم انقلاب و رييس جمهور در قبال موضوع فلسطين و مقاومت فلسطينيان، تاكيد كرد:امروز ملت فلسطين علي رغم فشارهاي مختلف آمريكا و رژيم صهيونيستي، در مسير پيشرفت گام بر مي دارد و اين رژيم جعلي صهيونيستي است كه در تنگنا بوده و رو به اضمحلال است.
رييس دفتر سياسي جنبش حماس با تشريح آخرين اوضاع فلسطين اظهار داشت: ملت فلسطين به مقاومت در برابر دشمنان ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *