هراز نيوز: درست چند روز پيش از سفر دكتر احمدي ن‍‍ژاد رئيس جمهور محترم به نيويورك يك فساد مالي بسيار گسترده موسوم به ” اختلاس سه هزار ميليارد توماني ” رسانه اي شد و با دستور صريح رئيس قوه قضائيه رسيدگي به آن آغاز شد . اما رسانه هاي اصولگرا به دليل ملاحظاتي كه درباره سفر رئيس جمهور به نيويورك داشتند ،ترجيح دادند در اين باره كمي سكوت كنند تا سخنان شجاعانه دكتر احمدي ن‍ژاد عليه بي عدالتي هاي حاكم بر جهان تحت الشعاع مسائل داخلي قرار نگيرد .

به گزارش «فردا»، اما جريان انحرافي كه متهم اصلي اين فساد بزرگ خوانده شده است ، درست در آستانه بازگشت رئيس جمهور محترم در اتاق هاي عمليات رواني خود تصميم گرفت براي فرار از پاسخگويي به پرسش هاي افكار عمومي درباره اين فساد مالي دست به انتشار دروغي بزرگ بزند تا افكار عمومي را از موضوع اصلي منحرف كند .

ظاهراً اتاق عمليات رواني كه توسط گروهي موسوم به ” سربازان اسفنديار ” اداره مي شود ،تصميم گرفته است ماموريت انتشار اين دروغ بزرگ را بر عهده يكي از وفادارترين “سربازان اسفنديار” كه به فردي موسوم به ” جوانفكر ” واگذار كند و او نيز در بولتن جريان انحرافي موسوم به ” روزنامه ايران ” ذيل تيتر ” اخلال در بازار طلا و بورس با سوء استفاده از منابع شهرداري تهران ” دست به انتشار يكي از مضحك ترين دروغ هاي اقتصادي سال هاي اخير زد تا ماموريت خود را به خوبي انجام داده و احتمالاً از سران جريان انحرافي دست مريزاد بگيرد !

اين در حالي است كه بسياري از كارشناسان از مدت ها پيش به نقش برخي مراكز خاص در افزايش نرخ دلار و سكه اشاره كرده بودند و هشدار داده بودند كه ايجاد شائبه تامين منابع مالي هدفمندي يارانه ها از محل افزايش نرخ ارز اقدامي غير اصولي است . با اين حال در اين مطلب قصد پرداختن به اصل ماجرا و افشاي ابعاد مختلف آن را نداريم .

اما اصل مطلب اين است كه اگر گروه موسوم به ” سربازان اسفنديار” گمان كرده است با انتشار اين دست از مطالب مي تواند از زير بار فساد مالي سه هزار ميلياردي و نقش جريان انحرافي در آن شانه خالي كند اشتباهي بزرگ است . چرا كه پرسش هاي اساسي و كليدي در اين زمينه مطرح است كه سبب مي شود مردم به شدت نسبت به اين موضوع و موضوعاتي از اين دست حساس باشند.

12 هزار میلیارد کجاست؟

يكي از اساسي ترين موضوعاتي كه در روزهاي گذشته مطرح شد اما به خاطر سفر رئيس جمهور محترم ترجيح داديم درباره آن سكوت كنيم بحثي است كه آقاي رحماني فضلي رئيس محترم ديوان محاسبات اعلام كرده است .

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در نشست خبری با انتقاد شدید از نظام مالی دولت گفته است:” دولت 12میلیارد دلارازمازاد درآمد نفتی را به صندوق ذخیره ارزی واریز نکرده و همچنین پنج هزار میلیارد تومان برای واریز یارانه های نقدی از بانک مرکزی استقراض کرده است.”

البته روزنامه ایران که خبر اختلاس بزرگ را به صورت کوتاه در یکی ازصفحات داخلی آورده بود، خبر مصاحبه رحمانی فضلی را پوشش نداد !

در همين زمينه پيشتر جعفر قادري، نماينده اصولگراي مجلس و عضو كميسيون برنامه و بودجه گفته بود :موضوع گزارش تفريغ بودجه سال ۱۳۸۷ كه با نقايص و اشكالاتي روبروست از سوي كميته ويژه كميسيون برنامه و بودجه بررسي و گزارش آن به اطلاع اعضا رسيده است.

جعفر قادري، نايب‌رييس كميسيون برنامه و بودجه مجلس مي‌گويد كه ديوان محاسبات مدعي است11 ميليارد و 700میلیون دلار از درآمدهاي نفتي سال ۱۳۸۸ و ۸۰ درصد مازاد بر قيمت ۶۵ دلاري هر بشكه نفت در سال ۱۳۸۹ كه بايد به حساب ذخيره ارزي و صندوق توسعه ملي واريز مي‌شد، واريز نشده است.

به گفته قادري، نمايندگان معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي و وزارت اقتصاد نيز درباره ‌اين ابهام ديوان محاسبات هيچ توضيحي نداده‌اند و نماينده بانك مركزي نيز براي بيان توضيحات در جلسه حضور نداشته است.

اين نماينده‌مجلس خواستار پاسخگويي دولتمردان درباره واريز نشدن 11/7 ميليارد دلار از درآمدهاي نفتي شده است.

البته در بهمن ماه 89 علي بنايي نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي و عضو ديگر كميسيون برنامه و بودجه گفته بود كه دولت گفته است ما تا آخر سال اين مبلغ را واريز مي كنيم كه با گفته هاي رئيس كل ديوان محاسبات در 22 شهريورماه امسال مشخص مي شود هنوز اين مبلغ واريز نشده است .

بنابراين اكنون بايد جريان مسلط بر دولت ابتدا پاسخ ملت ايران را بدهد كه اولاً : چرا دوازده هزار ميليارد تومان از مازاد درآمد نفتی را به صندوق ذخیره ارزی واریز نکرده است ؟ ثانياً : با كدام مجوز پنج هزار ميليارد تومان از بانك مركزي براي پرداخت يارانه ها استقراض كرده است ؟ بانك مركزي اين مبلغ را از كجا آورده است ؟ آيا ارتباطي ميان گراني سكه و ارز در بازار و استقراض دولت از بانك مركزي وجود دارد ؟ و نكته مهم تر اين است كه پول هاي حاصل از برخي آزاد سازي ها از جمله آزاد سازي قيمت حامل هاي انرژي كجا رفته و چه شده كه براي پرداخت مبالغ نقدي به مردم كم آورده اند و از بانك مركزي استقراض مي كنند ؟!

اينها پرسش هايي اساسي است كه بايد همه مسولان مربوطه پاسخ دهند و با عمليات رواني ، فرافكني و دروغ پردازي هاي “سربازان اسفنديار” امكان فرار از پاسخگويي به ملت وجود ندارد . چرا كه پيشتر هم ماجراي هزار ميليارد تومان درباره بودجه سال 85 مطرح شده بود و اگر قرار باشد هر سال در تفريغ بودجه رقم هاي چند هزار ميلياردتوماني در بيايد و دولت به قانون تمكين نكند ديگر سنگ روي سنگ بند نمي شود .

اما در كنار اين تخلفاتي كه ديوان محاسبات و نمايندگان مجلس مدعي آن هستند و به گفته رئيس كل ديوان محاسبات در قوه قضائيه نيز در دست بررسي است ، پرسش هاي اساسي ديگري نيز درباره برخي افراد جريان انحرافي وجود دارد .

مثلاً بايد بالاخره مشخص شود نقش جريان انحرافي در قاچاق عتيقه چه بوده است و داستاني كه اخيراً درباره قاچاق عتيقه حتی در سرمقاله روزنامه کیهان مطرح شد دقيقاً چيست و چه زوايايي دارد و چه كساني در آن دخيل بوده اند . نمي شود عده اي از يك سو دم از فرهنگ و تمدن ايراني بزنند و از سوي ديگر آثار تمدن ايران را قاچاق كنند و پولش را به جيب بزنند !

يكي ديگر از پرسش ها همين ماجراي فساد مالي سه هزار ميليارد توماني است كه بايد نقش جريان انحرافي در آن روشن شود و به صورت مشخص پاسخ داده شود كه چرا نامه هايي با سربرگ دفتر رئيس جمهور و امضاي رئيس دفتر ايشان در حمايت از اين گروه اختلاس گر صادر شده است و اين حمايت ها و نامه نگاري ها تا چه ميزان در بروز اين فساد بزرگ نقش داشته است ؟

پرسش هايي از اين دست بسيار است كه انشاالله ابعاد مختلف آن را جهت استحضار مردم منتشر خواهيم كرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *