هراز نیوز : لطف الله اجدانی مدرس دانشگاه و روزنامه نگار املی در واکنش به پاسخ رییس شورای شهر آمل با ارسال ایمیلی به هراز نیوز ضمن دعوت از اعضای شورا شهرآمل  به مناظره با وی گفت :رییس و اعضای شورای شهر آمل کمربندهایشان را محکم ببندند و به مناظره با آجدانی بیایند .

در این نامه  امده است :

بسم الله الرحمن الرحیم

مدیر محترم پایگاه خبری هراز نیوز

با سلام و احترام فراوان

در خبری از سوی آن پایگاه خبری در تاریخ 17 فروردین 1392 با عنوان پاسخ رییس شورای شهر آمل به هراز نیوز آمده است که آقای علی قاسمی در پاسخ به پرسش آن پایگاه خبری مبنی بر علت عدم حضور اعضای شورای شهر آمل و یا نماینده آنها در جلسه میزگرد مطبوعاتی با حضور گروهی از کارشناسان و اصحاب رسانه و فعالان اجتماعی و سیاسی آمل به دعوت هفته نامه ندای شمال در 15 فروردین 1392 ادعا گردید “ساعت 7 صبح پنجشنبه{15 فروردین } آقای پارسا در شورای شهر با من (علی قاسمی) تماسگرفت که آقای قاسمی یک نامه ای خطاب به شما و سایر اعضای شورا از زیر درب داخلی درب ورودی شورای شهر قرارداده اند که امروز (صبح پنجشنبه 15 فروردین)ساعت 10 صبح جلسه ای در دفتر نشریه ندای شمال هست.(و) تاقبل از آن کسی با من (علی قاسمی) یا اعضای شورا هیچ تماسی نگرفت که به نظر من (علی قاسمی) شایدنمی خواستند ما در جلسه حاضر باشیم.” سپس آقای علی قاسمی آمادگی رسمی خودو شورای شهر برای بررسی عملکرد شورا با حضور کارشناسان و رسانه ها و مردم از سوی انجمن صنفی خبرنگاران را اعلام کرد

در این باره چند توضیح ضروری به نظر می رسد:

نخست آنکه در طول اسفندماه 1391 از سوی مدیریت هفته نامه ندای شمال مکرر با ریاست شورای شهر و آن شورا تماس شفاهی و کتبی گرفته شد که به موجب آن تماس ها و مکاتبات رسمی موجود هم ریاست شورای شهر آمل و هم اعضای آن شورا کاملا از موضوع این میزگرد مطلع و از آنان به طور رسمی دعوت گردید. لذا ادعای آقای علی قاسمی در بی اطلاع بودن وی و شورای شهر آمل از این میزگرد کاملا کذب واز مصادیق دروغ به عنوان یکی از گناهان کبیره است.

دو دیگر آنکه چند رسانه از جمله پایگاه خبری مازندنومه و نیز پایگاه خبری هراز نیوز طی مصاحبه خود با آقای حسین جوادی مدیر نشریه ندای شمال در تاریخ 4 اسفند 1392 موضوع برگزاری میزگرد بررسی عملکردشورای شهر آمل با حضور کارشناسان و با دعوت از شورای شهر آمل را رسانه ای کردندو به زودی بسیاری از اهالی رسانه ها و فعالان فرعنگی و اجتماعی و سیاسی شهر از این موضوع مطلع و در باره تصمیم شورای شهر آمل برای حضور یا عدم حضور در این میزگرد گمانه زنی می کردند.

لذا این ادعای آقای علی قاسمی یک طنز است و بس.

وانگهی جدای از وجود شواهد فراوان و متقن در دلالت اطلاع شورای شهر آمل از این میزگرد در جلسه ای با حضور گروهی از اهالی رسانه و از جمله آقای نعمت الله قربانی رییس انجمن صنفی خبرنگاران آمل و مدیر نشریه ندای شمال بر خلاف ادعای کذب رییس شورای شهر آمل در این زمینه آقای حسین نورانی مسوول روابط عمومی شورای شهر آمل یکی از حاضران در آن جلسه که چند روز قبل از برگزاری میزگرد 15 فروردین برگزار گردید بودند اذعان کردند که شورای شهر آمل قصد حضور در این میزگرد را ندارند و حتی با درخواست ایشان (حسین نورانی) برای حضور در این میزگرد به نمایندگی از شورای شهر آمل مخالفت گردید.

آقای علی قاسمی در شرایطی ادعای بی اطلاعی از این میزگرد کرده اند که جز خواجه حافظ شیرازی کمتر کسی از افراد مرتبط با این موضوع از آن بی خبر بودند.

شگفتا که آقای علی قاسمی ادعا کرده است که یکی از این بی خبران بوده است.

راست گفته اند که:صورتش نغز است و معنی نغز نی —— جوزها بسیار و در وی مغز نی

آقای علی قاسمی در فراز دیگری از افاضات خود ادعا کرده اند که برای حضور در یک میزگرد مطبوعاتی با حضور کارشناسان و اهالی رسانه ها و مردم از سوی انجمن صنفی خبرنگاران آمل آمادگی دارند. کاش رییس شورای شهر آمل بر اساس محاسبات نسنجیده خود از حضور در میزگرد هفته نامه ندای شمال که هم از آن خبر داشته و هم در آن دعوت بودند شرکت می کردند و ادعای پاسخگویی خود را در عمل اثبات می کردند.

به رغم آشکار بودن حقایق بر بسیاری از مردم و اهالی رسانه ها و افکار عمومی از آنجایی که اینجانب همواره از گفتمان های انتقادی سالم و سازنده استقبال و دفاع می کنم ،لاجرم به رغم آگاهی از ادعاهایی از این دست که نوش داروهایی بعد از مرگ سهراب اند، با احترام به گفتمان های انتقادی ضمن آرزوی برگزاری میزگردی که آقای علی قاسمی مدعی آن شده اند، رسما و با صراحت علاقه مندی و آمادگی خود را برای مناظره ای میان خود- یک نفر- با رییس شورای شهر آمل وترجیحا کلیه اعضای آن شورا – 7 نفر-را اعلام میکنم.

برای این که ادعای آقای علی قاسمی در دلالت بر آمادگی وی و شورای شهر آمل برای دفاع از عملکرد آن شورا، مصداقی از این واقعیت نباشد که :

کاسه چینی چو صدا می کند====== خود صفت خویش ادا می کند،

آستین همت را بالا زده ،کمربندهای خود را محکم ببندند وشجاعانه به میدان مناظره قدم نهند.

press tv-1

پیشنهاد می کنم مناظره با بنده را در یک فضای بزرگ عمومی از جمله یکی از مساجد یا سالن های بزرگ با اعلان فراخوان عمومی برای حضور آزادانه همه مردم علاقمند و اهالی رسانه ها و فعالان اجتماعی و فرهنگی ترتیب داده و ترجیحا همه اعضای محترم شورای شهر آمل و با همه توان خویش در این مناظره حاضر شوند تا پس از آن حسرتی بر دل رییس شورای شهر آمل و همکاران هم اندیش آنان در شورا باقی نماند .

باشد که این مناظره در فضایی سالم و سازنده اما صریح و شفاف و با به حرف در آوردن اسناد خاموش به تنویر افکار عمومی و حفظ و دفاع از منافع مردم شریف آمل و توسه و پیشرفت شهر آمل کمک کند

با تشکر و احترام فراوان لطف الله آجدانی

17 فروردین 1392

21 thoughts on “آجدانی :برای مناظره کمربندهایتان را محکم ببندید/به تنهایی آماده ام”
  1. بدانید این دو خبر نگار آقای ک. و ک. در همان روز در چلو کبابی با دوستان !!!بودند که اخبار را ارایه دهند اینها پیشکسوتان خبر شهرستان هستند متاسفم اگه دروغه تکذیب کنند

  2. بابا استاد آجودانی دمت گرم. کلاس و هیبت این عکست علاوه بر علم ومعلومات بالایتان مارو کشته .
    این عکس شبکه ماهواره ای پرس تی وی و اون عبارات درج شده در ذیل ، سابقه مناظرات زنده تلویزیونی با اشخاص فرهیخته ای چون استاد غلامعلی حداد عادل و … ترس بر اندام بعضی آقایون حتما” میندازه . این آقایون طرف حساب آملی شما کجا و آن آقایان تهرانی کجا؟
    اگر ازین آقایون آملی بپرسی پرس تی وی چیه ؟ با اندکی تامل و درنگ میگن : بلند شو و تلویزیون را روشن یا خاموش کن ( بدون شرح ).شما خود حدیث مفصل بخوانید ازین مجمل

  3. واقعا گل گفتی کلی خندیدم شاید هم معنی های دیگه بفهمن : پرس! ته بی

  4. جوابیه وبلاگ کربلایی ابوالفضل بادپا

    جناب فرهاد عزیزی : سلام

    چندی پیش و از سوی هواداران جناب قالیباف (کاندیدای شکست خورده در انتخابات ریاست جمهوری سال 84) کمی زودتر از موعد معمول و لابد جهت هماهنگی بیشتر سرشاخه های استانی و شهرستانی در آمل جلسه ای برگزار شد.

    در طی برگزاری این همایش عجولانه مشاهده شد که چند تن از دوستان اصلاح طلب و برخی مشارکتی های حاضر در ستاد فتنه 88 حضور دارند و از قضا به عنوان سرشاخه های این جبهه انتخاباتی در شهرستان انتخاب شده اند.تا اینجای کار مشکلی دیده نمی شود ، چرا که از تیپ شخصیتی جناب قالیباف که خودشان اتفاقاً اعلام نموده اند که نزدیکی به تفکرات تکنوکراتی دارند عجیب نیست که با سابقه سکوت در ایام فتنه اینبار هم دست دوستی با جماعت فتنه و احیاناً نوکران سرداران سازندگی در سالهای نه چندان دور در شمال کشور دراز کند.حتی به نظر نگارنده تا اینجای کار برگزاری این همایش یک امتیاز مثبت هم میتواند داشته باشد و آن اینکه فتنه گران سال 88 که بیرحمانه به مقدسات و آرمان ها و اصل ولایت فقیه و نیز سلامت انتخابات ما توهین کرده اند و تشکیک وارد کرده اند چقدر زود توبه کرده اند و چه قدر عجولانه دوباره به فکر شرکت انتخابات افتاده اند .

    اما

    در خلال برگزاری این همایش در شهرستان آمل و تماشای حاضران در این جلسه چهره های جوانان عزیزی به چشم خورد که از قضا از میان بهترین جوانان این شهر و متدینین و وفاداران به نظام و انقلاب و رهبری بودند که اساساً حضور آنها در این جمع اصلاح طلب و کارگزار وجهه شخصیتی و اعتبار سیاسی آنها را زیر سوال می برد و همین مساله اینجانب را واداشت در همان زمان با تماس تلفنی با بزرگان شهر و نیز ثبت یادداشتی در وبلاگ شخصی دوستان خود را از شرایط آن جلسه آگاه سازم که به حمدلله در چند مورد کارساز نیز شد و از تبعات آن و “طبق اطلاع دقیق نگارنده” بساط جشن ها و میتینگ های انتخاباتی زود هنگام این گروه با حضور اصلاح طلبان در شاخه شمال کشور اندکی تعویق افتاد.

    در این بین اما واکنش به یادداشت کوتاه و مستدل اینجانب نیز جالب توجه بود ، از سویی انتشار گسترده این مطلب در نشریات و سایت های سراسری و استانی و حمایت گسترده نیروهای متدین و انقلابی و احساس تکلیف آنها در برابر روشنگری مردم انقلابی از خطر نفوذ اصلاح طلبان به ستاد جناب قالیباف و تماس های دریافتی بسیار زیاد در آن روزها از سوی هیئتی ها و دوستان شهری بار دیگر مرا در رسالت روشنگری که اینروزها در سنگر رسانه و فضای مجازی برگزیده ام تشویق و استوار نمود .در سویی دیگر انتشار جوابیه های اعضای محترم ستاد جناب قالیباف ،رپرتاژهای تبلیغاتی در سایت های خبری همسو با این جبهه که غالباً با گذر از اصل ماجرا به توهین اینجانب پرداخته اند و بدون توجیه اصل برگزاری این همایش عجولانه ، حضور اصلاح طلبان در آن و اما و اگر های مختلف تنها به تهمت و افترا و توهین بسنده کرده اند و بس.

    ماه ها از آن همایش میگذرد و در این بین تماس هایی از سوی برخی چهره های این ستاد با اینجانب جهت برگزاری به اصطلاح “مذاکره “میگذرد و در این بین ذهن روشن مخاطبان بهتر و زیباتر می تواند در این رخدادها قضاوت کند.

    آری ذهن مخاطب می تواند خسارت و زیان میلیاردی رسانه های وابسته به روزنامه همشهری (رسانه رسمی ارگان شهرداری تهران) بررسی شده توسط حسابرسان مستقل به بیت المال را خوب بفهمد.فکر مردم بی نیاز از هیاهوی تبلیغاتی می تواند بفهمد که دلیل رای نیاوردن نمایندگان جناب قالیباف در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال 90با آن همه تبلیغات میلیاردی چیست؟ ذهن مخاطب براحتی میتواند درک کند عدم ارائه گزارش هزینه تونل توحید چند سال پس از اتمام بابت چیست ؟ و هزار اما و اگر و شبهه در جریان ها و ستاد ها و اطرافیان جناب قالیباف.

    اینروزها به بهانه نزدیکی به انتخابات ریاست جمهوری جمعی از یاران قالیباف در شهر بیرحمانه به مخالفین میتازند و بدون هرگونه ادله تنها به تهمت و افترا می پردازند.از این دست میتوان به یادداشت وب سایت رسمی حامیان قالیباف در شهرستان آمل به قلم فرهاد عزیزی اشاره کرد که ماه ها پس از برگزاری همایش یاران قالیباف باز هم بدون ارائه سند یا ادله و با گذر اصل ایرادات وارد آمده به آن جلسه به توهین یک خبرنگار و وبلاگ نویس مستقل دست زد. شاید با نگاهی به دوران سیاه اصلاحات و خفه کردن نظرات مخالفان در آن سالها می توان به ریشه های ستاد قالیباف 92 نیز دست پیدا کرد.

    در پایان تنها میتوان به جناب عزیزی ” سلام ” کرد ، چون بند اول این یادداشت و سخن کوتاه کرد .

  5. با عرض سلام وخسته نباشید حضور محترم تمامی همشهریان عزیز در شهرستان آمل .
    جبهه پیشرفت وعدالت در شهرستان آمل هیچ سایت رسمی ندارد ودوستانی که به عنوان هوادار دکتر قالیباف سایت یا وبلاگ تاسیس میکنند .مسئولیتشان با خودشان است ..
    دوما اقای دکتر قالیباف هیچ دفتر یا ستادی در آمل ندارد واصلا خلاف مقررات انتخاباتی می باشد ..
    سوما هرگونه اطلاعیه یا مقاله ای فقط با نام وامضای مهندس احسان محمدی قابل تایید دفتر جبهه پیشرفت وعدالت می باشد ..
    سوما توهین وافترا به اشخاص ورجل سیاسی بنا بر بخشنامه جدید قوه قضاییه جرم تلقی شده ومنجر به بستن سایت یا وبلاگ می گردد .
    روابط عمومی جبهه پیشرفت وعدالت شهرستان آمل

  6. درود خدا بر همه عزيزاني كه براي پالايش شهر و كشور قيام كر ده اند و براي مبارزه با اعو جا جات “هل من ناصرا”ينصرني “مي خوانند و ومراكز انجام هزينه ها را به شفاف سازي دعوت كر ده اند كه اين خداقل پاسخ گويي نحوه مصارف در آمد هاي عمومي /مالياتها/عوارض نو سازي و شهري به صاحبان اين در آمد هاست اگر واحد هاي اداري را به تعبير حضرت امام (ره)خادم مر دم بدانيم نبايد از ارائه گزارش مالي امتناع بكنيم واگر گاها”مقاومتي در اين پر داختها از سوي عامه صورت مي گيرد به خاطر عدم شفافيت حسابها توام با ريخت و پاشهاي فراوان بودجه ايست زيرا مردم معمولا”در آمد هاي خود را در جايي هزينه مي كنند و يا در احتيار افراد قرار مي دهند كه امين وكار گزار صديق آنها باشند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *