رييس‌جمهور با تمجيد از استقبال پرشور مردم اردبيل از سفر هيات دولت به اين استان، گفت: با توجه به تحولات موجود در منطقه و جهان براي سفر به مقر سازمان ملل به يك پشتيباني مردمي نبازمند بوديم تا بتوانيم قدرت و مواضع جمهوري اسلامي را در اين سازمان اعلام نماييم كه سفر به اردبيل اين پشتوانه‌اي عالي و مردمي براي اين منظور را به وجود آورد .
دكتر محمود احمدي‌نژاد كه از صبح چهارشنبه در آغاز چهارمين سفر هيات دولت به استان اردبيل سفر كرده بود،  در آخرين بخش از برنامه‌هاي سفر در يك برنامه زنده تلويزيوني با مردم استان به گفتگو نشست.
رييس‌جمهور در اين گفتگو ضمن تشريح در اهداف دور چهارم سفرهاي استاني هيات دولت، گفت: دولت در اين دوره از سفرها دو هدف را دنبال مي‌كند كه هدف اول پيگيري وضعيت اجراي مصوبات سه دوره قبلي سفرهاي استاني است و هدف دوم پيگيري و تجميع امكانات و فعال كردن همه ظرفيت‌هاي استان‌ها در راستاي ايجاد اشتغال گسترده و پايدار مي‌باشد.
دكتر احمدي‌نژاد افزود: برخي مسايل و نيازمندي‌ها در سفرهاي قبلي به استان‌ها يا از قلم افتاده بود و يا امكانات و شرايط لازم براي اجراي آنها پيش نيامده بود كه در چهارمين جلسه استاني هيات دولت در استان تسهيلات مقتضي درباره آنها اتخاذ شد.
رييس‌جمهور افزود: براي ايجاد اشتغال نيز در استان در سه حوزه كشاورزي، صنعت و گردشگري، تصميمات مناسبي اتخاذ شد و مقرر گرديد براي استان اردبيل علاوه بر ارائه تسهيلات، در حوزه كشاورزي نيز فراتر از سهميه پيش‌بيني شده براي استان تسهيلات اصلاح شيوه آبياري زراعي اختصاص داده شود تا شاهد تحول در اين بخش استان باشيم.
دكتر احمدي‌نژاد در تشريح مهم‌ترين مصوبات جلسه هيات دولت در استان اردبيل، اظهار داشت: در جلسه شب گذشته هيات دولت تك تك مصوبات كه دور قبلي سفرهاي استاني به تصويب رسيده بود مورد بررسي قرار گرفت و مقرر گرديد براي جبران كمبود منابع مالي، پروژه‌هاي استان از طريق صندوق توسعه ملي مورد حمايت قرار ‌گيرند. همچنين براي توسعه صنعتي استان تصميماتي اتخاذ شد و همه محدوديت‌هاي بخش كشاورزي برداشته شده و تصميمات لازم براي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري استان اتخاذ شد.
رييس‌جمهور با بيان اينكه وزير راه و شهرسازي كه خود فرزند اردبيل است تمام تلاش خود را بكار خواهد گرفت تا راه‌آهن قبل از پايان سال 91 به اردبيل برسد، تصريح كرد: دولت در دو مرحله 40 درصد از منابع مورد نياز فعال كردن پتروشيمي اردبيل را تامين خواهد كرد تا اين صنعت در استان رونق گيرد.
دكتر احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: براي فعال كردن مرز و ايجاد منطقه آزاد تجاري بايد از طريق همكاري‌هاي دوطرفه بين دو كشور اقدام كرد كه با توجه به روابط خوب ايران و آذربايجان مشكلي در اين زمينه نيست و هيات دولت شب گذشته ايجاد منطقه آزاد در استان اردبيل را تصويب كرده و به زودي لايحه آن را براي تصويب به مجلس شوراي اسلامي مي‌فرستد.
رييس‌جمهور در توضيح دلايل برخي عقب‌ماندگي‌هاي استان اردبيل، گفت: پيش از انقلاب اسلامي رژيم پهلوي از آنجا كه اردبيل خاستگاه حكومت صفويه بود تعمداً اين منطقه را در شرايط محروميت نگه داشت و پس از انقلاب نيز تا سال 72 اردبيل از امكانات و ظرفيت‌هاي استاني بي‌بهره بود ولي با همه اين اوصاف روند توسعه اردبيل اگر چه با شرايط مطلوب فاصله دارد اما امروز سرعت خوبي گرفته است.
دكتر احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه موج بيداري ايجاد شده در دنيا مختص مسلمانان نبوده در تمام دنيا تحولي در انديشه ملت‌ها، مطالبات و نوع نگاه آنها ايجاد شده است، اظهار داشت: آنچه امروز در تغيير نوع نگاه مردم و ملت‌هاي سراسر دنيا مشاهده مي‌كنيم، رويكرد به ارزش‌هاي الهي و انساني است كه مورد تاكيد اسلام نيز هست. البته در شرايط فعلي و با توجه به تبليغات سوء براي تخريب وجهه اسلام و مسلمانان نمي‌شود و نبايد گفت كه همه مردم دنيا به اعتبار اين تحول در انديشه و مطالباتشان مسلمان شده‌اند، اما هركس به دنبال عدالت، توحيد، عزت و كرامت انسان است، قطعاً ارزش‌هاي الهي و انساني را دنبال مي‌كند كه در دين اسلام هم مورد تاكيد قرار دارد.
رييس‌جمهور تحول بوجود آمده در عرصه جهاني را متاثر از تغييرات دروني انسان‌ها عنوان كرد و گفت: اين تغيير دروني در انسان‌هاست كه در عرصه اجتماعي نيز انعكاس يافته و باعث تحول مي‌شود. البته گفته‌هاي بنده به معناي اين نيست كه همه حركت‌هاي تحول‌خواهانه امروز در دنيا صحيح بوده و در مسير درست قرار دارند ولي اين وظيفه ما را سنگين‌تر مي‌كند تا تلاش كنيم نظم جديدي را كه در حال برقراري است، هدايت كنيم.
دكتر احمدي‌نژاد در واكنش به اين مساله كه صدا و سيماي استان اردبيل با توجه به قرار داشتن استان در مرز و هجوم فرهنگي رسانه‌هاي همسايه احتياج به حمايت دارد، اظهار داشت: بايد به صدا و سيما كمك و از آن حمايت كرد. اما نه تنها از اين منظر كه به مقابله با هجوم فرهنگي بپردازيم، بلكه بايد با تكيه بر ايمان مردم و فرهنگ غني كشورمان يك رويكرد فعال و نه دفاعي را طراحي كنيم تا ارزش‌هاي ديني و فرهنگي خود را كه منطبق با فطرت انساني است به جهانيان معرفي نماييم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *