هراز نیوز – کبریا مقدس – شهرستان آمل با قدمت و تمدن ديرينه و به عنوان نخستين حكومت علويان در استان مازندران و وجود علماي بزرگوار و دانشمندي چون علامه حسن زاده آملي، آيت‌الله جوادي آملي، علامه دانش پژوه و…. از جمله شهرهايي است با واقعه حماسه ششم بهمن سال 60 مورد توجه بنيانگذار كبير انقلاب قرار گرفت و در وصيت نامه سياسي و الهي خود نام آمل را قيد كرد.

اين شهر با توجه به شرايط استراتژيك و محور مواصلاتي جاده هزار نياز به توجه بيشتري از مسئولان استاني و شهري است منتهي در اين راستا مسئولان جهت رسيدن به اهداف خود نياز به همياري و همكاري خبرنگاران دارند به طوريكه خبرنگاران با قلم شيواي خود به رفع نياز شهر خواهند پرداخت.

اما متاسفانه در اين زمينه برخي از مسئولان هنوز جايگاه اين زحمت‌كشان عرصه تنوير افكار عمومي نشناختند و نمي‌دانند كه چگونه بايد در جهت نيل به اهداف خود از آنها همدلي به عمل آورد.

كمرنگ شدن و ناديده انگاشتن برخي از اصحاب رسانه در مجموعه شهرداري و شوراي شهر آمل نمونه بارز اين شهرستان است كه اين عدم همكاري موجب كندكاري اين مسئولان شده است.

آخرين نشست مطبوعاتي اين شهرداري آمل با خبرنگاران از مردادماه سال گذشته بيش از يك سال و اندي مي‌گذرد، نشستي كه به منظور تجليل از روز خبرنگار در نظر گرفته شد و دادن هدايايي كه توهين بزرگي به جامعه خبرنگاران محسوب مي‌شود چرا كه به منظور اين اهدای جوايز انگار خبرنگاران اين شهرستان منتظر كادوي آنها بوده‌اند تا مطلب آنها را با جلب رضايت اين مسئولان در جرايد قيد كنند.

نشستي كه در آن از موضوعات و مشكلات بسياري از سطح شهر مطرح شده كه با گذشت يك سال و اندي هنوز اين مشكلات را در گوشه گوشه‌هاي سطح شهر همچنان مشاهده مي‌شود، جمع‌آوري باغ وحش در گوشه‌اي از پارك طلايي آمل كه حيوانات موجود در قفس انگار سال‌هاست مورد معاينه دامپزشكي قرار نگرفتند، باغ وحشي كه فقط محل نگهداري چند پرنده تعريف شده است.

احداث 25 محله بازارچه در اقصي نقاط شهر كه تيتر درشت برخي از جرايد اين شهر قرار گرفت كه” بزودي در 25 نقطه آمل بازارچه محلي احداث مي‌شود” و با گذشت چند ماه از انتشار اين مطلب متاسفانه هنوز در اين زمينه حتي يك نقطه از شهر احداث بازارچه صورت نگرفته است!

شكل‌گيري بزرگترين بازار روز آمل معروف به بازار رويا كه وعده شهردار سابق و فعلي بوده كه همچنان غرفه‌هاي آن خالي و محل آن فقط براي فروش ماهي از سوي ماهي‌فروشان و كسب درآمد دست‌فروشان در روزهاي يكشنبه و پنجشنبه شده است و از سوي اين سازمان در اين مورد هيچ تلاشي نكرده است.

در نشست سال گذشته در سوال يكي از خبرنگاران در زمينه بسترسازي رودخانه قرار شده بود با هماهنگي اداره آب و فاضلاب شهري در حريم رودخانه هراز، پارك طلايي آمل جهت گردشگري كارهايي صورت گيرد كه اكنون هيچ قدمي در اين زمينه صورت نگرفته است! در حالي كه با نگاهي بر انهار سطح شهر متوجه نابساماني رودخانه‌ها مي‌شويم كه در مواقع بارندگي بدليل عدم لايروبي موجب تجمع آب‌ها در زير پل‌ها مي‌شود و اين بي‌اهميتي واقعه‌اي را به همراه مي‌آورد كه به مانند شهرستان بهشهر  و نوشهر مديران و مسئولان ذي‌ربط بايد بدنيال جبران خسارت‌ها از استانداري و وزارت كشور باشند، به قول گفتني” آب در هاون كوبيدن”.

و اما اعضاي شوراي شهر كه آخرين نشست آن در اسفند ماه سال 90 به منظور تبريك سال نو با حضور برخي از خبرنگاران صورت گرفته بود كه در آن نشست خبرهايي ارائه و از سوي اين خبرنگاران به مردم اطلاع‌رساني شد. حتما يادتون هست كه عضو كميسيون ورزش شوراي شهر آمل اجراي رينگ دوچرخه‌سواري در اين شهر خبر داد و تاكيد كرد كه براي شروع اين كار بايد مديران شهرستان با سوار بر دوچرخه اين طرح را نهادينه كنند! با گذشت نزديك به 9 ماه از انتشار اين خبر نه تنها هيچ اقدامي صورت نگرفته بلكه مردم ما هيچ مسئولي را در شهر نديدند كه از سوار بر ماشين‌هاي آخرين سيستم خود دل بكنند و جهت فرهنگ‌سازي از كاهش تردد وسيله نقليه و استفاده از وسايل سالم اقدام كنند. در كنار اينكه با مردم قدم زدن شايد به نيازهاي مردم پي ببرند كه آنها به چه چيزهايي نياز دارند اما متاسفانه مديران ما در اين چند ماه فقط توانستند مدل ماشين‌هاي خود را عوض كنند تا در هنگام بازديد در داخل اين ماشين‌ها راحت باشند.

با اين كاستي‌ها و ضعف در اجراي پروژه‌ها ظاهرا اين مسئولان با مصاحبه و نشست با خبرنگاران واهمه دارند و فقط به اجراي آن پروژه‌هايي كه با وجود اعلام زمان در سايت‌هاي خبري و خبرگزاري‌ها با بدقولي به ادامه اين پروژه‌ها اكتفا كردند!

 

خبرنگار آمل: كبريا مقدس

One thought on “ناديده گرفتن رسانه‌ها از سوی شهرداري و شوراي شهر آمل”
  1. آفرین خواهر خوبم.. به این میگن خبرنگار… دست مریزاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *