هرازنیوز : مدیر مرکز پژوهش‌های فرهنگ بومی آمل از برگزاری جشن بومی آیینی مهرگان مازندران به میزبانی آمل در 16 مهرماه خبر داد
حشمت‌الله ایاز اظهار داشت: باید فرهنگ بومی، آداب و رسوم و افکار ناب تبری خود را که به ما هویت می‌بخشند زنده بداریم.
وی با اشاره به اینکه آداب و رسوم محلی مازندرانی رفته رفته رو به فراموشی میرود، گفت: ما در مرکز پژوهش‌های فرهنگ بومی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل سعی داریم تا به احیای این فرهنگ‌ها بپردازیم.
مدیر مرکز پژوهش‌های فرهنگ بومی آمل از برگزاری جشن بومی آیینی مهرگان همانند سال‌های گذشته به میزبانی آمل در 16 مهر ماه سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به برگزاری چهارمین همایش اقوام خطه شمال کشور به میزبانی آمل تصریح کرد: این همایش بزرگ سه استان گیلان، گلستان و مازندران با حضور هنرمندان و صاحب نظران بومی این مناطق در ماه‌های آینده برگزار می‌شود.
مدیر مرکز پژوهش‌های فرهنگ بومی آمل با اعلام اینکه دشمن در فکر محو کردن خرده فرهنگ‌ها در کشور است، عنوان کرد: ما باید به عنوان پادزهری مهلک در مقابل تهدیدات دشمن برای مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی عمل کنیم و آنها را در اجرای اهداف شوم‌شان نابود سازیم.
ایاز بیان داشت: جشن روز ثبت ملی دماوند و تیرگان، جشن آئینی 26 نوروز ماه از مراسم آئینی استان مازندران بود که در شش ماه نخست امسال برگزار شد.

منبع فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *