‘محمود احمدي‌نژاد’ شامگاه سه‌شنبه در نشست هم‌انديشي نمايندگان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در خارج كشور در ساختمان شهيد بهشتي رياست جمهوري، خطاب به رايزن‌هاي فرهنگي، گفت: مهمترين مأموريت اصلي كشور همان مأموريت شما است و آن، چيزي جز مقوله فرهنگ نيست.
وي با بيان اينكه فرهنگ، روح حاكم بر همه فعاليتهاست، ‌هر اقدامي از جمله فعاليت سياسي و اقتصادي را تحت يك نظام فرهنگي دانست و افزود: با اين نگاه در عرصه بين‌المللي انجام كارهاي سياسي و اقتصادي، در واقع يك كار فرهنگي است.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا،احمدي‌نژاد يادآور شد: مهمترين موضوع اصلي در جهان، ‘انسان’ و فرهنگ نيز مهمترين مسأله انسان است؛ در واقع انسان بدون فرهنگ معنايي ندارد.
رييس جمهوري با تأكيد بر اينكه، ‌آنچه از ‘جنگ فرهنگي’‌ گفته مي‌شود، معنايي جز جنگ ‘فرهنگ’ با ‘بي‌فرهنگي’ نيست، افزود: ؛ چرا كه انسان فرهنگي با كسي جنگ ندارد.
احمدي نژاد با اشاره به مطرح شدن ‘ارتش سايبري’ اظهار داشت: هرچند كه در برابر طرح‌هاي دشمنان بايد صف‌آرايي كنيم، اما نبايد به فرهنگ رنگ و بوي نظامي داد زيرا ذات فرهنگ مي‌گويد رابطه انسانها بايد براساس انسانيت و نه زور تنظيم شود.
وي با فرض وجود نبرد فرهنگي و انديشه در جهان گفت:‌ در صورتي مي‌توانيم به موفقيت برسيم كه بر فضاي فكري عالم غلبه كنيم.
وي در ادامه با طرح اين پرسش كه راز ماندگاري ملت ايران كه اهل ولايت هستند،‌ چه بوده است اظهار داشت: ما يك نقطه نوراني و هدف متعالي در ذهن داريم و به دنبال آن هستيم؛ از اين رو بايد هر منطق آن را با وضع موجود مقايسه كنيم.
رييس جمهوري خطاب به رايزن‌هاي فرهنگي گفت:‌ بايد وضع موجود را نفي و نقد كرد؛ زيرا يكي از محورهاي اصلي فعاليت فرهنگي ما، وضع موجود در دنيا و نفي آن است. اما آيا هر نفي و نقد و تخريبي براي ما مطلوب است؟
وي با تأكيد بر اينكه‌ ‘نظام جايگزين’ مهمترين مسأله در نقد وضع موجود است،‌ افزود: امواج انقلابي كه مي خواهد وضع موجود را به هم بزند زماني موفق و در مسير است كه نظام متعالي را دنبال كند.
احمدي‌ن‍ژاد ادامه داد: ‘نظام جايگزين عالم، برگ برنده امروز ماست كه دنيا را به سمت ما كشيده و مرزها را برداشته و انسانها را بيدار مي كند.
رييس جمهوري با يادآوري اينكه نقد بايد عالمانه و منصفانه باشد، تصريح كرد: با شعار، اتفاقي در دنيا رخ نمي‌دهد اما نظام جايگزني را بايد معرفي كنيم زيرا سبب جهت‌دهي و تغيير دنيا مي‌شود.
وي در ادامه خطاب به رايزنان فرهنگي، وظيفه آنها، را كاري جز معرفي نظام جايگزين براي وضع موجود در جهان ندانست و گفت: جز اين موضوع، حرفي براي ملت‌هاي دنيا نداريم.
احمدي نژاد به شرايط كنوني جهان و وجود تعصب‌هاي نژادي و قومي و غباري كه سبب شده مردم نتوانند واقعيت‌ها را ببينند، اشاره و خاطرنشان كرد:‌ در مقابل نظام ضد انساني و مادي كنوني جهان بايد نظام جهاني و مطلوب خود را معرفي كنيم و اين از طريق فرهنگ امكانپذير است.
وي ادامه داد: تنها نظام جايگزين مطلوب كه براي بشريت قابل عرضه و پذيرش است، ‘نظام و جامعه مهدوي’ است.
رييس جمهوري با تأكيد بر اينكه جز اين موضوع، چيزي براي معرفي به دنيا نداريم، افزود:‌ اكنون برخي دنيا را گرفته و در حال توليد انديشه و فكر هستند و از اين طريق به اداره آن مي‌پردازند اما ما از آنها عقب افتاديم.
وي، تغييراتي كه در افكار عمومي دنيا رخ مي‌دهد را ناشي از انقلاب اسلامي ايران و همچنين ‘معرفي نظام جايگزين براي وضع موجود’‌دانست و اين مسأله را محور وحدت ملتها خواند.
احمدي نژاد افزود: صحبت كردن درباره امام موعود، در واقع برافراشته كردن پرچم وحدت است اما به شرطي كه به جاي توجيه خودمان، حقيقت امام و حكومت جامعه مهدوي را به دنيا معرفي كنيم.
وي با بيان اينكه ‘در اين زمينه كوتاهي‌هايي كرده‌ايم’، خطاب به رايزنان فرهنگي اظهار داشت: اين انديشه كه همه خوبي‌ها و امام موعود فقط از آن ماست، يك تفكر نادرستي است. در واقع اگر روي فطرت و حقيقت انسانها توجه و كار كنيد، همه با شما خواهند بود.
رييس جمهوري با يادآوري اينكه بايد امام موعود را به عنوان انسان كامل و رابط بين انسان و خدا و حكومت او را به جاي حكومت كنوني معرفي كنيم، ديگر حرفي براي گفتن باقي نمي‌ماند، افزود: امروز بايد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي اين مسأله را تئوريزه و دسته‌بندي كند تا بتواند به پرسش‌هاي كامل‌ پاسخ دهد.
وي، كار فرهنگي را نيازمند روح دانست و گفت:‌ روح اصلي فرهنگ نيز توجه به امام موعود و حكومت جهاني انسان كامل است.
احمدي نژاد با بيان اينكه عشق و محبت است كه به كلام و عمل اثر مي‌دهد، خطاب به رايزنان فرهنگي افزود: اگر افرادي را كه مخاطب شما هستند،‌ دوست نداشته باشيد، كارها و سخنان شما نتيجه و اثري نخواهد داشت. زيرا كلام و عمل شما احياء‌ كننده نيست؛‌ چرا كه خميرمايه كار فرهنگي، عشق به مردم است.
وي با اشاره به تحولات صورت گرفته در كشور در بخش‌هاي مختلف از جمله موفقيت در حوزه علم و فناوري گفت: وقتي جمهوري اسلامي ايران ماهواره به فضا مي‌فرستد، يك اثر فرهنگي بر ساير مردم دارد و سبب تغيير باورها در مناسبات ميان ملتها مي‌شود.
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه، ‘برخي افراد كوته‌فكر، چنين مطرح مي‌كنند كه وقتي سخن از حكومت جهاني مي‌شود، ولايت فقيه چه معنايي دارد؟’ اظهارداشت: پاسخ، اين است كه ولايت فقيه راه و مسير و در حقيقت پشتيبان است. برپايي نظام ولايت فقيه در كشور براي آن است كه حاكميت جهاني را فرياد كند.
براساس اين گزارش، پيش از سخنراني رييس جمهوري، 5 تن از رايزنان فرهنگي كشورمان در انگلستان، ونزوئلا، هند،‌ افغانستان و سومالي به عنوان نماينده رايزنان كشور در قاره هاي اروپا، آمريكاي لاتين، آسيا و آفريقا به بيان مشكلات و فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه كاري خود پرداختند.
همچنين سيد’محمد حسيني’ وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و ‘محمدباقر خرمشاد’ رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نيز در اين هم‌انديشي به بيان مطالبي در حوزه فعاليت خود در بخش رايزنان فرهنگي پرداخته و مشكلات و خواسته‌هاي خود را مطرح كردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *