هرازنیوز: هنگام افطار وقتی میان کانون گرم و پر مهر خانواده بر سر سفره با برکت ضیافت الله می نشینی، غروب تنهایی زنان و کودکان مظلوم خانواده زندانیان بدهکار جرائم غیرعمد، یاد خیران نمی رود تا در خوان سخاوت رمضان، دیگران را نیز سهیم کنند.

چه بسیار کودکان عضو خانواده زندانیان که مدت زیادی است از حسرت دوری پدر زانوی غم در بغل گرفته اند و گل روی آنان در غبطه یک لبخند مهرآمیز پدر پژمرده شده است.

چشم انتظاری خانواده برای آمدن پدر، نه از سفر بلکه برای آزادی از پشت میله های زندان چه مصیبتی تلخ و رنج آور، نه برای یک خانواده بلکه برای یک جامعه دینی و اسلامی است.

به خاطر بسپار ذوق و شوق کودکان را آنگاه که پدر پس از دو روز مسافرت، یک هفته ماموریت و یا حتی یک روز ماندن در محل کار به خانه برمی گردد، انگار که سایه همه خوشبخی عالم را برشانه خود حس می کنند! حال با این اوصاف، اینک درک “مریم کوچولو ” که از شش ماه پیش تاکنون در آرزوی آمدن پدر به خانه است، چقدر می تواند تلخ و آزار دهنده باشد.

این کودک کم سن و سال که پدرش بر اثر ناتوانی در پرداخت خسارت دیه در بند است، می گوید: تابستان با همه دل آزاری اش برای ما در حال گذر است و هنوز در انتظار آمدن پدر و رفتن با او به پارک هستم.

کم نیست امثال مریم، علی و دیگر بچه های زندانیان بدهکار که در آرزوی آزادی پدر هستند تا یکبار دیگر سایه پرمهر پدر را بر کانون گرم خانواده خود حس کنند و به حال خیران دعا کنند.

رنج خانواده های زندانیان تنها مسائل عاطفی و روحی نیست، بلکه مواجه شدن با شرایط نامناسب اقتصادی و تنگناهای ناشی از این وضعیت است که در برگیرنده آسیب های دیگری است.

دعای خیر روزه داران بدرقه آن کس باد که دست پرمهرش را به جیب با سخاوتش می برد تا غنچه لبخند را بر لبان خانواده های محترم اما بدهکار غیرعمد بنشاند.

اینک که ماه رمضان، ماه شهر الله که همه چیز و همه جا رنگ و بوی خدا می دهد، همه و همه باید هرکس به میزان توان به یاری و دستگیری بندگان در بند شتافت.

اینک همزمان با ماه رمضان ماه بندگی خدا، جشن گلریزان زیباترین جلوه برکت رمضان در حال برگزاری است و خانواده های زندانیان چشم انتظار دستان با سخاوت همنوعان است.

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان شهرستان آمل ازکمک یک میلیارد و500 میلیون ریالی خیران این شهرستان در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان آبرومنداین شهرستان خبر داد و گفت: با این کمک قابل تقدیر خیران زمینه آزادی 55 زندانی جرائم غیرعمد اززندان آمل فراهم شد.

سید حسن حسینی به وجود 850 زندانی در زندان آمل اشاره کرد و با بیان اینکه تعدادی از آنان از زندانیان جرائم غیرعمد هستند و به علت بدهی مالی چشم انتظار خیران و مردم نوع دوست هستند، افزود: در یکسال گذشته 51 نفر از زندانیان آبرومند از طریق شورای حل اختلاف آمل از زندان آزاد شدند.

وی با اشاره به معرفی 49 نفر از زندانیان آبرومند برای آزادی به ستاد دیه استان معرفی شده بودند و برای آزادی آنان در مجموع بیش از هفت میلیارد و700میلیون  ریال نیاز بود، اضافه کرد: با پرداخت سه میلیارد و350 میلیون ریال از سوی ستاد دیه استان و سه میلیارد و350 میلیون ریال با تخفیف از سوی شاکیان زمینه آزادی 47 نفر فراهم شد.

حسینی ادامه داد: دو نفر ازاین تعداد به علت بدهی در زندان حضور دارند.

وی در خصوص تعداد زندانیان آبرومند این شهرستان که به علت بدهی های مالی در زندان آمل تحمل کیفر می کنند، اظهاربی اطلاعی کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان آمل گفت: در یکسال گذشته  به هزارو 49 نفر از زندانیان مرخصی داده شده و347 مورد آزادی  مشروط بوده است.

حسینی افزود: 240 نفراز خانواده های زندانیان تحت پوشش اداره زندان آمل سبدغذایی ماه رمضان به ارزش 120میلیون ریال دریافت کردند.

وی ازخیران و مردم نوع دوست خواست در این امرخداپسندانه و برای تحکیم امر مقدس خانواده ها و خوشحالی فرزندان آنان از کمکهای خود در حق زندانیان آبرومند دریغ نکنند.

 

منبع مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *