وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَیءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ (بقره، 155) (و البته شما را به پاره‌ای از سختی‌ها چون ترس و گرسنگی و نقصان اموال و نفوس و آفات زراعت بیازماییم، و صابران را بشارت و مژده بده.)

فصل آزمایشات فرا رسیده، تورم، فقر، بیکاری، و اینک بلایای طبیعی آیا اینها همه سبب خواهد شد یک ایرانی مسلمان از مدار انسانیت خود خارج شود و فقط به فکر بیرون کشیدن پای خود از این گلیم آشفته باشد؟
و یا اینکه نه؛ او انسانیت را در این برهه‌های زمانی و ایستگاه‌های آزموده شدن در عمل اثبات خواهد نمود و باری دیگر از درون به احساس در برون به تجلّی نشان خواهد داد که:

چو عضوی به درد آورد روزگار            دگر عضو ها را نماند قرار

آری زمین لرزه آذربایجان بهانه‌ای شد تا باری دیگر جوانان غیور بهشهری به همت گروه کوهنوردی «چکو» روح جوان مردی و طبع انسان دوستی خود را که الهام گرفته از طبیعت بخشاینده و به وسعت پهنه‌های خزر است به نمایش گذارند. لذا

پس از انتشار خبر بروز حادثه زمین‌لرزه در استان آذربایجان شرقی گروه کوهنوردی «چکو» شهرستان بهشهر اقدام به برپایی کمپینگ جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی از عموم مردم این شهرستان کرد این کمپینگ که دو روز پیاپی در بوستان سرو و خیابان امام خمینی (ره) بهشهر برپا بود با استقبال چشمگیر مردم و مخصوصا جوانان همراه شد. جوانانی که برای همدردی با هموطنان خود با کوله باری از درد به صدها سرو ایستاده در بوستان سرو درس ایستادگی آموختند. و اینچنین چکو که خود جوانه بود برای کمک به زلزله زدگان آذری جوانه زد.

در گوشه‌ای از بوستان بر روی بنری که از سوی گروه کوه نوردی چکو در کنار چادر کمپینک نصب شده بود این طور نوشته شده بود که: «المپیک اینجاست و قهرمانش تویی هستی که می‌ایستی و دست هموطن خود را می‌گیری، جایزه‌اش نه سکه است و نه مدال، تنها اشک‌های کودکی است که سر بر سینه‌ات می‌گذارد و یک دل سیر از جدایی می‌گرید.»

و در گوشه‌ای دیگر پرده پروجکشنی بود که کلیپی با تصاویر دلخراشی از زمین‌لرزه آذربایجان پخش می‌کرد همین مقدار کافی بود تا مادران سیاه پوشی که برای همیاری آمده بودند اشک ماتم بریزند.

محسن بیگلربیگی سرپرست گروه کوهنوردی چکو به خبرنگار ما می‌گوید: به نیّت کمک به زلزله زدگان و با شعار فتح قله‌های معنویت و انسانیت به اتفاق تنی چند از دوستان برای اخذ مجور برپایی کمپینک به اداره ورزش و جوانان شهرستان بهشهر مراجعه کردیم که با استقبال ریاست این اداره و مساعدت هیئت کوهنوردی شهرستان بهشهر ظرف چند ساعت تمام سیکل اداری آن پایان یافت و با حمایت جمعیت هلال احمر شهرستان که چادر، صندوق جمع‌آوری پول و تعدادی کاور در اختیار ما قرار داده بود چادر جمع آوری کمک به هموطنان آذری را برپا نمودیم.

بیگلربیگی در ادامه گفت: با تشکر از مساعدت‌های مسئولین اداره ورزش و جوانان، هیئت کوهنوردی و جمعیت هلال احمر شهرستان بهشهر از پیگیری و پوشش خبری برخی رسانه‌ها نیز بسیار خرسند و متشکریم و امیدواریم سایر رسانه‌ها و نشریات نیز وقتی حوادثی همچون زمین‌لرزه آذربایجان روی می‌دهد تیترهای اصلی خود را به این حادثه اختصاص دهند.

سرپرست گروه کوهنوردی چکو ادامه داد: وجوه نقدی جمع‌آوری شده به شماره حسابی که جمعیت هلال احمر شهرستان در اختیار ما قرار داده است واریز خواهد شد و سایر اقلام نیر به این جمعیت تحویل داده خواهد شد.

هادی اشرفی نائب رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان بهشهر در محل استقرار کمپینگ حمایت از زلزله زدگان آذربایجان در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ما، می‌گوید: از گروه کوهنوردی چکو و سرپرست این گروه بابت اقدام انسانی کمک به زلزله زدگان متشکرم و این نوید را به این گروه می‌دهم که هیئت کوهنوردی شهرستان بهشهر با مدیرت جدید پذیرای این گروه جوان و فعال می‌باشد چراکه چکو اثبات نمود عملش بیش‌تر از شعارش می‌باشد و هیئت کوهنوردی شهرستان آمادگی کامل برای حمایت از کلیه برنامه‌های فرهنگی و زیست محیطی گروه کوهنوردی چکو و سایر گروه های مشابه را دارد.

احمد محمدزاده مسئول امور مالی هیئت کوهنوردی شهرستان بهشهر نیز در گفتگو با ما بیان داشتند: اقدام گروه کوهنوردی چکو در جمع آوری کمک به زلزله زدگان درخور تقدیر می‌باشد.

وی با پیش بینی آینده‌ای درخشان برای گروه کوهنوردی چکو ادامه داد: این گروه باید با شرکت در جلسات آموزشی با علم روز کوهنوردی آشنا گردد.

مهدی خدادادی نجات‌گر سازمان امداد و نجات و عضو گروه کوهنوردی چکو نیز در گفتگو با ما بیان داشتند: وقتی متوجه شدیم عده‌ای از هموطنانمان در استان آذربایجان شرقی دچار حادثه شده‌اند، به عنوان یک هموطن نتوانستیم این وضعیت را تحمل کرده و نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم بنابراین تصمیم گرفتیم با دیگر اعضای گوه چکو اقدام به برپایی کمپینک کمک به مردم زلزله زده آذربایجان نماییم.

این عضو سازمان امداد نجات ادامه داد: بنده و سایر اعضای سازمان برای اعزام به مناطق زلزله زده در حالت آماده باش به سر می‌بریم و در حال حاضر منتظر اعلام نیاز می‌باشیم که در صورت نیاز به مناطق زلزله زده اعزام خواهیم شد.

 

شایان ذکر است تا زمان تنظیم این گزارش بیش از ده میلیون ریال وجه نقد و حجم زیادی از بسته‌های آب معدنی، نوار بهداشتی و مواد غذایی جمع‌آوری شده است. و از آنجایی که این اقدام با استقبال عموم مردم مواجه شده است و به جهت وجود تعداد زیاد خانواده‌های آذری مقیم بهشهر پیش‌بینی می‌شود حجم کمک‌ها افزایش یابد.

گزارش رحمت عزیزی خبرنگار هراز نیوز

2 thoughts on “«چکو» برای کمک به زلزله زدگان آذری در بهشهر جوانه زد”
  1. هدف اصلی از گردهمایی و گردشگری چکو رسیدن به قله های انسانیت و معنویت هست و شعار چکوییان هم همینه ما تو چکو وقتی از جایی صعب العبور رد میشیم میبینیم که همه به هم کمک میکنن که کسی صدمه نبینه و این یعنی یه درس واسه کمک کردن به هم نوع تو شرایط سخت،مرسی از سرپرست و مرسی از هم نوردای عزیز که ما رو تو رسیدن به شعار چکو کمک میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *