يادداشتي از وضعيت وخيم بيمار آملي

كسي صداي بيمار خاموش آملي را نمي شنود؟!

 

هراز نیوز :/قربانعلی مسافر/وضعيت وخيم يك جوان آملي در شرايطي است هيچ فرد و يا مسئولي صداي ناله‌ها و فريادهاي خاموش وي و خانواده‌اش را نمي‌شوند.

، نعمت حيات يكي از بزرگترين نعمت‌هاي خدواند به انسان‌ها است كه ما نيز براي حفظ آن وظايف بزرگي بر گردن داريم.

حفظ حيات وظيفه‌اي است كه همه بايد براي نگهداري آن بكوشيم ولي مسئولان بهداشتي و درماني در شرايط حساس ياري‌رسان و پناهگاه نيازمندان هستند.

به يك ماه گذشته برمي‌گردد كه در راهروي بيمارستاني در شهرستان آمل با پدري روبرو شديم كه از فرط بيماري فرزندش حاضر بود جانش را بگيرند تا فرزندش جان سالم به در ببرد.

نصرت الله عبدي بيمار 24 ساله آملي است كه بر اثر شدت بيماري عصبي در بخشICU اين بيمارستان بستري بوده و 20 روزي است كه به بخش عفوني انتقال داده شد.

پدر اين بيمار آملي كه كاسه صبرش لبريز شده و از همه جا قطع اميد كرده بود، با چشماني گريان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل به درد دل پرداخته و از عدم همكاري و توجه مسئولين اين بيمارستان در رسيدگي به وضع فرزندش گلايه داشت.

قدرت الله عبدي گفت: چند سالي است كه فرزندم داراي بيماري تشنج است و در طي دو ماه گذشته اين بيماري به اوج خود رسيده است.

وي ادامه داد: فرزندم در بخش ICU

 

اين بيمارستان بستري بوده ولي با توجه به وخامت حالش نمي‌دانيم چگونه از اين بخش به بخش عفوني انتقال يافت.

عبدي با اشاره به چگونگي برخورد با اين بيمار بدحال يادآور شد: چند وقت پيش سركار روزانه‌ام بودم كه ناگهان از بيمارستان تماس گرفته و گفتند كه چون هزينه لازم را براي درمان بيمارتان پرداخت نكرديد فرزندت را با همان حالت حاد بيماري بر روي تخت رها كرده‌اند و بعد تماس وقتي سراسيمه به بيمارستان آمدم جسم جوانم را ديدم كه با صداي خس خس سينه به سختي نفس مي‌زد و درد مي‌كشيد.

وي به تهديد كارمندان اين مركز درماني اشاره كرد و گفت: حتي تهديد شده‌ام كه در صورت نپرداختن هزينه تخت و بستري، فرزندم را جلوي درب منزلم رها خواهند كرد.

پدر اين بيمار آملي با اشاره به اينكه با راهنمايي دوستان موضوع را با تعدادي از خبرنگاران آملي در جريان گذاشتم، اضافه كرد: آنها براي كسب اطلاعات لازم به بالين بيمار آمدند ولي بعد رفتن‌شان اندك توجه به بيمار نيز قطع شده و همانند يك حيوان با آن برخورد مي‌شود.

وي با تاكيد اينكه كار تا اندازه‌اي برايم سخت و طاقت‌فرسا شد كه مراتب را در شكايتي شفاهي با كلانتري 11 اين شهرستان در جريان گذاشتم، متذكر شد: ماموران انتظامي آمل نيز با بهت و حيرت از وضعيت رسيدگي به بيمارم بازديد كرده و گزارشي تنظيم كردند.

عبدي با اعلام اينكه شرح حال خود را در قالب رنج‌نامه‌اي به همراه عكس زخم بستر و وضعيت رسيدگي فرزندم به دفتر رياست جمهوري ارسال كردم، تصريح كرد: رونوشت اين نامه به استاندار مازندران، نماينده ولي فقيه در استان، رئيس دانشگاه علوم پزشكي مازندران، رئيس سازمان بازرسي استان و همچنين امام جمعه، فرماندار، دادستان، رئيس اداره اطلاعات، فرمانده انتظامي، رئيس نظام پزشكي و فرمانده سپاه شهرستان آمل ارسال شد.

همچنين در نامه داخلي 26 مرداد ماه يكي از مسئولين درماني بخش به رياست اين بيمارستان وضعيت بيمار چنين عنوان شد كه « با توجه به سياه شدن قسمتي از زخم و استخوان تروكانتر به جراح ارتوپدي براي بهبود احتياج مبرمي داريم» ولي نبود پزشك متخصص و جراح ارتوپدي با عدم همكاري مسئولان اين بيمارستان توام شده است.

در نامه‌اي از سوي فرماندار آمل در تاريخ 20 مرداد ماه، به مجمع خيرين اين شهرستان دستور داده شد تا در پرداخت هزينه درمان بيماري اين بيمار مساعدت لازم انجام شود.

همچنين اين بيمار براثر عدم جابجايي و تحرك به زخم بستر شديدي گرفتار شده كه به گفته مسئولين بيمارستان حدود يك سال طول مي‌كشد اين زخم با درمان و مراقبت‌هاي ويژه پزشكي برطرف شود.

درحالي كه پرستاران بخش عفوني اين بيمارستان وضعيت بيمار را در حالت كما و ضريب پايين هوشي اعلام كرده‌اند گمانم به علت عدم پرداخت هزينه درمان، 20 روزي است كه بيمار با وخامت حال از بخش ICU

به بخش عفوني انتقال يافت.

پدر اين بيمار روز گذشته با التماس از رسيدگي به وضع فرزندش، در تماس با خبرنگار فارس در آمل اعلام كرد كه وضعيت بيمارش در شرايط نامطلوبي به سرمي‌برد و فرزندش اين روزها به طور جدي با مرگ دست و پنجه نرم مي‌كند.

با تحقيقي كه خبرنگار فارس در اين زمينه انجام داده است اين بيمار اهل روستاي سائيچ‌محله آمل بوده و پدرش كارگر فصلي است و از لحاظ مالي در وضعيت نامطلوبي به سر مي‌برند.

حال معلوم نيست با بي‌توجهي‌هاي صورت گرفته به اين جوان و پدر دردمندش مسئولان بهداشت و درمان و متوليان كمك به خانواده‌هاي اينچنين چگونه در برابر اين نياز يك مسلمان سكوت اختيار كرده و ماديات را بر زندگي يك فرد و آبروي خانواده‌اش ترجيح داده‌اند.

————————–

يادداشت از خبرنگار آملي؛ قربانعلي مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *