هراز نیوز :کوروش ابراهیمی رئیس هیئت بوکس شهرستان بهشهر و دبیر اجرایی هیئت بوکس استان مازندران در سالن تختی، محل برگزاری این مسابقات در گفتگویی کوتاه با همشهری اذعان داشت:

این مسابقات که در رده سنی جوانان می‌باشد با حضور ورزشکارانی از سراسر استان و با هدف شناسایی و معرفی استعدادهای بوکس استان و شهرستان برگزار شده است.

میزبان مسابقات بوکس استان ادامه داد: وضعیت ورزشکاران رشته مشت زنی در شهرستان بهشهر با وجود داشتن نمایندگانی در تیم ملی امیدوار کننده است و این مسئولیت و انگیزه ما را برای کسب عناوین شایسته‌تر مضاعف می‌نماید.

رئیس هیئت بوکس شهرستان بهشهر بیان داشت: نفرات برتر این رقابت‌ها با تایید کمیته فنی هیئت بوکس مازندان، نفرات پس از شرکت در اردوی تیم مازندران در رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور شرکت خواهند کرد.

دبیر اجرایی هیئت بوکس استان مازندران در پایان اذعان داشت: بیست یکمین دوره مسابقات قهرمانی بوکس جوانان کشور از تاریخ 2/4/91 لغایت 8/4/91 از میان متولدین سالهای 11/10/72 لغایت 10/10/74 در شهر قم برگزار می‌شود که امیدواریم بوکس مازندران بتواند عنوان شایسته‌ای همچون دوره های قبل کسب نماید.

ناگفته نماند ورزش مشت زنی بهشهر بادرخشش در دوره قبل مسابقات قهرمانی بوکس جوانان کشور موفق به اخذ 8 نماینده در این دوره از مسایقات شده است.

اين هيئت در سال 69 با تلاش و همت بي‌شائبه كيومرث شيريان در زمان مديريت اسدالله رضايی راه اندازی شد و ثمره آن بعد از چند ماه، حضور در مسابقات استانی و كشوری جوانان بود يعنی حضور ورزشكاران جوانی چون رضا شيرازی و حسينعلی آلاشتی كه به شكوفايی بوكس بهشهر انجاميد.

سال 70 تيم يكدست شهرستان بهشهر عازم مسابقات استانی بابلسر شد و در همين مسابقات توانست براي نخستين بار مدال‌های رنگارنگی را صيد و فتح الله اصغر پور را به‌عنوان بوكسور شايسته به جامعه بوكس مازندران معرفی كند.

در سال‌های 72 و 73 با حضور پر رنگ كوروش ابراهيمی با سه دوره قهرمانی كشور، پنج دوره قهرمان بوكس مازندران، سه دوره قهرمانی مسابقات استانی تهران و در نهایت عضویت در تیم ملی در سال‌های 74 تا 76 و حضور شايسته وی در چند مسابقه بين‌المللی شكوفايی هیئت بوکس بهشهر پر رنگ تر شد. بوكس بهشهر طی اين دوره‌ها تا سال 78 توانست چندين بار عناوين اول تا سوم تيمی مسابقات استانی را به دست آورد و حسينعلی شيرازی از جمله كسانی بود كه توانست ورود به تيم ملي را در خود ببيند و به صورت شايسته در مسابقات ملی شركت كند.

ورود مربيان تازه كار و بدون تجربه، نبود مديريتی كارآمد و به كارگيری به دور از منطق ورزشی نيروهای مالی به‌ عنوان روسای هيئت و مديريت ناتوان چنين افرادي موجب شد تا بوكس بهشهر از سال 81 تا 87 افول خود را طي كند. اما در سال 87 با درايت حسين جعفري رئيس هيئت بوكس مازندران و با تغييرات مديريتی جديد، كوروش ابراهيمی را از سال 87 رئيس هيئت بوكس بهشهر شد تا جان تازه‌اي در رگ‌های هيئت بوكس شهرستان بهشهر جريان يابد.

به طوری که این هیئت با ميزبانی استاني در رده های بزرگسالان و نوجوانان، برگزاری كلاس‌های مربيگری تئوری و عملی استانی، ارتقای درجه سه داور و پيوستن دو داور به جمع داوران ملی و غیره سبب شد علاوه بر انتخاب به عنوان بهترین هیئت بوکس استان، امروز در تیم ملی و در سطح قهرمانی کشوری نیز حضور چشمگیری داشته باشد از جمله مهدی بابلی قهرمان 81 کیلوگرم کشور و رضا رضاپور به عنوان نوجوانان استان مازندران.

اما ورزش مشت زنی بهشهر با تمامی استعدادها و افتخارات خود از نداشتن سالن اختصاصی و مجهز رنج می‌برد و سالهاست كه تمرينات بوكس دريك سالن كوچك برگزار می‌شود.

سرعت پایین در ساخت اماکن ورزشی که دولت های مختلف در سفر های استانی خود قولش را داده بودند سبب شد علاوه بر ورزش مشت زنی سایر رشته‌هایی که شهرستان بهشهر صاحب استعداد می‌باشد نیز شکوفایی چندانی نداشته باشند.

لذا این ههمه می طلبد که مسئولین نسبت به پایان دادن به پروژه های ورزشی در این شهرستان همت نمایند و به عنوان مثال سالن ورزشی بهشهر با گذشت 17 سال از زمان کلنگ زنی آن به مرحله بهره برداری رسانند.

 

منبع روزنامه همشهری مازندران

سه شنبه/ 30 / 3/91

2 thoughts on “مسابقات بوکس قهرمانی مازندران +(عکس )”
  1. فقد فقد بچه های باشگاه افتخار جوان بهشهر تو یه باشگاه کوجیک نمرینمی کنیم و قهرمانبی می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *