❌️سوءمدیریت در تصمیم‌گیری‌های آموزشی مازندران در مواجهه با سویه جدید آنفولانزا

هرازنیوز : در روزهایی که سویه جدید آنفولانزا در مازندران با سرعت رو به گسترش گذاشته و نگرانی خانواده‌ها، دانشجویان و بدنه آموزشی را افزایش داده است، تصمیم‌گیری‌های پراکنده و بعضاً متناقض مدیران استانی درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، نه تنها کمکی به مدیریت بحران نکرده، بلکه بر سردرگمی مردم افزوده است.

تعطیلی‌های بدون برنامه‌ریزی، اعلام‌های دقیقه‌نودی، نبود هماهنگی میان آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها، شبکه بهداشت و ستاد بحران استان و فقدان یک سیاست واحد، نشان داد که مازندران همچنان در مدیریت شرایط پیش‌بینی‌پذیر نیز با ضعف‌های جدی روبه‌رو است. پرسش اساسی افکار عمومی این است: چطور ممکن است میان ادارات یک استان در مورد یک بحران واحد، اختلاف تصمیم کیری وجود داشته باشد؟

در حالی که انتظار می‌رفت با درس‌هایی که از دوران کرونا گرفته شد، ساختار مدیریتی استان بتواند با کمترین تنش و بیشترین دقت، تصمیمی منطقی، علمی و هماهنگ اتخاذ کند، تصمیماتی که به جای پیشگیری، تنها به افزایش بی‌نظمی، فشار روانی و هدررفت زمان آموزشی انجامید.

تعطیلی ناگهانی کلاس‌ها بدون وجود برنامه برای راهکار جایگزین مانند آموزش آنلاین، بدون زمان‌بندی مشخص و بدون اطلاع‌رسانی مؤثر، وضعیتی ایجاد کرده که بسیاری از دانش آموزان و خانواده‌ها آن را نوعی بی‌برنامگی آشکار می‌دانند. از سوی دیگر، عدم ارائه گزارش دقیق از وضعیت ابتلا، نرخ شیوع سویه جدید و نحوه مدیریت مراکز درمانی، بر ابهامات افزوده است.

مردم در مازندران از رسانه ها میپرسند:

چرا برای یک پدیده قابل‌پیش‌بینی، سازوکار مدیریت یکپارچه وجود ندارد؟

چرا استانداری و دانشگاه علوم پزشکی مازندران و مراکز دانشگاهی یک تصمیم واحد ارائه نمی‌کنند؟

اگر مدیریت بحران در مازندران به همین شیوه ادامه یابد، نه‌تنها مقاومت در برابر بیماری‌ها کاهش می‌یابد، بلکه اعتماد عمومی نیز آسیب می‌بیند؛ اعتمادی که ستون اصلی همکاری مردم با مسئولان در مواقع بحران است.

آنچه امروز مورد انتظار است، شفافیت، هماهنگی مدیریتی، تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌های علمی و ارائه برنامه جایگزین آموزشی است؛ نه تکرار تصمیمات عجولانه‌ای که فقط بار مشکلات را از دوش مدیریت، به دوش مردم منتقل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *