مرکز آمل در 9 ماهه اول 1402 تعداد 2245 نفر را در قالب 360000 نفر ساعت در بخش دولتی آموزش داده است

احمد اسفند مد رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آمل و محمودآباد در گفتگو با هراز نیوز مطرح کرد: این مرکز با  14 کارگاه فعال در رشته های پرورش قارچ، گل های آپارتمانی کشت محصولات گلخانه ای، تراشکاری، جوشکاری، برق خودرو،مکانیک خودرو، تاسیسات برودتی ولوازم خانگی، برق صنعتی ، اتوماسیون و ابزار دقیق، تعمیرات سخت افزار، عکاسی و تصویر برداری، نقشه کشی ساختمان، پرینتر سه بعدی در حال فعالیت می باشد.

وی ادامه داد: این مرکز در چهار خوشه صنعت، کشاورزی، خدمات، فرهنگ و هنر تعداد 257 آموزشگاه آزاد را به عنوان شرکای مهارتی تحت پوشش و نظارت خود دارد.

اسفند مد با بیان اینکه آموزش های مهارتی به عنوان رکن اصلی اشتغال پایدار وظیفه ذاتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشوراست تصریح کرد: این سازمان به عنوان تنها مرجع آموزش های غیر رسمی وظیفه توسعه فرهنگ مهارت آموزی را دارد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آمل و محمودآباد گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار این مرکز 19 گروه و هدف را در آموزشهای خود مد نظر دارد. که برخی از آنها شامل:صنایع، دانش آموزان، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی، مددجویان بهزیستی، کمیته امداد، ندامتگاه ها، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، مناطق کم برخوردار، سربازان وظیفه، صنوف و کارگران ساختمانی می باشد.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار هرازنیوز درباره آمار تعداد شرکت کنندگان در دوره های مهارتی از ابتدای سال تاکنون گفت: مرکز آمل در 9 ماهه اول 1402 تعداد 2245 نفر را در قالب 360000 نفر ساعت در بخش دولتی آموزش داده است که نسبت به 9 ماهه سال قبل با 1371 نفر،63% افزایش مهارت آموزی داشته است.

وی ادامه داد : این مرکز در سال1402 برای تعداد 308 نفر از اصناف جهت صدور پروانه کسب و 270 نفر از کارگران ساختمانی (پایه3) آزمون سنجش جهت بیمه برگزار نموده است و برای ارتقا کارگران ساختمانی از پایه 3 به پایه 2 دوره هایی را برگزار نموده است.

اسفند مد در باره فعالیت  آموزشگاه های آزاد زیر نظر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آمل و محمودآباد عنوان کرد:  تعداد آموزشگاههای آزاد فعال در پایان آذر 1402 شامل 257 آموزشگاه بوده که در مقایسه زمان مشابه سال قبل که 206 آموزشگاه بوده 25% افزایش داشته، همچنین در 9 ماهه سال 1401 تعداد 374 نفر در قالب 872000 نفر ساعت در آموزش های بخش خصوصی بهرمند شدند. در حالیکه این آمار برای 9 ماهه اول 1402 در قالب 898100  نفر ساعت که از نظر تعداد 24% افزایش را نشان می دهد.

وی ادامه داد : مرکز آمل برای توسعه و پاسخگویی به تقاضای بازار کار و صنایع از ظرفیت صنایع به عنوان شرکای مهارتی برای آموزش و ارتقا شاغلین صنعت استفاده نمود که اعطای مجوز مرکز آموزشی جوار صنعت به شرکت فذا، شونا صنعت و سیم و کابل آمل جزء عملکرد 9 ماهه اول این مرکز می باشد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان آمل و محمودآباد گفت: برای استفاده از ظرفیت دانشگاهها برای آموزش دانشجویان و فارغ التحصیلان با دو دانشگاه های آیت الله آملی، فذا، فنآوری نوین در قالب مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC) همکاری می نماید.

وی اضافه کرد: مرکز آموزش فنی و حرفه ای آمل و محمودآباد از همه صنایع ، صنوف، دانشگاهها، ادارات و ارگان ها در سطح این دو شهرستان دعوت می نماید جهت همکاری و همراهی برای فراگیر کردن آموزش های مهارتی و تحقیق شعار نهضت مهارت افزایی در گام دوم انقلاب ما را یاری نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *