بیست‌وچهارمین دوره گرامی‌داشت هفته پژوهش و فناوری استان در دانشگاه مازندران برگزار شد

تجاری‌سازی دانش و فناوری از رسالت‌های دانشگاه‌های نسل سوم است

 

هرازنیوز، دکتر حشمت‌اله علی‌نژاد رییس دانشگاه مازندران و دبیر ستاد استانی هفته پژوهش در این مراسم با اشاره به تاکید دین اسلام در فراگیری علم توسط همه انسان‌ها گفت: توسعه بدون انجام پژوهش گسترده مبتنی بر اصول علمی، امری دست‌ نیافتنی است و پژوهش، گام نخست و اساسی برای چیرگی بر چالش‌ها است.

 

دکتر علی‌نژاد بیان داشت: در جهان امروز، علم و فناوری، تمام فعالیت‌های اجتماعی را تحت تاثیر خود قرار داده است و دانشگاه‌ها نیز در توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

رییس دانشگاه مازندران یادآور شد: امروزه دانشگاه، علاوه بر تدریس و آموزش دروس باید دانشجویانی فناور تربیت کند تا با شهامت، پا بر عرصه‌های جدید و مختلف بگذارند.

 

دکتر علی‌نژاد با بیان این‌که دانشگاه‌ها باید در جایگاه کارآفرینی نوآورانه قرار گیرند، اظهار داشت: تجاری‌سازی دانش و فناوری از رسالت‌های دانشگاه‌های نسل سوم است.

 

دبیر ستاد استانی هفته پژوهش با تاکید بر این‌که دانشگاه‌های مختلف استان در رده‌های دانشمندان یک درصد و دو درصد علمی برتر، نماینده دارند و در حال تقویت خود هستند، به شعار هفته پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: پژوهش‌ها در صورت تبدیل‌شدن به فناوری و کاربردی‌شدن، می‌توانند پیشران رشد تولید و علم باشند و حتی تورم را مهار کنند.

 

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به این‌که دانشگاه‌های استان وضعیت خوبی در تولید علم در دنیا دارند، گفت: پارک علم و فناوری، مراکز رشد و ایجاد پردیس‌های علم و فناوری، گامی بزرگ در راستای توسعه اکوسیستم نوآوری و فناوری در استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *