صنعت یکی از مولفه های مهم شناسنامه آمل است/ رسانه ها صنعت را تنها نگذارند

هرازنیوز: مهدی باقریان جویباری رئیس اداره صمت شهرستان آمل در همایش رسانه، صنعت و افق های پیش رو مطرح کرد: از شرکت فذا به خاطراینکه یک نمونه و یک الگوی بارز و مثال روشن و واضح مسئولیت پذیری اجتماعی یک بنگاه اقتصادی در یک شهرستان و منطقه بوده است به طوریکه فعالیت های ان درمباحث علمی ،فرهنگی،اجتماعی ،هنری و در همه زمینه ها یک الگویی شده برای بقیه همکاران و امیدواریم که این موصوع مسری باشه وسرایت بیشتری به بقیه واحدهای صنعتی شهرستان داشته باشد تا بتوانیم گام بلندتری را در راستای اعتلای این شهرستان ریشه دار و کهن داشته باشیم.
وی ادامه داد : از هر لحاظ بخواهیم حساب کنیم منطقه شمال کشور را یک اقلیم یکپارچه بدانیم پایتخت آن قطعا آمل است چه به لحاظ اقتصادی و جغرافیایی و اینجا مبدا و مرکز توجه بوده است و خواهد بود و این یک واقعیت است.

باقریان گفت : شما اگر از لحاظ اقتصادی بخواهید آمل بهترین شهرستان است از لحاظ اجتماعی و جغرافیایی هم همینطور و این کار ما را آسان تر نمیکند و این وظیفه ما را مشکل تر میکند و ما نیاز به این داریم که ارتباطات تنگاتنگ تر و قوی تری را در این راسته باهم داشته باشیم و آن ارتباطات میسر نمیشود که بدون وجود رسانه ها و بدون وجود خبرنگاران.
رییس اداره صمت آمل عنوان کرد: شما اگر اجزای یک ماشین را درنظربگیرید دانه به دانه ی این اجزاء پردازنده و سیگنال هایی را که میدهند باعث میشود که این ماشین به حرکت دربیاید و بدن انسان را هم در نظر بگیریم حواس پنجگانه ی ما هم کارش انتقال اطلاعات بین اجزای بدن است که ازیک بدنی یک ورزشکار المپیکی میسازد و ازیکی هم بدنی که خوب نیست.
این مسئول ادامه داد : تمام کارایی انسان ها و جوامع به برقرار کردن این رابطه ها و انتقال صحیح اطلاعات بین اجزا است،اگر با این شکل ما آمل و وطنمان را یک پیکره در نظر بگیریم میتوانیم متوجه بشویم که رسانه ها و خبرنگاران به عنوان سنسور این کالبد و رسانه های در اختیارتان به عنوان عصب های انتقال دهنده اینها و گردش اطلاعات و مسئولین تصمیم گیران  به عنوان پردازنده هایی که از پیرامون می آید به عنوان تصمیم هایی که درست میتوانند بگیرند چقدر میتواند به بهبود فرایند این کالبد کمک کند و چقدر رسانه ها و شما خبرنگاران به عنوان این سنسورها در حواس میتوانید موفق باشید.
باقریان عنوان کرد: یک خبرنگار میتواند به عنوان یک چشم و گوش برای سیستم مدیریتی این شهرستان و تمام حواسی که هست باشد.برای خود بنده هم در مدت یکسال و اندی که در خدمت شما عزیزان هستم در بحث های تنظیم بازار و ….مواردی بوده که یک نقص و نقیصه ای باید شناسایی میشده و خبرنگاران عزیز همین حساسیت و انتقال به موقع انتقادات و اطلاعات شما چقدر به ما کمک کرده است.
وی تصریح کرد : شما خبرنگاران پرچمدار پیشرو بودن هستیدو پیشنهادم این است این جلسات را به صورت کارگاههای آموزشی برپا کنیم تا یک ارتباط چندسویه باشد.

وی با اشاره به سخنان حجت الاسلام برسمنانی مطرح کرد:۶تا ت که باید داشته باشیم یعنی سرعت،صداقت،دقت،واقعیت،صراحت و شفافیت در کنار ت هفتم یعنی صنعت باید بگذاریم و در این راه کمک کنید .

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت آمل گفت: ابزارهای جدیدی که امروزه برای خبررسانی و اطلاع رسانی داریم چه در عهد قاجار کاغذاخبار و یا روزنامه که اولین بار منتشر شد و نهایتا منجر شد به اداره دارالترجمه و….وزارت ارشاد کنونی این راه را طی کردیم .به هرشکل رسانه های سوشیال مدیا و رسانه های اجتماعی راه زیادی را به سرعت طی کردند و اولین روزنامه ای که ۴۰۰سال پیش منتشر شد تا همین ۲۰ سال پیش به همین شکل بوده است ولی درعرض ۴،۵ سال چنان تغییری کردیم که اندازه همه ی ان ۴۰۰سال این سرعت انتقال اخبار ما اضافه شد.
این مسئول ادامه داد: یک زمانی ما روزنامه صبح و عصر داشتیم یعنی انقدر فکر میکردیم انتقال اخبار سریع است اما الان روزانه ۲۴نوبت و یابدون نوبت این سایت ها میتوانند به روز بشوند و این اطلاعات را به ما بدهند .

باقریان گفت : خواهش من از عزیزان این است که باهمین سرعت تغییرات در کنار صنعت درشهرستان باشند چون اگر بخواهیم صنعت را از شناسنامه آمل کنار بگذاریم صنعت یکی از شاخصه های مهم و یکی از شناسنامه اصلی اقتصاد شهرستان امل است و صنعت در کنار خبررسانی ها و رسانه و کار خبری میتواند مثمر ثمر تر باشد و خواهش میکنم همچنان این حساسیت ها راداشته باشید.

وی پایان اضافه کرد :تشکر ویژه دارم از شرکت فذا که این شرایط را فراهم کردند تا درکنار هم باشیم تا درمورد موضوع مهم صنعت و رسانه به آن اشاره کنیم و تشکر ویژه ای هم از جناب آقای نصیری عزیزکه بانی خیر شدند و قبول زحمت کردند که این جلسه رافراهم کردند تا در کنار هم باشیم و انشاالله بتوانیم بابرنامه ریزی ها وهماهنگی های که صورت می پذیرد این ارتباط را پر رنگ تر و ادامه دارتر داشته باشیم و وان شالله بتوانیم از این ارتباط موثری که فراهم میشود نهایت استفاده را ببریم.

فاطمه اکبرپور هرازنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *