افتتاح سه طرح تحقیقاتی درحوزه دامپزشکی در دانشگاه فناوری‌های نوین شهرستان آمل + تصاویر
سه طرح تحقیقاتی درحوزه دامپزشکی در دانشگاه فناوری‌های نوین شهرستان آمل با حضور نمایندگان وزارت علوم و تحقیقات و سازمان دامپزشکی کشور افتتاح شد.
به گزارش هرازنیوز ؛ دکتر اکبر حاجی زاده مقدم رییس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل گفت: به نوبه ی خود روز ملی وهفته دامپزشکی را به همه اساتید و کارکنان محترم تبریک عرض میکنم. خیر مقدم ویژه دارم خدمت نماینده مردم آمل واساتید بزرگوار و صنعتگران شهرستان آمل،  خدا را شاکرم امروز دانشکده دامپزشکی شهرستان آمل که شان و منزلت آن به مراتب بیشتر است و با شرایط خاص افتتاح شد.
این مسئول با بیان اینکه این مجموعه تنها دانشکده دولتی در استان گیلان و مازندران است و به اعضای هیئت علمی  آن افتخار میکنم مطرح کرد: سازمان برنامه در مورد این ساختمان و دانشکده ای که ایجاد شد  گفته است اگر شهرستان آمل  بخواهد دانشکده بزند ۵۰ درصد منابع را تامین خواهد کرد و در ردیف ملی ودولتی ۵۰ درصد و ۵۰ درصد سایر منابع با کمک خیران باید تامین شود.
 وی عنوان کرد: افتخار من این است که درشهری هستم که مجمع خیرین آن سرآمد ایران زمین هستند،یک نمونه آن مرحومه خانم تفضلی که این پروژه ۵۰ میلیاردی ۲۵ میلیارد آن از تبدیل زمین اهدایی ایشان بوده است.
رییس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل گفت:  درکنار دانشکده دامپزشکی امسال پروژه خوابگاه بانوان را باید احداث کنیم و ساختمان خدماتی ما که شامل سلف سرویس و نمازخانه و آشپزخانه مجهز است.و با بودجه 50میلیارد تومان پیمانکار تعیین شده است و شروع به کار کرده است.
وی ادامه داد: ۲۰میلیارد تومان در سال گذشته اعتباربه این دانشکده باتلاش های آقای دکتر حاجی پور تخصیص یافته است از نماینده محترم مردم آمل در مجلس شورای اسلامی  بابت تمام زحماتشان برای احداث این ساختمان تشکر میکنم.
حاجی زاده مقدم با طرح یک در خواست از اهالی صنعت در سطح استان مازندران مطرح کرد :  صنعت های مرتبط در استان مازندران، مانند صنعت دام و طیور و مواد غذایی وشرکت های بزرگ همچون کاله و هراز این صنایع می توانند در کنار دانشگاه باشند.
وی ادامه داد:  امروز آقای دکتر امیر میران کار بزرگی انجام داده و ترکیبی به عنوان مکمل غذایی با کمک اساتید دانشگاه ثبت کرده و باز در ادامه کار خود یک مرکز آموزشی تحقیقاتی را بنا نهاده که تقریبا یک میلیارد تومان هزینه آن شده است .
این استاد دانشگاه گفت : دکتر امیر میران را به عنوان مشاور خود در ارتباط با صنعت انتخاب کردیم و ان شاءالله بتوانیم با کمک ایشان گام های موثری در ارتباط دانشگاه و صنعت برداریم .
رییس دانشگاه تخصصی فناوری های نوین آمل با اشاره به ظرفیت های فراوان این دانشگاه برای ارتباط با صنایع گفت:  این دانشگاه دارای دو دانشکده   زیست فناوری و دانشکده گیاهان دارویی است  که بسیار با آمایش سرزمینی استان ما و کشور ما همخوانی دارد  به عنوان تنها دانشکده های تخصصی در سراسر کشور است که در هیچ دانشگاه دیگری در داخل کشور نداریم .
رضا حاجی پور نماینده مردم  شهرستان آمل در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آمل به عنوان شهرستان برتر در حوزه جوجه های یکروزه و در حوزه بحث دام و طیور داریم و رتبه دوم را حوزه دام و پرورش دام سنگین و سبک را در کل استان مازندران داریم.
وی ادامه داد : در حوزه لبنیات با حضور شرکت های بزرگ مثل کاله و هراز و صالح ما در سطح کشور عنوان دار هستیم و خداروشاکریم که این بزرگواران در سطح شهرستان هستند .
حاجی پور  گفت: اخیرا برای حمایت از شرکت کاله جلسه ای  در تهران در دفتر وزیرمحترم جهادکشاورزی و معاونین شان با آقای غلامعلی سلیمانی  داشتیم و همینطور از طریق وزیر اقتصاد ،وزیر صمت و رییس سازمان محیط زیست پیگیری هایی را برای زنجیره غذایی قدرت در خاورمیانه و آسیا داشتیم.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آمل در حوزه عرفان،فلسفه و در حوزه علوم اسلامی شخصیت هایی همچون علامه حسن زاده آملی ،علامه میرزا هاشم آملی و علامه جوادی آملی را دارد.در حوزه ورزش شخصیت های بزرگ ورزشی را در سطح آسیایی و المپیک و جهانی داریم که اینها افتخارات ما هستند. ما در شهرستان آمل جامع و کامل هستیم و بایستی قدر بدانیم و باید ازین ظرفیت هایی که در آمل داریم و توانمندی هایی که در عرصه های مختلف عزیزان ما دارند بایستی به عمل در بیاید و در عرصه تولید حمایت کنیم.
عضو کمیسیون تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در اسفند سال ۱۳۹۹ ما به پای کار آمدیم و سهم ۲۰میلیاردی را که کمیسیون در اختیار ما گذاشته تقریبا در دوسال و ۱۰میلیارد دیگر آن را برای این دانشگاه  در نظر گرفتیم واین مجموعه با حضور خیرین بزرگوار مرحوم خانم تفضلی و اساتید بزرگوار و آقای میران و بزرگوارانی که درحوزه های مختلف بودند باسرعت شروع بکار کرد.
حاجی پور اظهارکرد:  در این شرایط سخت که ما دانشکده پزشکی را بعد از ۴۳ سال در شهرستان امل افتتاح کردیم و بعد از ۴۳ سال جراحی قلب و آنژیوگرافی قلب را افتتاح کردیم و رادیوتراپی که الان ساختمان آن رو به اتمام است و مدرن ترین دستگاه شتاب دهنده ان را که خیر بزرگوار جناب آقای حسینی متقبل شده تقریبا تا پایان امسال ما در شهرستان آمل افتتاح میکنیم.
وی ادامه داد: خیرین به مبلغ ۴میلیارد تومان به بخش شیمی درمانی کمک کردند و ۲۰ میلیارد ما بودجه آوردیم ومجموعه شیمی درمانی افتتاح شد و به بهره برداری رسید. امروز  بیمارستان امام علی مجهز ترین مرکز زنان و زایمان شمال کشور شاید رقابت بکند با بیمارستان های تهران.
  نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی  عنوان کرد:ما قبل از ورودمان دو قول دادیم یک تشکیل کارگاه های تخصصی بود و یکی حضور بی واسطه در بین مردم  جلسات متعددی را ما در وزارتخانه داشتیم خدمت وزیر و معاونین محترم،به صورت تخصصی در حوزه های مختلف در حوزه های بهداشت و درمان و ما توانستیم در حوزه های مختلف از قلم و افکار آن استفاده کنیم.

دکتر سیدمهدی قمصری گفت:   افزایش کیفیت و استاندارد سازی دو راهبرد مهم وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای دانشکده های دامپزشکی در کشور است. تلاش داریم هم ورودی به دانشگاه‌ها و هم فارغ التحصیلان برای نظام آموزش عالی و نظام دامپزشکی کشور هدفمند و با برنامه باشد.

نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی کشور مطرح کرد:  انتظار هست که حداقل کیفیت را همه دانشکده‌ها و سیستم آموزش عالی و فارغ التحصیلان، حضور و جذب هیات علمی و اساتید در یک سطح و جایگاه باشند و این تفاوت نباید در تهران با دیگر دانشکده‌های دامپزشکی مشهود باشد.

تنظیم خبر : فاطمه اکبرپور هرازنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *