انجمن حمایت از دانشجویان در دانشگاه شمال راه اندازی شد

انجمن حمایت از دانشجویان ایران به منظور حمایت تحصیلی و رفاهی دانشجویان کم توان مالی با حضور جمعی از خیران شهرستان آمل با محوریت دانشگاه شمال شهرستان آمل راه اندازی شد.

 

آیین راه اندازی این انجمن تازه تاسیس شامگاه اول مهرماه باحضور جمعی از رؤسای دانشگاه های مازندران، خیران، امامان جمعه شهرهای استان و نماینده استاندار مازندران در محل دانشگاه شمال آمل برگزار شد.

 

عضو انجمن حمایت از دانشجویان ایران و رئیس دانشگاه شمال آمل در حاشیه این مراسم درباره هدف از راه اندازی این انجمن به خبرنگار ایسنا گفت: حمایت از دانشجویان کم توان مالی و پرداخت تسهیلات بلاعوض و یا قرض‌الحسنه ای به افراد واجد شرایط و فراهم کردن تحصیل برای دانشجویان دارای استعدادهای ویژه از اهدف مهم این انجمن محسوب می‌شود.

 

 

 

دکتر حسین رنجبر، با بیان اینکه با بررسی که در ۱۱۵ دانشگاه معتبر در کشور انجام شده، انجمن و یا نهادهای حمایت از دانشجویان مربوط به همه دانشگاه بوده وعمومیت درسطح شهرستان، استان یا کشور نداشته است، افزود: انجمن حمایت از دانشجویان ایران، نخستین شعبه در سطح کشور است که بدون محدودیت و جنسیت با بهره گیری از توان مالی خیران در قالب یک صندوق حمایتی مستقل از دانشجویان همه شهرها حمایت خواهد کرد.

 

وی، ارائه تخفیف به دانشجویان در زمان ثبت نام، اعطای تسهیلات و حمایت در توزیع بسته معیشتی، مشارکت در طرح های علمی و پژوهشی دانشجویان آسیب پذیر را از دیگر اهداف در راه‌اندازی انجمن حمایت از دانشجویان آسیب پذیر کشور اعلام کرد.

 

 

 

عضوانجمن حمایت از دانشجویان ایران با اشاره به اینکه در روزهای آینده اعضای هیات مؤسس وهیات امنای این انجمن مشخص و اعلام خواهد شد، تصریح کرد، پس از آن نیز به صورت فراخوان عمومی توسط رسانه ها، دانشجویان متقاضی برای دریافت کمک به این انجمن معرفی و با رعایت کامل شأن وشخصیت تکریم از آنان کمک رسانی خواهد شد.

 

رنجبر اضافه کرد: انجمن حمایت از دانشجویان ایران به عنوان یک نهاد غیردولتی با همراهی اعضای هیات مؤسس و خیرین، به دنبال حمایت از دانشجویان کم توان مالی است. با این اقدام از ترک تحصیل دانشجویانی که به خاطر نداشتن توان مالی از تحصیل باز ماندند، برای تحصیل و حمایت از طرح های پژوهشی وتحقیقاتی فراهم کنند.

 

 

 

وی یادآورشد، شهرستان آمل از جمله شهرهای مازندران است که به واسطه مشارکت همیشگی نیکوکاران این شهرستان در کارهای خیر، باعث راه اندازی مجمع خیرین شهرستان آمل شد که بعد از گذشت حدود دو دهه خدمات بسیار زیاد عمرانی، خدماتی، درمانی، پزشکی و حمایتی از قشرهای مختلف در این شهرستان وحتی استان در سطح ملی و جهانی زبانزد شده است .

 

درپایان آیین راه اندازی انجمن حمایت از دانشجویان ایران، نیکوکاران آملی درنخستین اقدام حمایتی خود حدود ۷ میلیارد ریال برای پیشبرد فعالیت های این انجمن کمک نقدی اهداء کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *