عزاداری سیدالشهدا در محاق تحریف

بسم الله الرحمن الرحیم

 

دهه اول محرم امسال هم تمام شد دهه ای که اصلی‌ترین جریان عزاداری ما برای حضرت اباعبدالله الحسین را در بر میگیرد.

 

مراسم عزاداری و سینه زنی در تکایا و حسینیه ها و هیئات برگزار شد و دسته‌های مختلف عزاداری از خیابان‌ها گذشتند که بعضاً نمایش قدرت بود و نشان اقتدار

 

همه این‌ها را ما جزو ارادت به امام حسین (ع) بگذاریم و از آن رد شویم انشاالله همه مورد قبول حضرت حق.

 

اما آنچه که به شدت ناراحت کننده است دگردیسی عزاداری و چرخش عجیب آن به سمت اجرای شوهای عجیب و غریب و مخرب است شوهایی که شاید در آن کمترین ارادت به امام حسین (ع) معنا پیدا کند.

 

شوهایی که شاید عاملان آن خیلی متوجه نباشند اما آنهایی که مسیر عزاداری‌ها را کاملاً هدفمند و جهت‌دار عوض می‌کنند می‌دانند دارند چه می‌کنند و عزاداری‌ها را به کجا می‌برند و عده‌ای هم جاهلانه پیاده نظام این جریان می‌شوند.

 

دسته‌هایی که به کنسرت‌های خیابانی بیشتر شبیه است تا عرض ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع)

 

از این نکته که بگذریم کار به آنجا می‌رسد که در روز عاشورا در روز حزن امام زمان (عج) برای یک جریان سیاسی خاتمه یافته موجی ایجاد می‌شود تا دوباره به تصورشان آتش زیر خاکستر جان بگیرد.

 

کاملا مشخص است دستگاهی که متولی امر عزاداری است و جریان سازی و جهت دهی عزاداری مستقیم به این دستگاه مربوط است و باید برای جریان عزاداری یک مسیر ریل گذاری شده کاملاً منطقی و درست و حسابی را ایجاد، هدایت و کنترل کند اصلاً خوابیده است و دشمن در خاک ما ، در شهر دارالمومنین ، در دیار علویان به راحتی این جریان را مدیریت می‌کند و جهت می‌دهد .

جای تاسف است که روز به روز به انحراف در عزاداری افزوده می‌شود و عزاداری‌ها به سمت هوچی‌گری و نمایش قدرت و بعضاً تخلفات آشکار و سو استفاده های سیاسی ، جهت داده می‌شود و کسی هم دم بر نمی‌آورد.

 

هرازنیوز، حسین جوادی – عصر عاشورا ۱۴۴۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *