۳۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به مرحله ظهور خوشه رسید/ ۱۸۰ هزار هکتار پنجه زنی / ۶ هزار هکتار در گلدهی است

 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: تاکنون ۳۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به مرحله ظهور خوشه رسیده است.

به گزارش هرازنیوز، احسان عباسپور با اشاره به کشت برنج در ۲۰۹ هزار و ۶۴ هکتار اراضی شالیزاری استان، اظهار کرد: کشت برنج در ۱۴۰ هزار و ۹۹۳ هکتار شالیزار استان به صورت مکانیزه و در ۶۸ هزار و ۷۱ هکتار به روش سنتی انجام شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه ۱۷۸ بانک نشاء برنج در استان فعالیت دارند، اضافه کرد: ارقام محلی برنج در ۱۸۳ هزار و ۵۴۵ هکتار و ارقام پرمحصول در ۲۵ هزار و ۵۱۷ هکتار شالیزار استان کشت شد و سطح سبز اراضی شالیزاری نیز ۲۰۹ هزار و ۶۴ هکتار است.

عباسپور با اشاره اینکه تاکنون بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان صورت گرفت، افزود: ۱۰ هزار و ۴۵۵ تن بذر گواهی شده و خود مصرفی برنج و ۹۴ هزار و ۴۰۹ تن کود به کشاورزان شالیکار استان توزیع و مصرف و ۲۷۴ مورد آزمون خاک انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون ۳۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان به مرحله ظهور خوشه رسیده است، تصریح کرد: ۱۸۰ هزار هکتار مزارع شالیزاری استان در مرحله پنجه زنی و ۶ هزار هکتار در مرحله گلدهی است.

 

وی در پایان حجم ذخیره سازی آب سدهای استان را ۱۳۴ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها را ۱۷۸ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: تاکنون مبارزه شیمیایی با نسل اول کرم ساقه خوار برنج در ۱۷ هزار و ۹۳۱ هکتار، علف های هرز در ۴۰۸ هزار و ۲۵۰ هکتار و بلاست برگ برنج در ۱۸ هزار و ۳۴۰ هکتار مزاع شالیزاری استان انجام شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *