نشست خبری رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل با خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست برگزار شد

به گزارش هرازنیوز، علی محمد دعاگو رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل با اشاره به سابقه نامگذاری روز جهانی محیط‌زیست، گفت: تاریخچه نامگذاری روز جهانی محیط زیست به سال ۱۹۷۲ یعنی ۵۰ سال پیش برمی گردد. در آن سال برای اولین بار، سازمان ملل متحد کنفرانسی را با موضوع انسان و محیط‌زیست در شهر استکهلم سوئد برگزار کرد.

وی  مطرح کرد: امروزه بحران زیست‌محیطی از جمله بحران‌های حیاتی در جهان است و هر کشوری برای حفاظت از محیط زیست خود، برنامه‌ها و راهکارهایی دارد و ما نیز به نوبه خود در این اداره و شهرستان تلاش داریم تا این موضوع مهم مردمی کنیم و مردم را باخود همراه کنیم و هر ایرانی یک محیط بان واقعی باشد تا به خوبی بتوانیم از محیط زیست حفاظت و این امانت بزرگ را به آیندگان منتقل کنیم.

این مسئول با اشاره به راه اندازی خانه محیط زیست در شهرستان آمل اظهار کرد: هدف ما از تاسیس این خانه این بود که حفاظت از محیط زیست نیازمند هم‌راهی و هم‌فکری با متخصصان و نخبگان اهل فن محیط زیست است تا با کمک فناوری‌های جدید و همکاری افراد متخصص منطقه بتوان مشکلات زیست محیطی را کاهش داد.
وی با اشاره به افتتاح تصفیه خانه شهرک صنعتی امام زاده عبدالله آمل اذعان کرد: موضوع تصفیه خانه در شهرک صنعتی امام زاده عبدالله به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی مازندران است موضوع بسیار مهمی است زیرا که حجم بسیار بالای فاضلاب تولیدی از این شهرک ساماندهی شد که به نفع محیط زیست ماست.
رییس اداره محیط زیست شهرستان آمل در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر مناطق تحت پوشش حفاظت شما چند هکتار است تصریح کرد: در کشور ما 12 درصد از مناطق جزو مناطق حفاظت شده است و در مازندران نیز 22درصد از مازندران جزو مناطق حفاظت شده است و این نشانگر اهمیت منطقه مازندران از نظر زیست محیطی است .
این مسئول در ادامه افزود: رودخانه هراز از سرشاخه تا گزنک و منطقه قله و دامنه دماوند و منطقه چلاو از مناطق تیراندازی ممنوع در آمل است که در یکی دو سال اخیر منطقه نشل هم به این مناطق اضافه شد.
وی با اشاره به اینکه تعداد محیط بانان در آمل 15 نفر است تصریح کرد: این تعداد با توجه به حجم مناطق تحت حفاظت بسیار کم است و تقریبا یک پنجم استاندارد جهانی است و تعداد شکارچیان هم بسیار بالاتر از تعداد محیط بانان است و مخاطرات زیادی هم متوجه محیط بانان است .
این مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر در شهرستان آمل حدود 60 معدن مجوز فعالیت دارند اظهار کرد: از این 60 معدن حدود 30 معدن غیر فعال و 30 واحد فعالیت دارند .
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل در پاسخ سوال خبرنگار در خصوص جدا سازی و بی خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستانها و مراکز درمانی افزود: ما 3 مرکز بی خطر سازی در استان مازندران داریم و پسماندهای عفونی بیمارستانها و مراکز درمانی شهرستان به طور کامل بی خطر میشوند و در اختیار شهرداری قرار داده میشود و 75درصد از پسماند مطبها در آمل هم بی خطر شده و ما در تلاشیم تا 25 درصد باقیمانده را هم ساماندهی کنیم.
مریم اکبرپور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *