فرماندار آمل چرا و توسط چه کسی برکنار شد ؟

هرازانیوز:  ذات الله زارعی مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران با حفظ سمت سرپرست فرمانداری آمل شد. در جلسه ای بدون حضور خبرنگاران و روسای ادارات سرپرست فرمانداری آمل مشخص شد.

این اقدام ناگهانی در نحوه تودیع و معارفه فرماندار تعجب فعالان سیاسی و رسانه ای را برانگیخت. در شهر بزرگی چون آمل و چند ماه مانده به انتخابات، برکناری عالی ترین مقام عالی دولت آن هم چنین ناگهانی گمانه زنی های زیادی را از این اتفاق به همراه داشته است، از روزنامه خبرشمال در ساری گرفته تا محافل سیاسی در آمل، همه و همه اولین انگشت اتهام را به سمت رضا حاجی پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نشانه گرفته اند، آنها می گویند فشار های حاجی پور باعث شده تا حسینی 18 ماه پس از تصدی مسوولیتش در فرمانداری آمل به بدترین شکل ممکن برکنار شود. حاجی پور اما در گفتگویی خبری هرگونه دخالت در برکناری فرماندار آمل را انکار کرده است.

واقعا چه کسی مقصر برکناری  سید عباس حسینی فرماندار آمل است؟ آیا عملکرد بد او موجب برکناری اش شده است و یا رضا حاجی پور نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی  در برکناری او نقش داشته است؟

ازسویی نمی توان از انگیزه و تلاش شبانه روزی  حسینی در 18 ماه فرمانداری آمل چشم پوشی کرد و برخی از اقدامات خوبش را نادیده گرفت،  او  در آخرین سخنانش به عنوان فرماندار گفته بود در یک سال فقط در هفته دولت و دهه فجر ۲۵۰ پروژه با بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آمل  به بهره برداری رسید.

اگر این فرضیه را بپذیریم که سید عباس حسینی به خاطر ضعف مدیریتی برکنار نشده و صرفا فشار های  نماینده مردم آمل موجب برکناری او شده باشد، ابتدا باید از وزیر کشور و استاندار مازندران پرسید که چرا از فرماندار جوان و با انگیزه شان حمایت نکرده اند و با روشی غیر مرسوم و غیر اخلاقی  اورا برکنار کرده اند.

آیا این نشانه ضعف دولت و وزارت کشور و مسوولان استانی نیست که پای مدیری چون حسینی نایستاده اند، در دوره های گذشته نیز البته نمایندگان مجلس در این شهر و سایر شهر ها به چنین روشهایی در برکناری فرمانداران غیر همسو با خودشان دست زده اند و باعث تغییر مدیران شده اند.

در نمونه های گذشته در اکثر موارد ضعف مدیران بالا دستی و ترس از استیضاح و ترس از  تحقیق و تفحص در استانداری موجب قربانی کردن مدیران پایینی شده است، البته از فرضیه معامله پشت پرده هم نباید گذشت.

نکته مهمتر از پیدا کردن مقصر برکناری فرماندار آمل، آسیب هایی است که شهر از حضور فرماندار با عنوان سرپرست متحمل میشود، سرپرستی که به خاطر حوزه مسوولیتش باید چند روز در ساری باشد و هفته ای یک یا دوبار  به آمل بیاید.

سوالات زیادی در ذهن افکار عمومی در شهر آمل وجود دارد که کسی پاسخی برای آن ندارد آیا حق آمل فرمانداری نیمه وقت است؟ فرماندار آمل چرا برکنار شد ؟ چرا مراسم تودیع و معارفه فرماندار در اقدامی بی سابقه بدون حضور مسوولان شهری و خبرنگاران برگزارشد ؟ چرا سید عباس حسینی باید سکوت کند و حرفی نزند؟

بزودی ابعاد دیگری از دلایل برکناری سید عباس حسینی را با شما درمیان خواهیم گذاشت.

 

 

 

2 thoughts on “فرماندار آمل چرا و توسط چه کسی برکنار شد ؟”
  1. این همه صغری کبری نداره. یک دلیل بیشتر نداره. مل همیشه بی پدر و مادر بوده هرچه سرمایه گذار و سرمایه دار بود…….. ها فراری داند و از طرفی ساری از این موضوع استفاده کرد ابتدا آرش کمانگیر و طبری هارو دزدی حالا هم آمل رو بی فرماندار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *