سردار میرشکار:هیات رزمندگان اسلام  باید در زمینه گسترش و اشاعه معارف و فرهنگ دینی و مذهبی در بین نسل جوان تلاش بکند

به گزارش هراز نیوز : گردهمایی رزمندگان ، ایثارگران و جانبازان بخش لاریجان آمل با حضور حجت الاسلام شکری امام جمعه لاریجان ، دکتر حاجی پور نماینده مردم آمل در مجس شورای اسلامی ،  معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری آمل ، سردار میرشکار از فرماندهان  یادگاران دوران دفاع مقدس ،سردار علیپور مسئول هیئت رزمندگان شهر آمل ، خانواده های معظم شهدا ، نوروزی مسئول هیئت رزمندگان بخش لاریجان ، سردار نام نژاد از رزمندگان دوران دفاع مقدس ، سرهنگ داغمه چی فرماندهی سپاه ناحیه آمل ، روح الله صابری بخشدار لاریجان   در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد.

سردار علیجان میرشکار با بیان اینکه گفتار و کلام حضرت امام ( ره ) حقیقتا” زمینه ساز ظهور حضرت حجت بود مطرح کرد: بیداری مستضعفین عالم و ایستادن در برابر مستکبران از اهداف والای حضرت امام  ( ره ) بوده است و ایشان  یقینا” در همان اوان پیروزی انقلاب اسلامی ، راهپیمایی 22 بهمن سال 1401 را دیده است.

وی با بیان اینکه در تفکر اسلامی برای رسیدن به هدف نمی توان از هر مسیری عبور کرد تصریح کرد : مسیری را که حضرت امام انتخاب کرده بود همان مسیر غدیر خم و مسیر اهل بیت ع و مسیر حضرت امام حسین ع بوده است.

یادگار دوران دفاع مقدس گفت : بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) به مردم کاملا” ایمان داشته اند، و این اعتماد و ایمان متقابل بود.

میرشکار با اشاره به مقاومت و ایستادگی 44 ساله مردم ایران پای انقلاب اسلامی تصریح کرد:  مردم در 22 بهمن امسال خیلی زیبا حرکت کرده اند و این بهترین دستاورد انقلاب اسلامی بوده است و  به همین خاطر باید کف پای مردم را ببوسیم.

وی با تشریح بخشی از نقشه ضد انقلاب در وقایع اخیر کشور مطرح کرد: دشمنان در صدد تجیزیه ایران بوده اند اما حاج قاسم و سلیمانی ها نگذاشتند دشمنان به نقشه های شوم و پلید خودشان برسند.

این تحلیل گر مسائل سیاسی با اشاره به وظایف نیروهای انقلابی در شرایط فعلی گفت : دشمن را بشناسیم و دشمنی دشمنان را هم بهتر بشناسیم و اگر دشمن را نشناسیم نمی توانیم در برابر دشمن بایستیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف هیئت رزمندگان اسلامی جهاد تبیین است تصریح کرد: هیات رزمندگان اسلام  باید در زمینه گسترش و اشاعه معارف و فرهنگ دینی و مذهبی به ویژه در بین نسل جوان تلاش بکند.

میرشکار با طرح این سوال که ما چقدر توانسته ایم جوانان  را به محافل های دینی و مذهبی و فرهنگی دعوت بکنیم مطرح کرد:تلاش هیات رزمندگان قابل تجلیل است و امیدواریم این تلاش در فضای مجازی چند برابر شود

نوروزی مسوول هیئت رزمندگان بخش لاریجان گفت : اولین مجمع در 12 سال قبل برگزار شده بود و در دوره دوم مجمع این حقیر به عنوان خدمتگزار در هیئت رزمندگان بخش لاریجان انتخاب شدم و در یک زمانی خلاء احساس شده است در حوزه فعالیتهای فرهنگی و مذهبی که هیئت رزمندگان اسلام در بخش لاریجان شکل گرفته است.

وی افزود : در بخش لاریجان با ایجاد هیئت رزمندگان اسلام جرقه ای زده شد و تحولی در شان و منزلت لاریجان صورت گرفته است، تغییر نگرش نوع مدیریت در حوزه فعالیتهای فرهنگ و نیز حوزه اجتماعی بدون هیگونه تنشی انجام شده است .

مسوول هیئت رزمندگان بخش لاریجان گفت : کارگروه فرهنگی تشکیل شد و حدود 80 درصد آمار رزمندگان و ایثار گران بخش لاریجان به روز رسانی  و احصاء شده است و در حوزه صدا وسیما بسیار ضعیف بودیم خصوصا” در شبکه 3  اصلا” برنامه هایی در بخش لاریجان قابل دریافت نبوده است که با پیگیری های به عمل آمده 4 دکل ماهواره ای  در بخش لاریجان نصب شده است که هزینه نصب هر دکل ماهواره ای به 400 الی 500 میلیون تومان می رسید.

وی ادامه داد : همایش لاریجان شناسی با محوریت هیئت رزمندگان برگزار شده است که ما حصل آن چندین جلد کتاب  مرجع در حوزه لایجان شناسی  تولید و منتشر شده است .

نوروزی گفت : حضور در موکب اربعین حسینی ع در عراق ، تهیه جهیزیه برای عروس و دامادهای بی بضاعت ، جمع آوری کمک های مؤمنانه برای خانواده های کم برخوردا و آسیب پذیر ، تهیه لوام التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت و برپایی موکب در شهر کرمان و بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و پذیرایی از زایرین از جمله اقداماتی بوده است که توسط هیئت رزمندگان اسلامی بخش لاریجان انجام شده است.

گزارش و عکس : حسن جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *