علی مرد یک زمان و یک زمین نیست

احمد سیفی سخن گو شورای ائتلاف نیروهای ائتلاف انقلاب اسلامی شهرستان آمل یادداشتی را به مناسبت فرارسیدن میلاد امام علی علیه السلام در اختیار هرازنیوز گذاشته است که در ادامه می خوانید.

بنام خالق هستی

من علییم کعبه رویم بوسه زد

حضرت ادم به نامم توبه کرد

من علییم کشتی راه نجات

نام من باشد همان اب حیات

من علییم من علییم من علی

همسر زهرا و داماد نبی

علی زاده کعبه، خود کعبه آرزوهای تمام حق جویان و حقیقت خواهان است . علی قبله عارفان و ناسکان و خداپرستان است . علی مصباح جمال ازلی و گوهر تابناک الهی است که از درون خانه خدا پا به عرصه وجود گذاشت تا همگان را به پرستش خدای کعبه فراخواند و پرچم های ضلالت و سیه روزی را از فراز کعبه بر زمین افکند و بیرق هدایت جهانیان را دوش به دوش رسول خدا و همراه او و پس از او برافرازد و هم چنان که نام نامیش مایه امید و نوید علاقمندان و شیعیان و محبانش است، بی گمان خروش رعدآسای ذوالفقارش پیوسته دل دشمنان خدا را به لرزه درمی آورد و مایه رعب و وحشت آنان خواهد بود تا روزی که به اقتضای اراده الهی، وارث به حق علی، از پشت پرده غیبت به درآید و با همان ذوالفقار علی، باقیماندگان شیطان پرستان و مستکبران و دشمنان علی را به دوزخ فرستد و جهان را پس از قرن ها بی دادگری، پر از عدل و داد سازد .

علی علیه السلام مرد یک زمان و یک زمین نیست تا در باور محدود واژه ها بگنجد و در قالب قاب ادراک ناتمام آدمیان گرد آید. علی علیه السلام مفهوم گسترده ای است که کلمات خاکی، یارای رسیدن به حریم ملکوتی اش را ندارند؛ چه اگر با این بضاعت اندک به آن حریم وارد شوند، جز خجلت و شرمساری، سهم دیگری نمی برند. مگر می شود دریا را در سبو گنجاند و خورشید را در پس ذره ای بی مقدار پنهان کرد؟! طول نگاه و قامت اندیشه ما، کوتاه تر از آن است که ره به جایی برد که فرشتگان مقرب را به آن عرصه راهی نیست. تاریخ با همه گستردگی اش نمی تواند ظرف فضیلت های ابوالفضایل قرار گیرد. اسبانِ تیزرو خیال شاعران بزم آرا و عقاب آسمان پیمای اندیشه سخنورانِ رزم آرا، توان تسخیر قله غرورمند عظمت ابوتراب را ندارند. علی را نمی توان نوشت، علی را نمی توان گفت؛ اگر چه باید گفت و نوشت؛ چرا که :

 

آب دریا را اگر نتوان کشیدهم به قدر تشنگی باید چشید.

سیزدهم رجب المرجب زادروز میلاد مسعود مولود کعبه حضرت علی علیه السلام بر ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای(حفظه اله)،مسلمین ،مستضعفین و ازادمردان جهان ،خاصه ملت بیدار و همیشه در صحنه ایران اسلامی به ویژه امت شریف ،ولایی و با بصیرت شهرستان هزار سنگر امل خجسته باد

غفراله لنا و لکم

جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان آمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *