حاج سقا

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پیامی حاج حسن مصفا سرآمد راویان حوادث عاشورایی و آیینی عنوان کرد.

به گزارش هراز نیوز ، پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت درگذشت چهره ماندگار تعزیه کشور مرحوم حاج حسن مصفا معروف به سقا پیامی صادرکرد که در ادامه آمده است  .

بسم الله الرحمن الرحیم

هنر تعزیه یکی از مقدس ترین هنرهایی است که در برانگیختن عواطف مذهبی و تقویت باورهای دینی نقش به سزایی دارد عزیزانی که در این مسیر گام بر می دارند قطعاً علاوه بر اجر و ثواب قابل اعتنا ، در دل و جان مردم نیز عزیز و محبوب هستند .

سرآمد این راویان حوادث عاشورایی و آیینی بی شک شخصیتی ممتاز و کم نظیر، حاج حسن مصفا بود کسی که محبوب قلوب بود و به نیکی در دل مردم جای کرد.

او که نذر شده بود تا برای حسین (ع) بماند و برای حسین (ع) بخواند و چه خوش تا پای جان این نذر را ادا کرد.

چه هدایایی که به او دادند و او کریمانه به مستمندان بخشید که بارزترین آن سفر حجی بود که به او هدیه شد اما این مرد علوی هزینه را بین فقرا تقسیم کرد این خصلت علی وار و مسلک علوی او را ممتاز کرده بود و امروز که در حسرت از دست دادنش به سوگ نشسته ایم بخش عمده این ارادت، به خاطر اخلاق و منش و رفتار و کردار این خادم الحسین است و بخشی هم بخاطر وجاهت هنری این مرد بزرگ که هر دوی اینها قابل تحسین و تکریم و تعظیم است.

اینجانب این ثلمه بزرگ به ساختار نمایش آیینی کشور  را به همه اهالی فرهنگ و هنر و رسانه خصوصا هنرمندان عرصه تئاتر مذهبی تعزیه تسلیت عرض نموده،   از حضرت حق سبحانه و تعالی علو درجات برای آن عزیز و صبر و طی راه و احیای مرام آن فرهیخته را برای خانواده بزرگ هنر تعزیه مسئلت دارم .

عاش سعیدا و مات سعیدا

 

حسین جوادی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *