آفتاب روز اسب دم ره گر نزن!

به گزارش هرازنیوز؛ سید نواب طاهری اطاقسرا مسئول کمیته تحقیقات وآموزش انجمن انبوه سازان شهرستان آمل در مصاحبه مطبوعاتی با خبرنگاران گفته است؛ در کف جامعه صنعت ساختمان، ایمنی را نمی بینیم و در سطح شهر قابل مشاهده نیست.

آقای طاهری در ادامه این نشست خبری در جملاتی متناقض با گفتهایش در ابتدای همین نشست خبری با گردشی 180 درجه ای بیان می کند، انجمن انبوه سازان آمل نزدیک به 2 سال است قراردادی را با بیمه منعقد نمود و خوشبختانه هنوز یک حادثه منجر به خسارت نداشتیم و این خود نشان دهنده راندمان خوبی است که در سطح شهر آمل اتفاق می افتد و باید این را در سطح استان برگزار می کردیم زیرا خبرهای خوبی از شهرهای دیگر استان به گوش نمی رسید و این را بر خودمان ملزم دانستیم تا همایش استانی برگزار گردد.

قبل از بررسی این تناقض گویی بیان چند نکته ضروریست؛ پس از وقوع فاجعه متروپل و قصور تعدادی از دستگاه های متولی امر و سازنده این پروژه که از انبوه سازان معروف جنوب کشور بوده و با رای دادگاه عامل اصلی این فاجعه معرفی شده است این سوال در اذهان عمومی ایجاد شده که چرا و چگونه چنین افرادی به عنوان انبوه ساز نمونه معرفی می شوند و مورد تایید دستگاه های متولی شهرسازی و شهر قرار می گیرند و این چنین با جان مردم بازی می شود .

روایان مختلف فاجعه متروپل بارها در رسانه ها تاکید  کردند که هشدار های متعدد مردم به سازنده این پروژه بی اثر بوده و او هیچ توجهی به آن نمی کرده است و متاسفانه برخی از مسوولان شهر آبادان و استان خوزستان  نیز قبل از حادثه هیچ توجهی به گلایه دلسوزان امر نداشته اند.

فروریختن ساختمان متروپل آبادان حادثه تلخی بود که تا سالها هر ایرانی، با هر بار دیدن این تصاویر،  قلبش برای ظلمی که به هموطنانش شده فرو می ریزد و به درد می آید.

به همین دلیل اقدام انجمن انبوه سازان آمل و سایر دستگاه های مشارکت کننده  برای برگزاری همایش  ( HSE) بهداشت، ایمنی و محیط زیست درآمل با شعار «ساختمان ایمن، شهر ایمن» قابل قدردانی و در خور توجه است، چراکه به اعتراف آقای طاهری اطاق سرا و اذعان مردم؛ در کف جامعه صنعت ساختمان، ایمنی را نمی بینیم و در سطح شهر قابل مشاهده نیست!

از این رو برگزاری چنین دوره هایی برای ارتقا آگاهی خانواده انبوه سازان و کارگران ساختمانی و متولیان امر ساخت و ساز ضروری و به عبارتی از نان شب واجب تر است .

اما نقطه تاریک و مبهم  این همایش در صحبت های مهندس نواب طاهری اطلاق سرا نهفته است؛ چه دلیلی دارد که  برخلاف بیاناتش در ابتدای همین نشست خبری 180 درجه تغییر موضع  دهد و چند دقیقه بعد بگوید؛ هنوز یک حادثه منجر به خسارت نداشتیم و این خود نشان دهنده راندمان خوبی است که در سطح شهر آمل اتفاق می افتد!؟

و چرا باید این همایش در سطح استانی برگزار شود؛ مگر انجمن انبوه سازان آمل متولی استان مازندران است و در اساس نامه آن اجازه داده شده است که منابع آن یا منابع حامیان مالی انجمن باید برای سایر شهر ها مصرف شود؟

پیگیری های نگارنده این سطور  از انجمن انبوه سازان مازندران که نهاد متولی انبوه سازان در سطح استان می باشد حاکی است که  انجمن مازندران نیز برگزاری این همایش از سوی انجمن انبوه سازان آمل را نادرست دانسته است.

تماس هرازنیوز با برخی از اعضای انجمن انبوه سازان آمل برای پاسخ به این سوالات تا لحظه نگارش این یادداشت بی پاسخ مانده است.

نگارنده اذعان دارد که اکثریت انبوه سازان شهرستان آمل شرافتمندانه و مجدانه در امر سرمایه گذاری ساختمان این شهر تلاش وافرمی نمایند و ضرورت دارد به پاس  این همت عالی انبوه سازان متعهد، حمایت و قدردانی متناسب و همه جانبه نیز از سوی مسئولان امر انجام پذیرد، اما از سویی در سالهای گذشته در حوزه های مختلف به طور مکرر کلاه های گشادی  بر سر آمل و آملی ها رفته است و شاهد بودیم که از سر قصوری جبران ناپذیر؛ منابع این شهر به سایر شهر ها گسیل و روانه شده است.

از این جهت؛ انتظار می رود برخی از اعضای انجمن انبوه سازان  آمل که آملی نیستند ولی تمام زندگی شان در این شهر با پول و امکانات این مردم و در جغرافیای این شهر به ثمر نشسته است، قدرشناس این مهمان نوازی باشند.

مسئولان محترم شهر آمل اعم از فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر بدانند که در صورتیکه حتی سهوا به وظایف خود در قبال حقوق مردم شریف آمل عمل نکرده و یا قصوری از آنها سرزده باشد، توسط این رسانه و سایر رسانه های متعهد به مردم معرفی خواهند شد.

خلاصه اینکه به قدیم گفته  ” نانجیب نووشیم و آفتابِ روز، اسبِ دِم ره گِر نَزنیم!”

یعقوب همال، هرازنیوز

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *