دیستروفی فوکس چیست و چگونه می‌توان دیستروفی قرنیه را درمان کرد؟

اپتومتریست مرتضی بصیرت (متخصص بینایی سنجی) در گفتگوی اختصاصی با هرازنیوز با بیان اینکه در دیستروفی فوکس، مایعی در لایه شفاف (قرنیه) چشم تجمع می‌یاید که سبب التهاب و ضخیم شدن آن می‌گردد اظهار کرد: این بیماری می‌تواند سبب درخشش در دید، تاری یا کدری دید و سایر بیماری ‌های چشم گردد.

این عضو آکادمی علمی اپتومتریست ایران و آسیا افزود:دیستروفی فوکس معمولاً هر دو چشم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث بدتر شدن بینایی به‌مرورزمان می‌شودو به طور معمول این بیماری از دهه ۳۰ و ۴۰ زندگی آغاز می‌شود. اما در بسیاری از افراد، علائم این بیماری تا سن ۵۰ یا ۶۰ سالگی بروز نمی‌یابد.

مدیریت مطب بینایی سنجی چشم و عینک بصیر با اشاره به اینکه دیستروفی فوکس به دو مرحله اصلی تقسیم می‌شود اظهار کرد:در مرحله اول ممکن است تاری دید به دلیل تجمع مایعات در قرنیه هنگام خواب یا بیدار شدن وجود داشته باشدو در مرحله دوم علائم قابل توجه تری ایجاد می‌شود زیرا تجمع مایعات یا تورم در طول روز بهبود نمی‌یابد.

اپتومتریست مرتضی بصیرت (متخصص بینایی سنجی) مطرح کرد:برخی داروها و خوددرمانی‌ها ممکن است علائم دیستروفی فوکس شما را تسکین دهداما، زمانی که این اختلال پیشرفت می‌کند و بینایی شما، عملکرد شما را در زندگی تحت تاثیر قرار می‌گیرد، بهترین راه برای احیای بینایی، جراحی پیوند قرنیه است.

وی با بیان اینکه دیستروفی فوکس معمولا وراثتی است اظهار کرد:  با پیشرفت دیستروفی فوکس علائمی همچون  حساسیت به نور،دید ابری،مشکلات دید در شب،ناتوانی در رانندگی هنگام شب،درد در چشم‌ها،تورم،کاهش بینایی در هوای مرطوب تجربه شوند.

مدیریت مطب بینایی سنجی ،چشم و عینک بصیر در ادامه افزود:در صورت وجود علائم بینایی که به‌مرورزمان بدتر می‌شوند، باید به اپتومتریست (متخصص بینایی سنجی) و یا به متخصص چشم مراجعه کرد، همچنین در صورت بروز ناگهانی علائم، مانند کاهش شدید بینایی یا ازدست‌دادن بینایی، لازم سریعاً به متخصص قرنیه برای بررسی علت‌های احتمالی مراجعه کرد.

این عضو آکادمی علمی اپتومتریست ایران و آسیا افزود :می توان برای دیستروفی فوکس قرنیه و راه های درمان آن از دارو نیز استفاده کرد که به صورت قطره های چشمی هستند که محلول نمک بوده و در واقع 5% سدیم کلراید دارندو عملکرد موثر این قطره بر روی مایع درون قرنیه بوده که به کاهش آن کمک می کند، افراد گاها دارای درد هایی هستند که لنز های تماسی می تواند گزینه خوبی برای آنها باشد.

اپتومتریست مرتضی بصیرت (متخصص بینایی سنجی) مطرح کرد:مطب ما با بهره گیری از مجرب ترین کادر و  تکنولوژی روز دنیا آماده ارائه طیف وسیعی از خدمات بینایی سنجی چشم و تشخیص بیماریهای چشمی است و شما هم استانی ها ی عزیز مازندرانی می توانید خدمات خود را با بهره مندی از تخفیفات فوق العاده و با خاطری آسوده به ما بسپارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *