چهار مساله کلیدی در موضوع حجاب

یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که پرداختن به مساله حجاب و اهمیت دادن به آن باید بر اساس قانون باید مورد اهتمام و توجه دستگاه اجرایی باشد.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی خود از اظهارات اخیر دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مساله حجاب اظهار کرد: در مساله حجاب چهار کار کلیدی باید انجام شود؛ ابتدا تبیین مساله حجاب به صورت عمومی، فرهنگی، عقیدتی و رسانه‌ای و قانونی است یعنی باید برای مردم مشخص شود که حجاب یک امر قرآنی، قانونی و سابقه‌داری است که باید به آن توجه کرد.

وی تصریح کرد: حجاب یکی از وظایفی است که قرآن درباره امر به معروف به آن تاکید کرده است در این موضوع باید ابتدا به صورت تذکر و یادآوری اقدام شود، یک وظیفه عمومی است اختصاص به زنان  ندارد، مردان نیز باید نسبت به این مساله حساس باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین بیان کرد: از سوی دیگر وظیفه دستگاه اجرایی است که نسبت به این مساله اقدام کند در واقع براساس قانون ابتدا باید از دستگاه دولتی این بحث شروع شود. بنده زمانی که نماینده مجلس در دوره هشتم و عضو کمیسیون فرهنگی بودم به یاد دارم متاسفانه از 24 دستگاه فقط 2 دستگاه به این مساله اهمیت می دادند.

اکرمی خاطرنشان کرد: بنابراین باید دستگاه های دولتی و اجرایی به این بها دهند، تا یک فرد و شخص یا ماشین شخصی. در واقع همه افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که از زمانی که از منزل خارج می شوند جزوی از جامعه، از جامعه و برای جامعه هستند و اگر ناهنجار برخورد کنند قطعا اثر منفی خواهد داشت.

وی با تاکید بر این که تذکر در مساله حجاب یک وظیفه عمومی است، گفت: دستگاه‌های آموزشی و تعلیمی و آموزش و پرورش و آموزش عالی باید به این موضوع اهمیت دهند و در جایگاه خودش به آن توجه داشته باشند و سپس ادارات و سازمان به استقبال آن بروند اگر ناهنجاری در سطح جامعه اتفاق افتد زیانش به خود جامعه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *