معاینه چشم با اسلیت لمپ چیست؟

اپتومتریست مرتضی بصیرت (متخصص بینایی سنجی) در گفتگوی اختصاصی با هرازنیوز با بیان اینکه یکی از دستگاههای مهم معاینه چشم در کلینیک بینایی سنجی_چشم و عینک بصیرت دستگاهی به نام اسلیت لامپ است مطرح کرد: می توان گفت که این دستگاه اصلی ترین وسیله معاینه است و به اپتومتریست ها  اجازه می دهد تا از نظر میکروسکوپی چشم شما را از نظر هرگونه ناهنجاری یا مشکلی بررسی کنند.

وی با اشاره به اینکه معاینه با دستگاه اسلیت لمپ آزمایش بیومیکروسکوپی نامیده می شود اظهار کرد: ما در کلینیک  از اسلیت لمپ که دارای یک نوری با شدت زیاد است برای معاینه و بررسی چشمها استفاده  میکنیم به این طریق اجزای چشم با دقت بالا موردارزیابی قرار می گیرد.

این عضو آکادمی اپتومتریست ایران و آسیا افزود: اسلیت لمپ دارای فیلترهای مختلفی است وبعضی از این دستگاه های اسلیت لمپ ممکن است تصاویر دیجیتالی را ضبط کنند تا تغییرات چشم را با گذشت زمان ردیابی کنند.

این متخصص بینایی سنجی در ادامه با اشاره به اینکه این دستگاه کار معاینۀ بخش پیشین و بخش پسین چشم انسان را، که شامل پلک، صلبیه، ملتحمه، عنبیه، زجاجیه، و قرنیه است تسهیل می­کند گفت: معاینه با این دستگاه می تواند به تشخیص بیماری ها و اختلالاتی همچون  آب مروارید ، جدا شدن شبکیه ،انسداد رگ شبکیه و دژنراسیون ماکولا کمک کند.

وی در ادامه اذعان کرد: به عنوان متخصص بینایی سنجی با توجه معاینات چشمی که توسط دستگاههای پیشرفته موجود در کلینیک بینایی سنجی ، چشم و عینک بصیرت انجام می دهیم این بیماریها واختلالات چشمی را تشخیص و در صورت لزوم به متخصص چشم پزشکی ارجاع می دهیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *