امام جمعه آمل در جمع خبرنگاران مسوولان بد اخلاق را به مناظره دعوت کرد

به گزارش پایگاه خبری هرازنیوز ، روزبه نصیری مدیر مسوول پایگاه خبری هرازنیوز و دوهفته نامه هرازامروز در نشست خبرنگاران با امام جمعه این شهر به مناسبت روز خبرنگار مطرح کرد : امام جمعه آمل همواره مدافع خبرنگاران بوده است و گاهی بوده که فعالان فضای مجازی غیر منصفانه به امام جمعه نقد کرده اند ولی در زمانی که بابت تخلفشان به مشکل می افتادند امام جمعه آمل بدون چشم داشت و بی منت از انها دفاع می کرد تا کمترین آسیب را ببینند .

وی با بیان اینکه انتظار داریم مسوولان توجه بیشتری به رسانه های رسمی و دارای مجوز نمایند بیان کرد : این بدان معنا نیست که فعالان فضای مجازی نادیده گرفته شوند بلکه اولا تلاش شود تا همه این افراد دارای مجوز و شناسنامه شوند ثانیا افرادی که در فضای مجازی رعایت هنجار ها و اخلاق را نمی کنند نباید مورد حمایت مسوولان قرار گیرند .

مدیر مسوول پایگاه خبری هرازنیوز با انتقاد از عملکرد خانه مطبوعات در استان مازندران بیان کرد : خانه مطبوعات تقریبا هیچ اتفاقی را برای خبرنگاران در شهرستان رقم نزده است و هدیه روز خبرنگار هم سالی یکبار از طریق استاندار برای خبرنگاران واریز می شود برای حفظ حقوق خبرنگاران لازم است تشکل شهرستانی راه اندازی شود.

وی همچنین با اشاره به برخی بد اخلاقی های مسوولان در طول زمان مسوولیت شان نسبت به نهاد امامت جمعه گفت : همه آنها که انواع و اقسام بد اخلاقی ها را انجام داده بودند و وعده داده بودند که هفته بعد امام جمعه آمل عوض خواهد شد امروز نیستند ، البته این طبیعی است که حاج آقا مرتضوی هم مانند سایر مسوولان پس از پایان مسوولیتشان این جایگاه را به فرد دیگری تحویل دهند اما تضعیف نهاد امام جمعه و بد اخلاقی ها با چه هدفی صورت می گرفته است .

نصیری با بیان اینکه ما خبرنگاران تحت نظر جامعه هستیم و باید در همه ابعاد الگو باشیم گفت : مردم از ما انتظار دارند که در مراسم که برای ماست هم اشتباه نداشته باشیم همین بنری که برای این مراسم آماده شده کلمه “آیین” به صورت “آئین” نوشته شده است متاسفانه از این اشتباهات در بین خبرنگاران هم دیده می شود که لازم است ما پاسدار زبان و ادبیات فارسی باشیم .

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی هم در ابتدای این نشست با تقدیر از انتقادات منصفانه خبرنگاران در سطح شهرستان آمل مطرح کرد : ما از انتقادات منصفانه ودرست و دلسوزانه خبرنگاران استقبال می کنیم یکی از این انتقادات درست کار آقای دکتر نصیری بود که تصاویر مسوولان و بنده را گذاشتند  و گفتند امام جمعه در صف نان می رود برخی گفتند نباید تصویر شما را می گذاشتند اما کارشان درست بود و همان تلنگر باعث شد تا مسوولان توجه بیشتری به این موضوع کنند و من تشکر می کنم .

وی ادامه داد : ایشان مجری  نماز جمعه هم هستند و وقت و مدیریت نماز جمعه هم با ایشان است گاهی به خود من هم تذکر می دهند علامت می دهند حتی بعد  نماز به من می گویند چرا بیشتر از وقت صحبت کرده اید و بنده هم پذیرا هستم و سعی میکنم رعایت کنم .

مرتضوی افزود : در یکی از مراسمات نماز جمعه به سخنران قبل از خطبه ها تذکر رعایت وقت دادند سخنران در پاسخ به ایشان گفت سخنان من برای بصیرت افزایی مهمتر از سخنان امام جمعه شماست، عجیب است این سخن که کسی جایگاه نماز جمعه را به شخص می سنجد و نمی داند خطبه جزو نماز است وبحث شخص نیست همین آقا بعد می نشیند به بداخلاقی علیه ایشان و نهاد امامت جمعه بنده اینجا اعلام می کنم حاضرم در همین مصلا ایشان و بنده بنشینیم و هر حرفی که دارد به بنده بزند و بنده درمقابل مردم پاسخگو باشم.

در این دیدار علی عزیز کمالی ، علی نیکزاد ، سماواتی ، فاطمه شفیع زاده به نمایندگی از خبرنگاران به ارائه دیدگاه و نظر خود پرداختند .

مریم اکبرپور هرازنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *