هرازنیوز: مریم اکبرپور- تصاویری از دیدار رییس جمهور به شدت در فضای مجازی وایرال می شود ، فریاد های مردی که صدایش گرفته و دردمندانه می گوید سید تو رو ناموست ولمون نکن!

خانه اش در سیل از دست رفته، ظاهرا برادرش هم مفقود شده است، پناهی ندارد، ما تصویر اورا نمی بینیم چون همه دوربین ها به سمت رییس جمهور است، تا واکنش های آقای رییسی را به تصویر بکشد، اما فریاد های با درد آمیخته شده او، حضور رییس جمهور در وسط بحران را به چالش کشیده است ، شاید این تصاویر کوتاه خلاصه ای از اوضاع کنونی کشورست .

یک سو طبقه فرودستان که بعد از خدا جز دامان حاکمیت امید دیگری ندارند اما با همه مشکلات هنوز ایستاده اند.

این طرف رییس جمهور، عالی ترین مقام اجرایی کشور هم در کنار مردم برای حل مشکلات ایستاده است .

دو مولفه در این تصاویر وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و شاید به نوعی جزو مهمترین مولفه های برون رفت از مشکلات کشور باشد .

ایستادگی مردم و اراده مسوولان برای حل مشکلات و علاج واقعه قبل از وقوع ، مسوولان برای حل مشکلات جاری نیازمند دانش و تجربه مدیریت در بحران هستند و برای علاج وقایع قبل از وقوع، نیازمند حل معضل بحران مدیریت در ایران هستند.

یکی از ویژگی های بنیانگذار انقلاب اسلامی، امام خمینی(س) روحیه استکبارستیزی و حمایت از مستضعفان در سرتاسر جهان بود.

ایشان، حکومت را وسیله ای برای تحقق عدالت می دانست و معتقد بود تحقق عدالت بدون سرکوب کردن مستکبران و چپاولگران میسّر نخواهد بود. به همین دلیل، فضای کشور، فضای حمایت از مستضعفان و مبارزه علیه مستکبران بود.

البته سیره رهبر فرزانه انقلاب نیز در ادامه راه امام راحل بوده است، در این نظام مقدس و الهی، طبقه اشراف و مستکبران که همیشه بر اثر خصلت برتری جویی و سلطه طلبی در برابر قیام های الهی پیامبران و اولیای دین ایستاده و از پذیریش عدل در جامعه خودداری کرده اند، هیچ گونه جایگاهی نخواهند داشت.

یکی از شعارهای اصلی و اولیه انقلاب اسلامی نیز همواره حمایت از مستضعفان بوده است و جمهوری اسلامی به سبب دفاع از همین شعار قرآنی، فشارهای سیاسی فراوانی را از سوی استکبار در طول سالیان متمادی تحمل نموده است.

بی تردید اقدامات دشمنان نظام  هنگامی مؤثر خواهد بود که انقلاب اسلامی از درون دچار تردید شود و خروش توفنده ای که امام خمینی(س) در همه زمینه ها برای تقویت مستضعفان در برابر مستکبران به راه انداخت، پشتوانه خود را از دست بدهد.

حمایت احاد جامعه از انقلاب اسلامی بزرگترین دستاورد و سرمایه نظام است که مسوولان نباید به سادگی از آن عبور و عدول کنند.

حجت الاسلام رییسی رییس جمهور مردمی است که تا به حال نشان داده است دغدغه مردم دارد و در بحران های پیش آمده در کنار مردم بوده است اما این در کنار مردم بودن کافی است آیا صرفا همراهی و همدری با مردم این سرمایه عظیم را حفظ خواهد کرد در پاسخ باید گفت شاید در کوتاه مدت مرحمی بر آلام مستضعفان باشد و نسبت به اقدامات نابخردانه مسوولانی که از مردم روی بر می گرداندند، گردش دوباره به آرمانهای انقلاب باشد اما نکته مهم و اساسی در جمله کوتاه و خودمانی در فریاد های این مرد سیل زده که مدام فریاد می زد سید… ولمون نکن ! صرفا کنار ما بودن معنا نمی دهد بلکه انتظار حل مشکل را در کنار همراهی ضروری قلمداد می کند.

برخی از این دست کارهایی که در این دولت می توان به طور اختصار آنرا برشمرد و جزو وظایف ما در جهاد تبیین محسوب می شوند می توان عنوان کرد، در دولت قبل رئیس جمهور گفته بود «واکسن کرونا سوهان قم نیست که فراوان باشد»! فقط در موضوع واکسن بنابر گزارش های   منتشر شده، تا ۱۵ مرداد ۱۴۰۰- پایان دولت روحانی- در حدود ۱۹ میلیون دز واکسن کرونا وارد کشور شده بود. با روی کارآمدن دولت سیزدهم تا پایان اسفند ۱۴۰۰ مجموع واکسن‌های وارد شده به کشور به حدود ۱۵۸ میلیون دز رسید. به عبارتی در حدود ۸ ماه تقریبا واردات واکسن کرونا به کشور ۸ برابر افزایش یافت. در این مدت واکسن‌های تولید داخل نیز به پیشرفت‌های قابل توجهی رسید و در سطح انبوه تولید شده و به چندین کشور نیز صادر شد.

احیای کارخانه های ارج، آزمایش، فولاد ازنا، ذوب آهن اردبیل و…تحول در کارخانه هایی از جمله هفت تپه و هپکو و آذرآب تنها بخش کوچکی از تغییرات مثبت در دوره مدیریت این دولت است .

همچنین در دولت گذشته  مردم در استان های شمالی در فصل سرما با قطعی گاز و برق دست و پنجه نرم کرده و با مشکلات عدیده ای مواجه می شدند. اما در دولت فعلی  شاهد توقف این روند تأسف برانگیز بودیم. یکی از علل این تغییر، امضا و اجرای قرارداد سوآپ گازی میان ایران، ترکمنستان و آذربایجان بود. در یک نمونه دیگر در جریان سفر اخیر رئیس جمهور روسیه به ایران، تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری با شرکت گازپروم روسیه به امضا رسید.
این چند مورد نمونه هایی از اقدامات موثر دولت کنونی که قصد ندارد مردم را ول کند و با اقداماتی موثر در کنار مردم است .

 

مریم اکبرپور/هرازنیوز

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *