سخرانی دکتر ابراهیم زاده رئیس آموزش و پرورش آمل در جمع مدیران مدارس غیر دولتی شهرستان آمل :

قائل به این هستیم که مدارس غیر دولتی هم حمایت معنوی و هم غیر معنوی شود و باور ما بر این است .

باور ما بر این است که مدارس غیردولتی اگر خوب عمل کنند باری را از دوش آموزش و پرورش خواهند گرفت این بار فقط بار مادی نیست بار معنوی را هم می توانند از دوش آموزش و پرورش بگیرند.
بنده استدعایی که دارم محضر همه عزیزان توی برنامه‌ها و طرح‌های خودتان حتماً تربیتی را لحاظ قرار بدهید که می دهید . منتهی بعضی مواقع می‌بینیم که برنامه‌های آموزش پررنگ‌تر از برنامه های پرورشی است. باور ما بر این است که ما اگر تربیت را درست کنیم اموزش درست می شود.
اگر امروز ما می بینیم که آموزش می لنگد به خاطر اینکه نتوانستیم تربیت را خوب عمل می کنیم . ما به تربیت و پرورش در کنار آموزش نمی‌گویم بیشتر ولی کمتر نگاه نکنیم .
در قرآن کریم خداوند اول می فرماید تزکیه بعد می فرماید تعلیم .
امروز نظام تعلیم و تربیت ما تب دار است اگربه آن نرسیم احتمال دارد به اغما برود .و همه ما باید دست به دست هم بدهیم به این وضع موجود در نظام تعلیم و تربیت را درمان کنیم همه باید همراهی کنیم همسو باشیم همدیگر را کمک کنیم تا این وضع موجود انشاالله به نقطه مطلوب برسد. کیفیت کار برای ما بهتر است از کمیت کار.
حضور والدین در مدرسه با وضع نامناسب تمام آنچه که شما درست کردید را خراب میکند. با لباس منزل در فضای آموزشی نباید وارد شود حرمت دارد حرمت مدرسه کمتر از مسجد نیست اگر باید مسجدی درست بشود باید از این فضا درست شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *