به نام خالق هستی

بیانیه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان آمل در باره آزاد سازی قیمت ها و الزامات کشور در مردمی‌سازی یارانه‌ها

وقتی پس از 8 سال حاکمیت دولت ناکارآمد و غربزده روحانی، قرار شد با انتخاب آیت الله رئیسی، کشور به ریل خود برگردد آتش تهیه دشمنان کینه توز ملت ایران در داخل و خارج با حجم گسترده ای کار خود را شروع کرد. در خارج از کشور منافقین و گروهک های معاند، سلطنت طلب ها، بهایی ها، سعودی ها، آمریکایی ها، انگلیسی ها و سایر دولت های غربی و در داخل لیبرال ها و غربزده ها و بسیاری از اصلاح طلبان همه و همه دست به هم دادند تا نگذارند این دولت در برنامه هایش موفق شود. دشمنان در خارج با انگیزه ی نابودی نظام جمهوری اسلامی و اصلاح طلبان داخلی با هدف ناکارآمد نشان دادن دولت می کوشند تا بار دیگر زمینه را برای حاکمیت شوم خود در هرم قدرت فراهم کنند. استراتژی اصلاح طلبان این است که به هیچ دولت غیر همسو نباید قدرت عرض اندام داد تا دوباره زمینه برای بازگشت خودشان به عرصه قدرت فراهم شود. مزه ی شیرین رانت و تکاثر و ثروت اندوزی آنچنان به مذاقشان خوش آمده که به هیچ وجه حاضر نیستند ذره ای موفقیت های این دولت مردمی و انقلابی را برتابند. موفقیت ها را که نمی بینند با سیاه نمایی مضاعف می کوشند دولت را ضعیف و ناکارآمد و ناتوان جلوه دهند تا به خیال خام خودشان زمینه برای برگشت مجددشان به قدرت فراهم شود. این روزها بحث حذف ارز ترجیحی فرصت خوبی را برایشان فراهم کرد تا با همسویی و همراهی با بیگانگان در خارج از کشور تمام حقد و کینه خود را بر سر نظام و انقلاب خالی کنند.

ماجرای ارز 4200 تومانی که نشان دهنده بی تدبیری دولت قبل در مدیریت معیشت عمومی مردم بود و زمینه ساز رانت، قاچاق و سوء استفاده فراوان شد یکی از بزرگ ترین معضل دولت دکتر رئیسی در جراحی اقتصادی کشور به شمار می رود.

بدون تردید ویژگی‌های انحصاری دولت سیزدهم از جمله هویت مردمی، روحیه انقلابی و رویکرد مقاومتی، تأثیر بسزایی در اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها دارد، چراکه می‌توانست مانند برخی دولت‌های پیشین با عوام‌فریبی راه غلط گذشته را طی کند و همچنان به جای اصلاحات بنیادین و ریشه‌ای، با تزریق نقدینگی و افزایش تقاضا هم مشقات این کار بزرگ را به جان نخرد و هم مردم را از خود راضی نگه دارد. این دولت؛ اما منافع دراز مدت ملت ایران را بر منافع کوتاه مدت‌شان ترجیح داد تا هم نظام اسلامی را به آرمان عدالت‌خواهی و محرومیت‌زدایی نزدیک کند و هم بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را درمان کند.

این جراحی بزرگ اقتصادی که از الزامات اصلی نجات اقتصاد ایران به شمار می رود نیازمند تدبیر، برنامه ریزی و اقناع افکار عمومی است. ضمن اینکه باز هم باید موضوع به گونه ای مدیریت شود که مردم در زمان این جراحی حداقل آسیب را ببینند.

در این میان هیچ چیز به اندازه اقناع افکار عمومی دارای اهمیت نیست. همه ی تلاش های شبانه روزی دولت برای ایجاد رضایتمندی در میان مردم با ارائه خدمات شایسته و بایسته است. اگر حاشیه ها و عوارض این خدمات که گاه الزام ناپذیر است همراه با توجیه افکار عمومی نباشد چه بسا موجب عوارضی شود که همه ی خدمات صادقانه دولت نه تنها نادیده گرفته شود بلکه اثر معکوس نیز پیدا کند. دولت و ملت دو بخش جدایی ناپذیر از یکدیگر هستند. اصولاً دولت بدون حمایت مردمی نمی تواند در انجام خدمات بزرگ خود موفق شود. همراهی مردم با سیاست های دولت، بزرگ ترین پشتیبان آن در ارائه خدمات است. ابتدا باید مردم توجیه شوند که اداره کشور با پرداخت یارانه های کلان که معمولاً زمینه ساز رانت ها و سوء استفاده های فراوان و هدر رفت سرمایه عمومی است امری خسارت زا است و به هدررفت میلیاردها تومان سرمایه ملی منجر می شود و مردم توجیه شوند که این جراحی از الزامات نجات اقتصاد کشور است. مردم باید به خوبی توجیه شوند که بازخورد این جراحی اقتصادی در نهایت حرکت به سوی ثبات اقتصادی و جلوگیری از رشد فزاینده قیمت کالاها خواهد بود. در شرایط اقتصاد تورمی، مردم آرامش خاطر ندارند و هر گونه جراحی در بدنه ی اقتصاد با واکنش منفی مردم روبرو خواهد شد. آنچه در این ایام در حوزه ارز ترجیحی رخ داد نشان می دهد که دولت در اولین قدم نتوانسته در توجیه افکار عمومی روشنگری و اطلاع رسانی لازم را داشته باشد. این اقدام که بدون پیوست رسانه ای لازم صورت گرفت با سوء استفاده ای که رسانه های معاند در خارج از کشور کردند و غربگرایان و مسببان مشکلات هشت ساله گذشته نیز به شدت در این آتش دمیدند موجب شد که افکار عمومی و حتی کسانی که به دکتر رئیسی رأی داده بودند دچار واکنش منفی شوند. از همین روی اقناع افکار عمومی همراه با خدمات لازم معیشتی دو الزامی است که دولت در هر شرایطی باید آن را درأس برنامه های خود قرار دهد. هر چند عده ای که به دنبال اهداف جناحی و رانتی هستند هر نوع خدمت دولت را نه تنها برنمی تابند بلکه با تبلیغات زهرآگین می کوشند فضای غبارآلودی را نیز به افکار عمومی تزریق کنند؛ ولی اگر مسئولان به درستی عمل کنند افکار عمومی با این فرصت طلبان همراهی نخواهند کرد.

حال که دولت عزم خود را جزم کرده که همه ی مشکلات را به جان بخرد و با قدم های بزرگ قصد آن دارد تا اقتصاد کشور را در این اوضاع آشفته جهان به سرانجام برساند نیازمند همکاری، همراهی مردم و رسانه ها و همه ی دلسوزان است. نباید اجازه داد دشمنان کینه توز ملت ایران از فضای ایجاد شده در تحریک مردم برای آسیب به امنیت ملی سوء استفاده کنند. این مسیر سختی است که نیازمند اراده ای قوی و تدبیر لازم و توجه به واقعیت هاست. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان تشکلی فراگیر و مردمی و انقلابی، ضمن حمایت از اقدامات دولت در جهت توانمندسازی اقتصاد ایران و رانت زدایی از این اقتصاد، انتظار دارد مدیران محترم دولت سیزدهم در استان مازندران و شهرستان آمل با تلاش شبانه روزی نسبت به تأمین اقلام اساسی و مورد نیاز مردم و نظارت بر حلقه ی توزیع، از فشارهای وارده بر مردم بکاهند، ضمن دعوت مردم به هوشیاری از همه ی دولتمردان در سطح ملی ، استانی و شهرستانی انتظار دارد در این شرایط مهم با توجه به مصالح کشور همه ی ابعاد قضیه را در نظر بگیرند تا به فضل الهی کشور از این گردنه عبور کند و به سوی آرامش اقتصادی حرکت کرده و درنهایت مردم به رفاه لازم که شایسته و بایسته ی آنان است دست پیدا کنند.

غفراله لنا و لکم

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی آمل

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *