آیت الله صدیقی

اقامه نماز عید فطر پس از دو سال وقفه در تهران

نماز عید سعید فطر به امامت آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در دانشگاه تهران اقامه شد.

اقامه نماز عید فطر پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، صبح امروز (سه شنبه) در دانشگاه تهران صورت گرفت.

امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عید سعید فطر، گفت: کسی که روزه میگیرد، مستقیماً سر سفره خود خداست و مهمان محبوب قرار گرفته است. روزه رابطه باطنی بنده با خدا و تمرین اخلاص است؛ لذا خدا فرمود روز مال من است و خدای متعال بدون واسطه به روزه داران پاداش می‌دهد.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: هر قدر ارتباط انسان با خدا بیشتر باشد، ارتباطش با خلق خدا هم توسعه پیدا می‌کند. این است که روز عید فطر و نشانه قبولی روزه، توجه به فقرا و مستمندان است. 

وی افزود: اگر کسی در این ماه مبارک توانست اعتقادات خود را از شائبه‌ها و انحرافات پاک کند، اخلاق رذیله را از خود دور کند و وجود خود را از تکبر و حرص پاک کند و اعمال خود را از گناهان پاک کند، به فلاح و رستگاری می‌رسد. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روز عید فطر روز دریافت جایزه است، گفت: کسانی که در سیر به سوی خدا برنده شدند، خدا می‌خواهد به این برنده‌ها مدال و جایزه بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله فلسطین و مبارزات فلسطینی‌ها با رژیم اشغالگر صهیونیستی اظهار داشت: در روز قدس هم مردم ایران و هم مردم کشورهای اسلامی به میدان آمدند و بعد از دو سال شرایط کرونایی نشان دادند هیچ مسئله‌ای نمی‌تواند مسئله فلسطین را کمرنگ کند. آرمان قدس و فلسطین زنده است و امت اسلامی حامی فلسطین قد برافراشته‌اند.

خطیب جمعه  تهران گفت: جوانان فلسطینی با عملیات‌های شهادت طلبانه عرصه را بر صهیونیست‌ها تنگ کرده‌اند و با مقاومت و حملات جانانه اسرائیل را در انزوا و انفعال کامل قرار داده اند. لذا تنها کلید پیروزی، مقاومت است.

صدیقی ادامه داد: همین عملیات‌ها باعث شد تا صهیونیست‌ها که همیشه موضع تهاجمی داشتند، امروز از ترسشان دچار دلهره و اضطراب شوند. آنها امروز ارتشی خسته و مستاصل دارند و چهره‌های سربازانشان نشان می دهد که به پایان خط رسیده اند.

وی با تاکید بر اینکه چاره دردها و کلید پیروزی، مقاومت است، افزود: پافشاری بر مقاومت برای شکاندن شاخ غاصب است. لذا از همه تقدیر و تشکر داریم که خدای متعال به همه این توفیق را داده که حامی مظلوم و خصم ظالم هستند و در این مسیر تا آخر ایستاده‌اند و هیچگاه فلسطین را تنها نخواهند گذاشت.

خطیب نماز عید فطرتهران با بیان اینکه نکته دوم مسئله افغانستان است، اضافه کرد: در این ایام و ماه خدا، مردم مظلوم افغانستان در شهرهای مختلف آماج کینه دست پرورده‌های استکبار جهانی، آمریکا و اسرائیل قرار گرفته‌اند. در مساجد و محیط‌های آموزشی، صدها مسلمان با زبان روزه به خاک و خون کشیده شدند.

صدیقی ادامه داد: این ماجرا به مدعیان حقوق بشر نهیب می‌زند که ای مدعیان دفاع از حقوق بشر! برای اوکراین آنطور سر و صدا می‌کنید و بر رسوایی‌های خود می‌افزایید و برای افغانستان و یمن سکوت می‌کنید. شما نژاد پرستید و از حقوق بشر بویی نبردید. در مسئله افغانستان و یمن همچنان سکوت کرده‌اید.

وی تصریح کرد: ما از هیأت حاکمه افغانستان به جد می‌خواهیم امنیت را برای آحاد ملت مظلوم افغانستان تأمین کنند و هرچه زودتر این شبکه‌های بی‌رحم تروریستی را شناسایی کنند و به مجازات برسانند و مردم افغانستان را به آرامش برسانند. این اولین حقی است که ملت‌ها نسبت به حکومت‌ها دارند و باید در این جهت مسامحه نشود.

آیت‌الله صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز کارگر گفت: کارگر در اسلام جایگاه خاصی دارد. هیچ مکتبی اندازه اسلام به قشر کارگر و کار ارزش قائل نیست.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌تر از معیشت، مسئله تکریم کارگران است،‌ بیان داشت: گارگران در طول 43 سال از آزمون‌های مختلف سرافراز بیرون آمدند و هیچ منافق، فتنه‌گر و آشوبگری نتوانست قشر کارگر ما را علیه انقلاب و نظام به خیابان ها بکشاند.

امام جمعه موقت تهران گفت: صاحب انقلاب و شهید داده‌ها همین کارگرها هستند و دولت، کارفرما و کارگر باید همه به کمک نخبگان و دانشگاهیان مسیر حرکت علمی را به کمک دانش‌بنیان‌ها کوتاه کنند.

وی با اشاره به روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری گفت: کسی که به مردم آگاهی می‌دهد و دانش و بینش را بالا می‌برد، تمام عالم نسبت به او توجه ویژه دارند. بشر محور کائنات است و حیات طیبه بشر به علم و معلم است؛ لذا رسالت دستگاه‌های آموزشی ما بسیار سنگین است.

آیت‌الله صدیقی افزود: ما به رغم اینکه دولت سیزدهم را با ریاست یک عالم ربانی سختی کشیده و با همه وجود مردم را درک کرده داریم و مردم با همه وجود به ایشان رای دادند، به صداقت و امانت او یقین داریم، اما گروه‌هایی از این گرانی افسارگسیخته در رنجند و همه جا گله می‌کنند و انتظار دارند.

خطیب امروز تهران در پایان گفت: یقین دارم آیت‌الله رئیسی و همراهانشان از خود مایه می‌گذراند و آنچه در توان دارد را به میدان آورده است و در این مدت کوتاه هم مرتب از نزدیک حال مردم را از خودشان می‌شوند و از نقاط مختلف و در متن مردم دیدار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *