6 میز تخصصی در فرمانداری آمل تشکیل می شود / مساله فرهنگی و اجتماعی در اولویت مدیران شهرستان قرار گیرد / افتتاح دو طرح دانش بنیان هفته آینده در آمل


معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل از تشکیل 6 میز تخصصی و کارگروه ویژه در شهرستان آمل خبرداد و بر اولویت قرار گرفتن مساله فرهنگی و اجتماعی در شهرستان تاکید کرد.
به گزارش هرازنیوز، نخستین جلسه شورای اداری شهرستان آمل در سالجاری به صورت مشترک با شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل، در مصلی شهر آمل با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی امام جمعه آمل، سید عباس حسینی فرماندار شهرستان آمل، دادستان، رییس دادگستری، فرمانده انتظامی آمل و روسای دستگاه های اداری و اجرایی شهرستان آمل برگزار شد.
حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی امام جمعه آمل در ابتدای جلسه با اشاره به مساله مهم فرهنگ سازی و توجه به حوزه فرهنگی بیان داشت: امروز باید الزامات دنیای ارتباطات و اطلاعات جدی گرفته شود و در این زمینه برنامه از سوی دستگاه ها ارائه شود.
وی با انتقاد از کاهش توجه به مساله فرهنگی در شهرستان آمل، بیان کرد: امروز مسائل مهمی مانند عفاف و حجاب در سطح شهر به فراموشی سپرده شده است و نیاز است این امر مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

مساله فرهنگی و اجتماعی در اولویت مدیران شهرستان قرار گیرد

سید عباس حسینی در نشست مشترک شورای اداری و شورای فرهنگ عمومی شهرستان آمل که در مصلای این شهر برگزار شد، با اشاره به روحیه مدیران دولت در سال جدید براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، جهادی خواهد بود، بیان کرد: مساله مهم امروز که مورد تاکید قرار دارد تلاش شبانه روزی و جهادی است و در این زمینه از هیچ مدیری کاستی را نخواهیم پذیرفت.
وی با تاکید بر اینکه مساله اقتصادی مردم در اولویت قرار دارد و باید در این زمینه حوزه دانش بنیان به کار گرفته شده و تولید و بهره وری افزایش یابد، تصریح کرد: مطالبات مردم در حوزه های مختلف باید توسط دستگاه های اجرایی و اداری رصد شده و رسیدگی شود.
حسینی با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید راه های ارتباطی با مردم و شهروندان را تقویت کنند و صدای مردم را بشنوند، بر استقرار روابط عمومی های توانمند و به روز به منظور پاسخگویی به مردم تاکید کرد.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل با اشاره به اینکه مساله دانش بنیان به منظور تحقق شعار سال و رویکرد اصلی مدیریت شهرستان نیز باید برنامه ریزی شود، بیان کرد: حاکمیت علم و علم محوری باید مبنای کار مدیران باشد و در این زمینه از دستاوردها و تجربه های شرکت های دانش بنیان باید استفاده شود.

6 میز تخصصی در فرمانداری آمل تشکیل می شود

وی با تاکید بر اینکه مدیران برنامه های سال جدید خود را بر مبنای استفاده از نیروهای علمی و کارشناسی بنا نهاده و در این زمینه اولویت با شرکت های دانش بنیان است، از افتتاح دو طرح دانش بنیان هفته آینده در شهرستان آمل خبرداد.
حسینی با اشاره به اینکه به منظور استفاده از نیروهای متخصص و علمی، 6 میز تخصصی در فرمانداری آمل در کنار کارگروه های تخصصی تشکیل می شود، بیان کرد: میزهای صنعت، پسماند، روستا، پژوهش و دانش بنیان، آمل شناسی، ترافیک برای برنامه علم محوری در آمل تدارک دیده شده است و مقدمات آغاز به کار این میزها نیز مهیاست و نخستین جلسات آن از هفته آینده برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در سال جدید مساله فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت مسئولان شهرستان قرار داشته باشد، با انتقاد از بی توجهی دستگاه های مربوطه به مساله اجتماعی در شهرستان تصریح کرد: باید وضعیت بغرنج اجتماعی در شهر آمل مورد توجه همه مدیران باشد، مدیرانی که مساله اجتماعی و به تبع آن فرهنگی را درک نکرده باشند نمی توانند مدیریت درستی بر حوزه فعالیت خود داشته باشند.
فرماندار آمل، مسایل حوزه اجتماعی را در شهرستان آمل از شرایطی دانست که نیاز به رسیدگی فوری دارد، تاکید کرد: تمامی مدیران باید از اداره بهزیستی شهرستان بازدید کرده و نسبت به وضعیت اجتماعی شهرستان آگاهی پیدا کنند و از شهرداری و شورای اسلامی شهر آمل نیز می خواهم در این زمینه توجه ویژه داشته و پروژه های انسان محور به منظور ایجاد فضای گفت وگو و تعامل در شهر آمل تعریف شود.
پیش از سخنان فرماندار آمل، روسای دستگاه های بهزیستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز رئیس شورای اسلامی شهر آمل به بیان گزارش فعالیت ها و برنامه های آتی دستگاه های مربوطه پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *