مهرشاداب،سلامت روان و ارتقاء یادگیری/ ۴۰۰ نفر از معلمان آملی در شرف بازنشستگی هستند/سرانه تحصیل هر دانش آموز در مدارس دولتی ۴ تا ۵ میلیون تومان است

به گزارش هرازنیوز ، دکتر عباس مرزبند مدیر آموزش و پرورش آمل در نشست خبری همزمان با آغاز سال تحصیلی با بیان اینکه تقارن بازگشایی مدرسه با هفته دفاع مقدس به فال نیک میگیریم تصریح کرد: معاونین همکاران و مدیران محترم تدارکات و تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید فراهم کردند .
وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد از معلمان شهرستان واکسن کرونا تزریق کردند اظهار داشت : خوشبختانه با کمک مرکز بهداشت آمل و دبستان زندگی آمل ۹۷ درصد معلمان بر اساس اولویت واکسینه شدند و تنها ۳ درصد باقی مانده طی روزهای اینده تا زمان بازگشایی مدارس واکسن میزنند.
این مسئول با اشاره به اینکه شعار سال تحصیلی امسال مهرشاداب،سلامت روان و ارتقاء یادگیری می باشد تصریح کرد: ۴۰۰ نفر از معلمان در شرف بازنشستگی هستند و امسال ۱۶۵ نفر حق التدریس جدید در آموزش و پرورش جذب شدند که از این تعداد معدودی آقا هستند و بیشترشان خانمها هستند.
مرزبند با اشاره به اینکه امسال حدود۶۵ هزار دانش آموز داریم عنوان کرد: نسبت معلمان خانم به معلمان آقا بیشتر میباشد و تقریبا ۷۵ درصد معلمان ما خانم هستند این در صورتی است که نسبت دانش آموزان پسر به دختر تقریبا برابر است.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه ۲۳ درصد دانش آموزان در مدارس غیر انتفاعی مشغول به تحصیل هستند افزود :مدارس غیر دولتی مطابق دستورالعملها موظفند شهریه دریافتی را در معرض دید خانواده ها قرار دهند و خانواده ها از طریق سامانه و بارکد مدارس میتوانند نرخ مصوب شهریه مربوط به آن مدرسه را در این سامانه مشاهده کنند.
وی در ادامه با اشاره به این موضوع مهم که سرانه تحصیل هر دانش آموز در مدارس دولتی ۴ تا ۵ میلیون تومان است افزود:هرگونه کمک نقدی و مشارکت در مدارس دولتی از سوی والدین داوطلبانه بوده و برای تامین هزینه های مدرسه بوده چرا که ۶۰ درصد مدارس در آمل فرسوده هستند و خانواده ها مجبور نیستند جز هزینه کتاب و بیمه وجهی را پرداخت کنند .
 وی با اشاره به تلاشهای آموزش و پرورش آمل در بحث فرهنگی و هنری وقرآنی و موفقیتهای زیاد دانش آموزان در این عرصه ها تصریح کرد: در سال تحصیلی که گذشت تعداد ۷۵۰ دانش آموز ۱ تا ۱۵ جز قرآن را حفظ کرده و تعداد ۱۵ نفر هم حافظ کل قرآن داشتیم و تعداد ۳۵ هزار دانش آموز هم در مسابقات فرهنگی و هنری و ۷هزار نفر هم در مسابقات احکام شرکت نمودند.
مرزبند با اشاره به موفقیتهای دانش آموزان آملی در کنکور و المپیادها عنوان داشت: در سال تحصیلی اخیر ۲۸ نفر رتبه زیر ۱۰۰۰ داشتیم و تعداد ۶ نفر از دانش آموزان در المپیاد کشوری شرکت که از این تعداد ۲ نفر به المپیاد جهانی راه یافتند.
این مسئول با بیان اینکه بستر آموزشی امسال به صورت مجازی در مدارس مهیاست تصریح کرد : هنوز دستورالعملی برای واکسیناسیون دانش آموزان آملی دریافت نکردیم و اگر واکسیناسیون در مدارس آغاز شود آمادگی کامل را برای کمک داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *