رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مازندران از کاهش 58 درصدی تردد در محورهای ورودی شهرستان ها در این استان خبر داد .

به گزارش هرازنیوز،سرهنگ نصراله بیگلری در بیان جزئیات این خبر، اظهار داشت: به منظور قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا طرح ممنوعیت و محدودیت های تردد در طی دوهفته گذشته در سطح استان به اجرا در آمد.

وی با قدردانی از سعه صدر و مشارکت حداکثري هموطنان عزيز با پليس راهور در اجراي این طرح افزود: این طرح که از 24 مردادماه تا 6 شهریورماه در سطح محورهای مواصلاتی استان اجرایی شد منجر به کاهش 58 درصدی ترددها در محورهای ورئدی به شهرستان های استان شد.

سرهنگ بیگلری، در ادامه با بیان این که در محورهاي هراز، فيروزکوه و چالوس به طور میانگین شاهد کاهش 17 درصدي تردد ها بودیم ، تصریح کرد: طی این مدت تردد در کل محورهای مواصلاتی استان 42 درصد کاهش داشته است .

بیگلری با اشاره به استقرار نيروهاي پليس راهور در 35 نقطه استان، اذعان داشت: در این راستا 34 تيم با 112 نفر نيروي پليس در اين طرح به صورت شبانه روزي انجام وظيفه می کردند.

رئيس پليس راهنمایی و رانندگی استان در ادامه اظهار داشت: در اين طرح تعداد 26 هزار خودروها از مسير هاي اجرای طرح بازگردانده شده و به44 هزار خودرو نیز تذکر لساني داده شد.

وي با بیان این که در کنار استقرار فيزيکي مأموران نسبت به کنترل و پايش تردد خودروهاي بومي و غيربومي از 10 دستگاه دوربين هاي جاده اي و 2 دستگاه دوربين شهري به صورت سيستمي استفاده شد، در خصوص علت افزايش تردد پلاک هاي غير بومي در استان مازندران بيان کرد: تعدادي از رانندگان قبل از اجراي طرح ممنوعيت تردد به اين استان سفر کرده بودند.

سرهنگ بیگلری همچنین اضافه کرد: در طول اجراي طرح ممنوعيت هاي تردد 21 هزار و 259خودرو اعمال قانون شدند و تصادفات فوتي نيز در اين ايام 22 درصد و تصادفات جرحي 13 درصد کاهش داشته است .

وی با اشاره به پایان طرح ممنوعیت تردد از استمرار طرح محدودیت تردد کرونایی برای ورود خودروها به شهرهایی با وضعیت قرمز و نارنجی تا اطلاع ثانوی خبر داد و افزود: خودروهای با پلاک غیر بومی در صورت ورود به شهرهای با وضعیت قرمز یک میلیون تومان و به شهرهای با وضعیت نارنجی 500 هزار تومان جریمه خواهند شد .

رئیس پلیس راهور استان مازندران در خاتمه ضمن قدردانی از شهروندان و رانندگان وسایل نقلیه در همکاری با پلیس برای اجرای موفقیت آمیز طرح ممنوعیت تردد کرونایی به شهروندان توصیه کرد: برای ریشه کنی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا حتی الامکان از تردد های غیر ضروری و مهمانی ها و تجمعات جدا خودداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *