دکتر فاضل لاریجانی :

دانشگاه محل تولد اندیشه های جدید و نواست /در طراحی چشم انداز واحد آیت الله آملی موضوع  محتوایی هم در دست بررسی است/ اساتید سرمایه اصلی دانشگاه هستند .

دکتر فاضل لاریجانی گفت : در چشم انداز آینده دانشگاه به غیر از طرح جامعی که توسط مشاورین در حال تدوین است  بحث محتوایی هم مورد توجه است .

رییس واحد علوم وتحقیقات آیت الله آملی در مراسم تجلیل از مقام شامخ استاد و معلم ضمن تبریک به اساتید حاضر در جلسه اظهار داشت :به نظر بنده شما بزرگواران سرمایه اصلی دانشگاه هستید.

لاریجانی گفت :دانشگاه یک نهاد تمدنی است  که محل پرورش و تولد ایده های جدید است دانشگاه محل تولد و زایش  اندیشه های جدید و نو است و در این مجموعه اگر بحث از ارتقای کیفیت و اعتبار دانشگاهی است ، مرهون  تلاش شما اساتید است .

وی با تاکید بر این نکته که در فرهنگ ، دین و آیین ما مشحون از آیات و روایات و اشعاری است که برای علم و علم ورزی جایگاه رفیع قائل شده، بیان داشت :خداوند منان انسانها را به تامل و تفکردر آثار خلقت و آثار آفرینش تشویق و ترغیب کرده است .

رییس  و احد علوم وتحقیقات آیت الله آملی  با اشاره به تاثیر آموزه های دینی بر شخصیت شهید مطهری اذعان داشت :این آموزه های اسلامی در سراسر زندگی شهید مطهری سیطره داشته است و  مطهری در واقع تبلور و تجسم این آموزه اسلامی است .

وی  با ذکر خاطره ای از دکتر علی لاریجانی از شهید مطهری ،تعبد ، تهجد و راز و نیاز عرفانی  ایشان را مثال زدنی دانست.

دکتر فاضل لاریجانی  بیان داشت :شاید دلیل اینکه آثار شهید مطهری  این مقدار به طور فراگیر موثر بوده  همین روحیه بلند عرفانی ایشان بوده است .

لاریجانی ادامه داد: از ویژگی های بارز شخصیت این شهید بزرگوار  جامع الاطراف بودن و تک بعدی نبودن ایشان است و اینکه مطهری  از هرگونه افراط و تفریطی پرهیز داشت  و مطالعات روشمند داشت .

رییس واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی با اشاره به برنامه های آینده این واحد گفت :هدف ما بر این هست که با رعایت تمام مسائل ارزشی و علمی در این واحد یک ارائه الگو داشته باشیم .

این مسئول افزود :در چشم انداز آینده دانشگاه به غیر از طرح جامعی که توسط مشاورین در حال تدوین هست  بحث محتوایی هم مورد توجه هست که این کار توسط گروهی از دوستان که صاحب تجربه هستند و سابقه خوبی در وزارت علو م دارند شروع شده است .

لاریجانی ادامه داد  :در یکی از مراحل این طرح حتما از دیدگاه همه اساتید این واحد هم استفاده خواهد شد تا بررسی شود در دانشگاه چه ابعادی  خوب است رونق پیدا کند.

رییس واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی : توجه به کیفیت را  استراتژی  کل دانشگاه و از اولویت های دکتر دانشجو رییس دانشگاه دانست و اظهار داشت : وقتی یک دانشگاه دارای اعتبار علمی بالاتری شود هم دانشجوی بیشتری خواهد داشت وهم استاد بهتری جذب خواهد شد و رونق بیشتری پیدا خواهد کرد .

لاریجانی تقویت حوزه ارتباط با صنعت را نیز  در الویت برنامه ها ی خود دانست و گفت : ارتباط ما برای بررسی نیاز های منطقه با صنعت بهتر  برقرار خواهدشد  و در امر کاربردی شدن پژوهش های دانشگاهی و شرکت های  زایشی  برنامه خواهیم داشت .

وی گفت :هدف اصلی ما  اینست که  بنیانها به گونه ای نهاده شود که واقعا یک نگاه سیستماتیکی حاکم شود و قائم به شخص نباشد ،ان شالله این مجموعه مثل شهر آمل که پیشینه هزار ساله دارد اینجا هم هزاران سال پایدار باشد .

لاریجانی در انتها از تلاش های همه اساتید و کارکنان بویژه روسای سابق که برای پیشرفت این مجموعه تلاش نمودن تقدیر کرد .

در این همایش حجت الاسلام دکتر حسین ابراهیمیان مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی نیز با اشاره به شخصیت عظیم الشان رسول گرامی اسلام ، سیره عملی ایشان را الگوی بسیار مناسب برای همه بشریت دانست .

ابراهیمیان برخی از اخلاق نبوی را برشمرد و تاکید کرد : خوب است اساتید ارجمند در  کردار و رفتار رسول خودرا الگو قرار دهند .

وی از اساتید خواست تا با دانشجویان راحت باشند ومانند پیامبر نسبت به رفتار نابخردانه صبور باشند .

حجت الاسلام علی اصغری رییس دفتر فرهنگ اسلامی واحدعلوم و تحقیقات  آیت الله آملی که دردانشکده الهیات  دانشگاه تهران توفیق تلمذ از محضر استاد شهید مرتضی مطهری را یافت به ذکر خاطره ای از وی پرداخت .

در این مراسم ازتلاشهای علمی و پژوهشی  دکتر علی محمد صفانيا از دانشکده تربیت بدنی ، دکتر صمد خاکسار مقامی از  دانشکده علوم پایه   دکتر مازيار شريف زاده از  دانشکده فنی و مهندسی دکتر حامی کابوسی از  کشاورزی و صنایع غذایی به همراه دکتر جهانبخش رئوف ،دکتر جعفر صادقی و دکتر يحيی مقصودلو با اهدا لوح سپاس تقدیر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *