نطنز

             

نطنز ونفوذ، و شرط بلاغ

هرازنیوز / عباس منصوری

حوادثی چون نطنز اذهان را به کلید واژه «نفوذ» ربط می دهد؛ واژه ای که این روزها بعد از حادثه نظنز بیشتر بر سر زبانها افتاده است.

آیا به عنوان یک دلسوخته نظام نباید از متولیان امر در این خصوص توضیح خواست؟ چرا باید که توضیح خواست اما مومن همیشه نه سطح، بلکه ورای حوادث را می نگرد. کشور را مشغول واژه «نفوذ» می کنند، جناح ها را وارد جنگ زرگری می کنند، و در همین دعواهاست که آن پدیده شوم که امنیت کشور را تهدید می کند در محاق فرو می رود.

آیا بجای پرداختن به این موضوعات حاشیه ای تابحال تأمل کرده اید که دشمن اصلی نظام کیست و به چه کاری مشغول است؟ به جز مقام معظم رهبری، کمتر دیده شده که مسئولان دلسوز نظام نسبت به تهدیدات منافقین هشدار بدهند. حواشی می آید و صورت مسئله اصلی نظام را برای چند صباحی به حاشیه می برد. آیا دشمن اصلی نظام همیشه در حاشیه است؟ آیا تحذیرها و انذارهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری در این خصوص کافی نبود؟

با تمامی این احوال، نباید حادثه نطنز ما را از تهدیدات اصلی نظام غافل کند. بارها و بارها مقامات کشوری و لشکری اعتراف کرده اند که وضعیت جامعه مانند بشکه باروت است و با یک جرقه… منافقین عامل ایجاد این جرقه هستند. اگر به عمق هر نارضایی اجتماعی ورود کنیم قطعاً که رد پای منافقین را خواهیم دید. بی حکمت نبود که مقام معظم رهبری نسبت به تهدیدات فضای مجازی هشدار داد و از مسئولین امر خواستار اقدام مناسب در این خصوص شد.

جوانان عاصی که چیزی برای از دست دادن ندارند در فضای مجازی خیلی سریع جذب منافقین می شوند. فضای مجازی ایران که قتلگاه جوانان ما شده است، آنچنان به زیر سلطه منافقین در آمده که حادثه نطنز ـ در مقایسه با تاثیرات این سلطه ـ چیزی جز شکستن یک کوزه نیست.

غفلت تا کجا؟ مگر دشمن را در اغتشاشات دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ ندیدید که چطور تمامیت نظام را تهدید می کرد؟ جوانانی که بانک ها و اماکن دولتی را آتش می زنند آیا یک شبه سبز شدند؟ زهی خیال باطل، دشمن هر لحظه در کمین است، از نفس نمی افتد، از توطئه دست نمی کشد، خسته نمی شود، کید و مکرش تمامی ندارد.

از جوانانی که چیزی برای از دست دادن ندارند چه انتظاری دارید؟ می خواهید که در فوران ناهنجاری های اجتماعی سکوت کرده و نظاره گر باشند؟ اگر ما مطالبات جوانان را برآورده نکنیم قطعاً که جذب منافقین خواهند شد.

مگر مقام معظم رهبری در بیانات خود نفرمودند که «دشمن به طور دائم دارد کار می‌کند برای این‌که جوانها را مأیوس کند، منحرف کند، از راه باز بدارد؛ آنهایی را که معتقد نیستند غرق در فسادشان کند، و آنهایی را که معتقدند منحرف و زاویه‌دار از خطّ انقلاب شان کند؛ دشمن دائم دارد برنامه‌ریزی می‌کند…».

 

ناصحانه می گویم:

سر چشمه شاید گرفتن به بیل

چو پر شد نشاید گذشتن به پیل

 

دلسوزان نظام این مهم را دریابند؛ من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *