اولین نماز عبادی و سیاسی جمعه در سال جدید نوروزی به امامت حضرت حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل در مصلی میر بزرگ این شهرستان برگزار شد.

گزیده هایی از خطبه های نماز جمعه :

تقوی یعنی سربلندی ، عزت و آقایی و گناه نکردن و سر بلند شدن در فرداری قیامت تقوی به معنای این است که اگر عملی از انسان سر بزند و بر همگان نمایان بشود انسان خجل زدن نشود و به واسطه عمل کردن آن روسفید شود . 

دولت نهایی و دولت مستضعفان دولت الله خواهد بود و همه امامان معصوم علیهم السلام به این امر وعده داده بودند و همه حکومت های ظلم و استبداد برچیده می شوند و دولت عدل الهی که همان دولت و حکومت امام زمان (عج) است برقرار خواهد شد انشا الله .

نهاد امامت جمعه در ایام کرونا تعطیل نبوده است البته نماز جمعه بر گزار نمی شد ولی به یاری نیامندان شتافتن ، انجام کمک مؤمنانه ، پیگیری مشکلات مراجعه کنندگان و از اینگونه موارد در ایام کرونا توسط دفتر ائمه جمعه انجام می شد  .اگر مسئولین ما پیام نوروزی مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار بدهند بعضی از مشکلات موجود جامعه حل می شود .

در رابطه انتخابات باید دقت نظر داشته باشیم . رییس جمهور باید جهادی ، عدالت خواه باشد و ضد فساد باشد و تهدید نکند و دارای عملکرد انقلابی و جهادی باشد و وامدار مردم باشد و معتقد به توانمندی کشور و جامعه و مردم باشد .

قاچاق دامن کشور را گرفته است  ، گاهی از طریق گمرک و بعضی وقتها هم با باز بودن مرزها و بعضی مواقع هم با کاغذ بازی ها که جلوی اینها باید گرفته بشود . 

  بانکها نباید مانع باشند در امر تولید . دستگیر و یار و یاور تولید کنندگان باشند. سرمایه دار با سرمایه گذار فرق می کند بانکها باید به این نکته دقت نظر داشته باشند.

همه چشم دوخته اند به انتخابات پیش روی ما که ببیند آیا در وضعیت کرونایی و تحریم ملت ما در انتخابات شرکت می کنند یا خیر ؟

ما وظیفه داریم محیط را برای مردم فراهم بکنیم تا در انتخابات شرکت بکنند.

 افراد تازه نفس ، با انگیزه و دارای نشاط  را انتخاب بکنید.

به مردم و جامعه امیدواری بدهد. 

به جوانان میدان بدهد و به جوانان امیدوار باشد و مایوس کننده نباشد و مشکلات کشور را به نقطه مطلوب برساند و کشور را رها نکند .

فشار حداکثری در مجامع بین الملی شکست خورده است . اروپایی ها کاری نکرده اند در این چند سال با برجام . متاسفانه از داخل هم سخنانی خوبی را بر زبان نمی آورند.

خوشبختانه این دسته از افراد و دشمنان با نکبت روبرو شده اند و حضرت آقا هم فرمودند که ما به شما اعتماد نداریم و اگر قرار است کاری انجا بشود اول باید تحریم ها برداشته بشود و حسن نیت نشان بدهید و آنوقت ما هم به تعهداتمان عمل خواهیم کرد.

همه به پای صندوقهای رای بیاییم و پروتکلهای بهداشتی در بحث انتخابات باید رعایت بشود.

مسافران زیادی در این ایام به مازندران آمدند که اولا” از نظر بهداشتی باید دقت نظر لازم را داشته باشند و ثانیا” باید پایبند به شعائر دینی باشند که نتظار داریم هم به حقوق شهروندی و هم به شعائر دینی و اخلاقی یکدیگر احترام بگذارند .

گزارش : حسن جوان

6 فروردین 1400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *