برجسته :ارائه راهکار برای مسائل جوانان اولویت اول دفتر ارتباط حوزه و دانشگاه است

 
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایت ا… آملی در آیین گشایش دفتر ارتباط حوزه و دانشگاه ارائه راهکار برای مسائل جوانان اولویت اول این دفتر دانست .

حامد برجسته گفت : ازامام جمعه فاضل آمل درپذیرش پیشنهاد این واحد دانشگاهی  برای راه اندازی  دفتر ارتباط  حوزه و دانشگاه سپاسگزارم و امیدوارم  بتوانیم به اندازه بضاعت خود گامی در جهت وحدت حوزه و دانشگاه به صورت عملی و کاربردی برداریم. 
وی با اشاره به دلایل و اهداف راه اندازی دفتر ارتباط  حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی خاطرنشان کرد : حوزه و دانشگاه می تواند در مسیر ایجاد تمدن بزرگ اسلامی حرکت کند، وحدت این دو نهاد برای سرعت بخشیدن این حرکت به سمت جامعه ای اسلامی نوین و تمدن ساز موثر خواهد بود و البته از الزامات در این حرکت حل مسائل و مشکلات کشور و ارائه راه حل عملی برای آن است .
برجسته با یادآوری منویات مقام معظم رهبری درارتقا دانشگاه به تراز انقلاب اسلامی عنوان کرد: دراین راستا چهار شاخصه و مولفه تفکر انقلابی، ولایی، بسیجی و جهادی دانشگاه را به سمت این اهداف متعالی پیش خواهد برد .
وی مطرح کرد : دانشگاه آزاد اسلامی با مراجعه به اسناد بالا دستی در نظام جمهوری اسلامی بر حاکمیت اصول اعتقادی و اخلاق اسلامی، گسترش فرهنگ اسلامی ایرانی ، اعتلای فرهنگی فضای عمومی واحد، یکپارچگی در تفکر و عمل، تقدم تزکیه بر تعلیم تاکید دارد.

 

برجسته با تاکید بر ضرورت نهادینه سازی معارف و آموزه های اسلامی در جامعه دانشگاهیان  تصریح کرد : نهادینه کردن آرمان ها و ارزشهای انقلاب، تولید دانش تمدنی به ویژه علوم انسانی و اسلامی، تعمیق خردورزی و تقویت روحیه آزاد اندیشی، گسترش تعامل حوزه های علمیه استان با هدف شناخت اندیشه های انقلاب و آرمانهای امام راحل(ره) به عنوان اهداف فرهنگی دفترارتباط حوزه و دانشگاه مشخص شده است .
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت ا… آملی  گفت : تشکیل شورایی متشکل از نمایندگان حوزه علمیه ، دانشگاه و دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه را برای اداره این دفتر پیشنهاد داده ایم که با تایید امام جمعه شهرستان آمل فعالیت نمایند .
این مسوول با بیان اینکه تلاش می کنیم تا دفتر ارتباط حوزه و دانشگاه کاربردی و برای حل مسأله  جامعه  گام بردارد تصریح کرد : با توجه به حضور استادان و اعضای هیات علمی در دانشگاه و علمای فاضلی که شهر آمل فعال هستند تلاش می کنیم تا مسائل جوانان در اولویت قرار گیرد.

 

برجسته ادامه داد : امیدواریم  بتوانیم پودمانهای کاربردی در داخل دانشگاه  با نگاه حل مساله و حل مشکلات جوانان برگزارکنیم، همینطور کرسی های آزاد اندیشی، هم اندیشی مشترک حوزه و دانشگاه جزو برنامه های این دفتر خواهد بود. 
وی با بیان اینکه  در تقویم جمهوری اسلامی ایران امروز روز به یادماندی است تصریح کرد : نهم دی، روز تجلی وحدت ملت ایران حول محور ولایت و روز بصیرت و دشمن شناسی نامگذاری شد، به برکت حماسه 9 دی ملت شریف ایران نشان دادند که پشتیبان ولایت فقیه هستند و بر عزم و اراده ملت ایران خدشه ای وارد نخواهد شد.
برجسته  با طرح این سوال که امروز نقش حوزه و دانشگاه درمورد بصریت افزایی و روشنگری در مورد حماسه نهم دی ماه چیست پاسخ داد:  حماسه 9 دی   نماد وحدت، بصیریت، میثاق امت با ولایت است و یکی از وظایف ما تبیین و روشنگری وقایع 88  و تبیین ضرروت فتنه شناسی، بصیرت افزایی، دشمن شناسی و ولایتمداری و انتقال پیام این روز ماندگار است.
وی عنوان کرد : هفته گذشته مصادف بود با تولد حضرت زینب کبری عقلیه بنی هاشم (س) ، جا دارد از پرستاران مدافعان سلامت تقدیر و تشکر کنم و به ارواح شهدای مدافعان سلامت که در راه خدا جهاد کرده اند سلام و ودرود بفرستیم .
رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت ا… آملی در ابتدای آیین گشایش دفتر ارتباط حوزه و دانشگاه   ایام  شهادت حضرت زهرا (س) و سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دکتر محسن فخری زاده را تسلیت گفت.

 
 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *