خطبه مجازی 15 فروردین 1399 نمازجمعه بخش امام زاده عبدالله مازندران؛
حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی : حداقل به یارانه بگیران مبلغ یک میلیون تومان بدهید، بجای گران کردن نان، یارانه آرد را افزایش دهید وبا هشتگ شب میلاد امام زمان،هر خانه یک جشن، شادی و انتظاررا تبلیغ واجرایی کنیم:

امام جمعه امام زاده عبدالله : حداقل به یارانه بگیران مبلغ یک میلیون تومان بدهید، بجای گران کردن نان، یارانه آرد را افزایش دهید وبا هشتگ شب میلاد امام زمان،هر خانه یک جشن، شادی و انتظاررا تبلیغ واجرایی کنیم

پایگاه خبری هراز نیوز
چکیده خطبه اول
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم،بسم الله الرحمن الرحیم
تقوا و پرهیزگاری رابطه نزدیکی با اخلاق و زندگی انسان دارد که به مواردی اشاره می کنم :
1.روشن بینی،بصیرت و جداسازی حق از باطل:
قرآن مجید درباره ایجاد بصیرت در اثر تقوا در سوره انفال آیه 29 می‌فرماید: «یا ایها الّذین امنوا ان تتّقوا الله یجعل لکم فرقاناً» ای کسانی که ایمان آورده اید، اگر از خدا بپرهیزید، برای شما وسیله ای جهت جدا ساختن حق از باطل قرار می‌دهد.
هوای نفس واحساسات اگر ازحد اعتدال خارج شود و انسان محکوم آنها گردد، در برابرعقل فرمان می‌دهند و دیگر آدمی ندای عقل خویش را نمی شنود و از بصیرت خارج می گردد.
2.رهایی از مشکلات دنیوی و رسیدن به آخرتی زیبا:
در قرآن آمده است:«من یتّق الله یجعل له مخرجاً: هر کس تقوای الهی پیشه کند، خداوند راه نجاتی برای او فراهم می‌کند» این آیه به معنای یافتن سازو کار برون رفت ازمشکلات در اثر تقوا ست
3-آبادانی دنیا در سایه سار آرامش و آسایش:
آبادانی دنیا در اثر پارسایی از برکات پیوند دوعالم ماده ومعناست.در قرآن آمده: «ولو انّ اهل القری ءامنوا واتّقوا لفتحنا علیهم برکتٍ من السّماء و الارض؛ و اگر اهل آبادی ها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم.»
چکیده خطبه دوم :
درایام ولادت امام زمان(عج) به روایتی ازامام صادق(علیه السلام) درمحورانتظاراشاره می کنم:
«…مَنْ سَرَّهُ أَنْ یَکُونَ مِنْ اَصْحابِ اْلقائِم (علیه السلام) فَلْیَنْتَظِرْ وَلْیَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَمَحاسِنِ اْلاَخْلاقِ، وَهُوَ مُنْتَظِرٌ؛ هرکس که دوست دارد از یاران امام زمان باشد، باید انتظار کشیده واز گناه پرهیز کند واخلاقش نیکو باشد، در حالی که منتظر است. پس اگر چنین کسی پیش از قیام، مرگش فرا رسد پاداشی دارد مثل پاداش کسی که امام را درک کرده باشد. پس کوشش کنید وانتظار بکشید».
حقیقت انتظار آن است که انسان، برای آمدن منجی آماده باشد.منتظربه کسی می گویند که خود را برای آمدنش از هر جهت آماده کند و طبیعی است که باید خود را در گروه بندگان صالح قرار دهد، دین را در زندگی خود جاری ومحیط را برای آمدنش مهیا کند. از این رو انتظار فرج،برترین اعمال است. و بدانید که امرظهوربه یکباره محقق می شود وشاید فرصت از دست برود، آن گاه پشیمانی سودی ندارد.
به برخی از وظائف منتظران حضرت ولی عصر(عج) به اختصار اشاره می کنم :
1-زمینه سازی برای ظهورو کسب آمادگی همه جانبه وایجاد آرامش در خانواده و مردم
2-تهذیب نفس، خودسازی وآراستن خود به اخلاق ورفتار نیکو و اخلاق پسندیده و خوش رفتاری.
3- دغدغه مشکلات مردم، دردهای جامعه، محرومان، نیازمندان؛ یتیمان، ناتوانان.
در پایان ضمن تشکرازپیگیری های مقام معظم رهبری،تلاش های روسای جمهو، مجلس،قضائیه، ستاد مقابله با کرونا، نیروهای مسلح، کادردرمانی، جهادگران و خصوصاهمراهی مردم ومسولان هزارسنگر شهرستان آمل وامام زاده عبدالله در مقابله با کرونا چند پیشنهاد خاص و عام دارم:
– با توجه به مشکلات مالی در پی تعطیلات کرونایی ،که مردم با ماندن در منزل دست و پنجه نرم می کنند، به همه مردم یا حداقل یارانه بگیران مبلغ یک میلیون تومان بلاعوض بدهید، بجای گران کردن نان، یارانه آرد را افزایش دهید وبا هشتگ شب میلاد امام زمان،هر خانه یک جشن، برپا کنیم.
—————————–
مسابقه پیامکی(شماره 21)نمازجمعه امام زاده عبدالله(ع) مازندران
سوال : از وظائف منتظران حضرت مهدی(عج) در غیبت کبری محسوب می گردد ؟
الف) زمینه سازی وآمادگی همه جانبه
ب) خودسازی و آراستن اخلاقی
ج) دغدغه مشکلات مردم و محرومان
د) همه موارد
-پاسخ را حداکثر تا 20فروردین بشماره (50001920) با نام،نام خانوداگی،شهر پیامک کنید.
– شرکت برای عموم مازندرانیها و آملی ها بلامانع و به قید قرعه به نفراول 100هزارتومان، به نفرات دوم و سوم نفری 50هزارتومان هدیه داده خواهد شد.
-اسامی برندگان هفته های قبل: عبدالرحمن فلاح،عسکری اسلامپو(30هزار)،
فرنگیس اسماعیلی،فاطمه زهرامحمودی(50هزار)-
ربابه پرتوی،خدیجه حسینیان،عظیم غفاری،محمدرضا غفاری-هدی جعفری(شارژ10هزار)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *