دماپویا

معرفی سیستم های سرمایشی ساختمان

در این مقاله به معرفی بهترین سیستم های سرمایش ساختمان و نحوه ی عملکرد هریک از آنها به طور کامل پرداخته ایم. از نیازهای اساسی و ضروری تمامی سازه های ساختمانی اعم از منازل مسکونی، اماکن عمومی، مجتمع های تجاری، ساختمان های اداری و نیز مراکز و ساختمان های صنعتی بهره مندی از سیستم تهویه مطبوع می باشد.
هدف استفاده از سیستم تهویه مطبوع متعادل کردن دمای محیط در عین حفظ شرایط آب و هوایی مطلوب، دما و سرعت جریان هوا در یک محیط را کنترل می کند و باعث فراهم شدن راحتی و آسایش در فعالیت های روزمره برای ساکتین ساختمان می گردد. با توجه به همین امر و ضرورت استفاده از سیستم های سرمایشی شرکت های بسیاری در خصوص طراحی و ساخت این سری از تجهیزات فعالیت گسترده ای داشته و سالانه دستگاهای مختلفی با کاربری و موقعیت نصب های متفاوت تولید و در بازار موجود می باشد.
اگر شما هم با هدف خرید بهترین سیستم سرمایشی به بازار مراجعه کرده باشید، خواهید دید که گزینه های پیشرو متعدد و در طیف وسیعی عرضه می شوند. بنابراین گروه فنی مهندسی دماپویا در این مقاله به تعدای از پرکاربرد ترین آنها که با تواجه به شرایط آب و هوایی کشورمان همچنین نوع و کاربری ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند اشاره خواهیم داشت.
از نکات قابل توجه هنگام خرید بهترین سیستم های سرمایشی ساختمان علاوه بر ظرفیت مناسب دستگاه، گارانتی اصلی با خدمات پس از فروش نیز باید توجه نمود. ما در این مقاله به 5 مورد از بهترین سیستم های سرمایشی ساختمان می پردازیم .
معرفی 5 مورد از بهترین سیستم های سرمایشی ساختمان
امروزه در ساختمان ها برای تامین سرمایش و گرمایش از سیستم های بسیاری استفاده می شود که برترین آنها در ادامه به آن پرداخته شده است. از این رو محبوب ترین سیستم های سرمایشی را همراه با مزایا و نوع کارکرد هرکدام معرفی نموده ایم.
کولر آبی
وسیله ای است که از طریق تبخیر آب هوا را خنک نگه داشته و آب توسط الکترو پمپ به بالای پوشال انتقال داده می شود و آنرا خیس نگه میدارد و نسبت زیادی از گرما را با استفاده از تبخیر آب جذب میکند و این امر باعث خنک نگه داشتن هوای داخل کولر میباشد این هوای خنک توسط کانال کولر با رطوبت وارد محیط میشود. و با در نظر گرفتن شرایط محیط در مدل های مختلف و ساختار خاص از قبیل کولر آبی معمولی ، کم مصرف ، سلولزی ، پرتابل از ظرفیت 2500 تا ظرفیت 13000 تولید و عرضه می گردد . از مزایای کولر آبی میتوان هزینه مناسب ، مصرف برق و انرژی پایین ، بازده سرمایش بالا و کاربرد آسان و راه اندازی بسیار اندک اشاره کرد.

cooler-damapouya
کولر گازی
دستگاهی است که مایع مبرد را به گاز تبدیل کرده و گرمای محیط را جذب کرده و هوای خنک را به محیط تبدیل می کند. کولر گازی در سال 1902 توسط ویلیس کریر اختراع شد . کولر گازی در مدل ها و ساختار خاص از قبیل کولر گازی دیواری ، کولر گازی ایستاده ، کولر گازی پرتابل ، کولر گازی کاستی و کولر گازی پنجره ای از ظرفیت های 9000 تا ظرفیت 90000 با توجه به شرایط محیط تولید وعرضه میگردد . کولرهای گازی مناسب برای محیط های شرجی مناسب می باشد . امروزه با پیشرفت تکنولوژی از کولر گازی های اینورتر (کم مصرف) با بازدهی بالا دربازار عرضه میگردد.از مزایای کولرگازی تولید صدای کم به دلیل جدا بودن موتور کولر ، تصفیه هوای محیط با استفاده ازفیلتر های موجود در کولر گازی ، قابلیت سیستم گرمایش و بدون نیاز به کانال کشی و لوله کشی میتوان اشاره کرد
اسپلیت مرکزی
اسپلیت مرکزی برای ساخت کشور ژاپن و در سال 1982 اختراع و تولید شده است. که به معنای جریان متغییر سیال در یونیت داخلی است. این دستگاه با علامت اختصاری VRF، TIR، TRV، MULTIV مشخص می شود اسپلیت مرکزی قابل استفاده در مدارس ، مجتمع تجاری ، هتل ها جهت سرمایش و گرمایش استفاده میشود. منبع انرژی این دستگاه از برق سه فاز یا گاز شهری تغذیه میشود و در مدل های مختلف تک فاز و سه فاز میباشد . از مزایای آن میتوان اشغال شدن فضای کم در محیط داخلی ، مجهز به فن آوری تزریق بخار و مبدل حرارتی پیشرفته جهت افزایش بازده ، تصفیه هوای محیط با استفاده از فیلتر های اسپلیت مرکزی اشاره کرد.

داکت اسپلیت
دستگاهی است که از دو بخش مجزا به نام یونیت داخلی (هواساز) و یونیت خارجی ( کندانسینگ) تشکیل شده که توسط لوله مسی به یونیت داخلی متصل می شود . داکت اسپلیت جهت بالا بردن بازده ای ازهوای برگشت استفاده می کند این کار باعث پایین آمدن مصرف سوخت و اکسیژن نیز میباشد. یونیت داخلی گرمای محیط توسط گاز گرفته و با استفاده با استفاده از کمپرسور ، کندانسور ، شیر انبساط به هوای خنک تبدیل میکند و توسط فن ها هوای خنک به محیط انتقال داده می شود. داکت اسپلیت از ظرفیت 18000 تا ظرفیت 90000 تولید و عرضه می گرد. از مزایای داکت اسپلیت هزینه راه اندازی پایین ، تعمیر و نگهداری کمتر و عملکرد آسان ، طول عمر، اشغال شدن فضای کم در محیط داخلی و هوای پاک و تمیز با استفاده از فیلتر های داکت اسپلیت را میتوان اشاره کرد.
چیلر
چیلر دستگاهی است که از طریق فشرده سازی بخار ، گرما از مایع را جذب می کند و آب سرد توسط یک پمپ فرستاده می شود تا گرمای ناخواسته را جمع آوری کند این مایع میتواند برای خنک کردن هوا یا دستگاه استفاده شود چیلر ها دارای توان و ظرفیت بسیار بالایی بوده که در مکان های بزرگ مانند تجاری و مسکونی استفاده میشود و به دو دسته تراکمی و جذبی تقسیم می شوند . چیلرهای جذبی با استفاده از انرژی حرارتی و چیلرهای تراکمی با استفاده از انرژی برق سبب ایجاد سرمایش می شود.از مزایای آن میتوان کاهش میزان صدا ، صرفه جویی در مصرف انرژی و برق مصرفی و استفاده جهت سرمایش محیط های بسیار بزرگ اشاره کرد.
شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید با مراجعه به فروشگاه دماپویا نسبت به مشاهده و خرید سایر سیستم های تهویه مطبوع اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *