به گزارش هراز نیوز : خطبه های نماز جمعه شهرستان آمل به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی – 4 بهمن 1398

سخنران قبل از خطبه ها : حجت الاسلام ابراهیم زاده رییس شورای نگهبان آمل                                                خطبه اول

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله رب العالمین اوصیکم عبادالله و نفس به تقوی الله

اول خودم و بعد سفارش میکنم  همگان را به تقوای ،  پرهیزکاری و دوری از گناه که بهترین عمل در پیشوای خداوند سبحان تقوا است و پرهیزکاری و دوری از گناه . اگر  عزت میخواهید در دنیا و فردای قیامت سربلند باشید و رستگار به واسطه تقوای الهی برای آدمی فراهم می شود . امیر مؤمنان (ع) می فرماید  تقوی انسان را محکم و استوار می سازد.تقوی یک ظاهری دارد و یک باطن ، ظاهر تقوی در دنیار خودش را نشان می دهد  و باطن و حقیت آن ارجمندی و سربلندی در آخرت . یعنی به واسطه تقوی هم در دنیا  و هم در آخرت عزیز هستیم و سربلند.  از خدای عز و وجل می خواهیم در این ایام فاطمیه ما را به تقوی الهی آراسته بفرماید. بحث ما در رابطه با خطبه فدکیه است و زهرای مرضیه فدک را بهانه ای قرار داد تا به مردم آن زمان بفهماند و با استفاده از آیات قرآن مواردی را اشاره بکند. و مردم آن زمان بعد از شهادت حضرت رسول مکرم اسلام به انحراف کشیده شده اند به آنها گوشزد بکند. در سوره ال عمران آیه 144 که زهرای مرضیه به آن اشاره می کند اگر خوب توجه بکنیم متوجه می شویم که شان نزول این آیه زمان جنگ احد است که شایعه کردند که حضرت رسول به شهادت رسیده است و در این احظات حساس بسیار خوشحال و شادمان شدند. آنهایی که به اسلام ایمان آورده اند و بر زبان آورده اند و قبول کردند اسلام را پا به فرار گذاشتند و از عقیده خودشان فاصله گرفتند. و حضرت فاطمه زهرا س به استناد آیاتی از قرآن به آن اشاره می کند و می خواهد حقیقت را به مردم گوشزد بکند و جامعه دینی باید آنقدر انسجام داشته باشند که اگر رهبر دینی شان به رحمت خدا رفته است فقدان آن رهبر ضربه ای به جامعه وارد نکند و حتی باید در جامعه ما هم این امر طنین اندار باشد وقتی امام راحل از دار دنیا رفته است بیش از 10 میلیون نفر در تشییع جنازه او شرکت کردند و فقهای بزرگوار ما در کمتر از مدت زمانی که انتظار داشته ایم آن عزیز دلمان سید فاطمه زهرا س را به عنوان رهبر و ولی دین انتخاب کرده و این عزیز هم در سخت ترین شرایط و در جامعه امروزی که شاهد هستیم  با درایت و سعه صدر جامعه را به هدف مطلوب می رساند و آن عزت و سربلندی می رساند و در تلاطم جامعه امروزی این ملت را و این جامعه را در مسیری هدایت می کند که این مسیر هم دین بود و هم ایمان و هم عمل کردن به دستورات خدا و عزت و سربلندی از آن کسی بود که در زیر چتر ولایت قرار گرفتند.

و چند جمله هم عرض ارادت به ساحت آن بانوی بزرگوار عرض بکنیم . اسما می گوید علی (ع) مشغول غسل دادن بود  و من  هم اب میریختم  ناگهان دیدم علی (ع) یک وقت دست از غسل کشید سر بر دیوار گذاشت باصدای بلند آن اسوه ی پرهیزکاری و صبر شروع کرد به گریه کردن گفت علی جان خودت به بچه های زهرا می گویی ارام گریه کنین چرا الان خودت با صدای بلند گریه میکنی ؟ گفت چرا گریه نکنم دستم به بازوهای شکسته ی فاطمه خورد . و جگرم آتش گرفت و خدایا زهرایم به تو می سپارم و خدا حافظ ای زهرای من و مادر حسنین (ع) . خدایا همه ما را ببخش و بیامرز . والسلام علیکم و رحمت الله و بر کاه”

خطبه دوم

بسم الله الرحمن الرحیم .  اولا” هم خودم و هم شما نمازگزاران عزیز را به رعایت تقوی الهی سفارش می کنم که بهترین عمل نزد خداوند پرهیزکاری از گناه است و دوری از گناه  چند تا مناسبت مهم را در هفته پیش رو داریم که به اختصار عرض می کنم . در شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز و همرزمانشان همه مردم سوختند و زار زار گریستند و  برنامه ها و مجالس بسیار خوبی گرفتند و حقیقتا” این مراسمات در شان و عظمت این بزرگوار بوده و قریب به 25 میلیون نفر در تشییع جنازه حاج قاسم عزیز ما شرکت کرده اند و این مردم ولایتمدار همیشه در صحنه بودند و هستند و خواهند بود . در این شرایط حساس ما نیازمند مجلس انقلابی هستیم و مجلسی می خواهیم که دلسوزان به نظام باشند و پایبند به قانون اساسی و نظام باشند و پایبند به خون شهدا باشند. بعضی ها فکر می کنند آنهایی که رد صلاحیت شده اند مشکل در یک جا بوده نه ، شورای نگهبان مشکلات را هر لحظه بررسی کرده و می کند و ما به این نظر احترام می گذاریم اما از شورای نگهبان می خواهیم و این حق الناس است  و به حق الانس آنگونه عمل بکند که رضایت رب العالمین در آن باشد نه رضایت شخص و این و آن. هر آنچه رضایت رب العالمین است تصمیم بگیرند و یقینا” هم کاندیداها و هم جامعه به آن تن می دهد و فشارها هیچ اثر مثبتی نخواهد داشت و این ملت و مردم پایبند به ارزشهای نظام هستند . فردا شب هم شب ششم بهمن است  و مراسم شهرستانی داریم و و سخنران کشوری ، و حضرت آیت الله محمدی گلپایگانی رییس محترم دفتر مقام معظم رهبری سخنران ویژه این مراسم هستند و ما هم حرفهایی و خواسته هایی داریم که این بزرگوار حتما” در دل ما را به حضرت آقا منعکس خواهند کرد و آن این است در حماسه ششم بهمن آمل  که در وصیت نامه الهی و سیاسی امام راحلمان آمده است و همین شما بودید که این ددمنشان را در کمترین زمان از شهر خود بیرون راندید و نام شهر آمل را به شهر هزار سنگر تبدیل کردید. شهر ولایتمدار و عالمان پرور و شهر شهیدان و شهر حماسه سازان و این برنامه از نگاه مسئولین شهرستان برگزار می شود و جلسات متعددی گرفته شد و من از همه این عزیزان و فرماندار و نیروی انتظامی و سپاه و شورای تامین تشکر می کنم.

انشاالله اجتماع بسیار خوبی داشته باشیم و دیدار هر ساله را با حضرت آقا داشت باشیم آقا علاقه مند به این حماسه بزرگ هستند و شما مردم رزمنده و شهید پرور شهر را به شهر جنگی تبدیل کرده اید  و با جانفشانی های خودتان نگذاشتید این کردلان به آمال و ارزوهای پلیدشان برسند و 40 شهید و تعدای جانباز تقدیم این نظام کرده و میدان داری کردند زن و مرد و پیر و جوان و روحانیت و همه مردم و این حماسه بزرگ را رقم زدند و انشا الله فردای بعد از ظهر شاهد حضور گسترده شما برادران و خواهران باشیم در بعد از نماز مغرب و عشاء همراه با برنامه های متنوع و پذیرایی هم داریم و نکته بعدی هم اینکه در روز چهارشنبه 9 بهمن ساعت 3 بعد از ظهر با اجتماع و حضور یکپارچه خود  از مسجد امامرضا (ع)  به سمت گلزار شهدا حرکت خواهیم کرد و در عزای مادرمان حضرت فاطمه زهرا س به انجام دسته روی و عزاداری خواهیم پرداخت و حقیقتا” زندگانی حضرت زهرا س برای همه درس است و خدایا تو را قسم می دهیم به حق این ایام فاطمیه و در آستانه شهادت شهیده دو عالم و در حماسه ششم بهمن ما را در مسیر دینداری و عمل کردن به آن ثابت قدم بدار.

بسم الله الرحمن الرحیم . قل هو الله و احد . الله و صمد . لم یلد و لم یولد. و لم یکن له کفوا” احد

والسلام و علیکم و رحمت الله و بر کاته

گزارش : حسن جوان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *