امام جمعه آمل: رییس دفتر رهبر انقلاب قول سخنرانی در مراسم ششم بهمن آمل دادند

به گزارش هراز نیوز : نماز عبادی و سیاسی جمعه ( 27 دیماه 98 ) به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل و با حضور مؤمنین نماز گزار در مصلی بزرگ میر حیدر آملی این شهرستان برگزار شد.

گزارش و عکس : حسن جوان

خطبه اول

بسم الله الرحمن الرحیم

اول خودم و بعد سفارش میکنم  همگان را به تقوای ،  پرهیزکاری و دوری از گناه که بهترین عمل در پیشوای خداوند سبحان تقوا است و پرهیزکاری و دوری از گناه . اگر میخواهید در دنیا و فردای قیامت سربلند باشید و رستگار به واسطه تقوای الهی برای آدمی فراهم می شود .

تقوای الهیست که انسان هارا در مسیر حق قرار میدهد و حق را برای آدمی زیبا و حق را درنگاه آدمی جلوه ی زیبایی را برای آدمی مشخص میکند .

این تقوای الهی است ک انسان در همه جا خدا را می بیند وعمل درست انجام میدهند . چه درخلوت او چه در میان مردم و چه در کلام او ، گفتار او ، روش او منش او خدا هست وخدا  . اینهایی که رستگار شدند به واسطه ی تقوا است و

آنهایی که محروم شدند به واسطه بی تقوایی است.

خدای ما چنین است . عزت و سربلندی بزرگی عاقبت به خیری از ان کسانی است که دارای تقوا هستند  و خدایا همه مارو ب تقوای الهی آراسته بفرما .

در این ایام فاطمیه که منتسب است به بی بی دو عالم  فاطمه زهرا (س)

تسلیت و تعزیت می گویم شهادت بی بی دوعالم فاطمه زهرا(س). بحث ما درباره ی خطبه ی فدکیه است و در تفسیر فرات کوفی که به ۱۲ بند پیش بازمیگردد روایتی از نبی مکرم اسلام محمد بن عبدالله(ص) است که یک روزی پیغمبر (ص) به فرزند خودش در آستانه ی خودش به خانه ی او رفت به دیدار او و به زیارت او  .وقتی چشمش به زهرای مرضیه افتاد فرمود: فاطمه جان وقتی تمام انبیا در بهشت استقرار پیدا کنند از آدم بنی بشر گرفته تا حضرت مسیح برای درج عظمت تو در بهشت زانو می زنند این عظمت زهرای مرضیه (س) است.

در همان تفسیر فرات کوفی می گوید با این تدبیر و این عظمت که هم سنی نقل میکند و هم شیعه نقل میکنند  باز اگر سوره ی کوثر نبود ایه ی تطهیر نبود همه اینه انبود فقط ؟زهرای مرضیه کافی بود برای شناخت فاطمه زهرا(س) در همان تفسیر گفته اند و نوشته اند که بعد از شهادت نبی مکرم اسلام زهرای مرضیه سه خطبه دارد . خطبه اول  که خطبه کوتاهی است و بیان فرمودند همه گریه کردند تا حدی که ظهیر شمشیر خلیفه دوم رو شکستند یعنی آنقدر این خطبه منقلب کرد و دگرگون کرد مدینه را . 2خطبه ی دیگر داره که یکی از خطبه اش برای زنان بود از شجاعت آنها  و خیلی از مسائل دیگر بود بیان می کرد خطبه  فدکیه که به بهانه بحث فدک و خطبه ی بسیار جامعی هم هست یعنی این خطبه عظمت اسلام را بیان میکند .  زیبایی اسلام را بیان میکند  و این خطبه در زمانی ایجاد می شود که فاطمه زهرا می گوید بعد از شهادت پیغمبر جامعه به سمت انحراف رفته و این انحراف با آمدن یک عقیده ی باطل . ببینید زمان چقد زمان کوتاه بوده می گویند همین امیرالمومنین و فاطمه زهرا وحسنین در یک شب خانه انصار رفتند سرزمین قدیر خم را به یاد آنها آورد که شما قدیر خم را به یاد بیاورید به یاد آوردند . .گفتند اگر به یاد دارید فردا بیاید شهادت بدید که بعضی ها گفتند که مارا معاف کنید نمی توانیم و امثالهم و بعضی ها نیامدند حالا بالای ده نفر کمتر بیشتر قول دادند به جانشین پیغمبر علی مرتضی و فاطمه ی زهرا اسوه ی انسان ها در روی زمین تقوا پرهیزکاری مثال زدنی بوده همین هم بهایی ها شیعه به قول ما شهادت فاطمه ی زهرا را  رد می کنند اما قبولش دارند اما به حضرت زهرا برسند سکوت اختیار میکنند گفتند ما می آیم امیرالمومنین فرمود هیچ کدام از انها نیامدند و زهرای مرضیه متوجه این فشار انحرافی مدینه شده که عقیده های باطل میان جامعه ایجاد شده .

خوب ببینید جامعه ی ماهم دچار انحراف می شود باطل می شود . امروز خیلی از جوان های ما خیلی از بزرگان خیلی از انسان ها می گویند. ؟  مدینه ی فاضله بوده چه بوده چه بوده این خودش انحرافه این خودش باطله که دارند مقایسه میکنند جامعه امروز را با  آن زمان .

شما سال ۱۳۴۱ را ببینید وزیر کشاورزی بخش آن روز مستقیما” می گوید  ۸۰ درصد مردم یا فقیرند و گرسنه و نیمه گرسنه داریم ۸۰ درصد مردم و امروز جامعه ی ما را  ببینید با همه ی تحریم ها و گرفتاریهایی که هست پس ببینید آن زمان در کمترین زمان فاطمه زهرا (س) جامعه دچار انحراف می شود  و مشخصه  .مگر می شود خانه صد انصار برود. همه غدیر خم بودند تعداد آوردند و میدانستند خودشان قریب به ۸۰  و اندای نفر . گفتند نمی آیم و نمی توانیم شهادت بگوییم .  همان اندک نفری  گفتند ما شهادت  میدیم آنها هم نیامدند از این انحراف فجیع تر و روشن تر .

خطبه فدکیه برای افشای رذائل بوده اما این نکته از عزیزان خیلی مهم است

همه این بزرگی ا که در حق زهرا گفتیم اگر نمی گفتیم دختر رسول الله نبود امیرالمومنین جانشین پیغمبر و امام مردم نبود ایا حق فاطمه این بود بین در و دیوار قرار بگیرد ؟ خانه اش را ب اتش بزنن؟ آری جامعه ای که بر مبنای دنیا محوری باشد جامعه ای که به سمت دنیا پیش برود و بویی از انسانیت ،  قرآن نداشته باشد  به سمت انحراف پیش می رود پیر و جوان ندارد. غنی و فقیر ندارد .

وقتی انسان از قران دور بشود عمل کردن به قران دور بشود این بدبختی و این گرفتاری پیش می آید که حضرت زهرا (س)اثبات کرد اسلام برمبنای ولایت است و جامعه ای که به سمت ولایت است بایستی محور ولایت پذیری را به دست بگیرد

و از این حق دفاع کند که زهرای مرضیه که جانا به فدایش این علم را برداشت و یک لحظه سکوت هم نکرد به خانه ی انصار مهاجر می رفت و جامعه را به سمت ولایت مداری و ولایت پذیری سوق داد و این خطبه بین ۲۰ و ۲۴ ایه از قران استناد می کند. و حرف بسیار قشنگی دارد تا اصل و بنای ولایت را در جامعه طنین انداز بکند دراین مسیر هم خون دادن دارد .  هم سر دادن دارد هم بین در و دیوار قرار گرفتن دارد . هم دست نانجیبان سیلی خوردن هم دستان علی را بستن به مسجد مدینه بردن  . اما شما ببین زهراس مرضیه یک لحظه سکوت نکرد بعد حضرت فرمود چرا قران را کنار زدی طبق قران عمل نمیکنی یعنی چرا از قران روی گردانیدید قران را داور قرار بدهید و ببینید قران چه می گوید اگر داور قرار بدهید ایا اجازه دارید که اذیت کنید اهل بیت را ،  فرزندان پیغمبر را  ایا اجازه دارید غصب کنید حق دیگران را و بخورید ایا اجازه دارید که مومنین را ازار بدهید چقد زیباست  زهرای مرضیه فرمود و قران مقاصدش اشکار است واضح است واضح بیان میکند ایا من اهل بهشتم یا اهل جهنم در خلوتمان نشستیم باخودمان می گوییم ما بهشتی هستیم یا جهنمی گاهی از بزرگان هم سوال میکنیم که ایا بهشتی هستیم یا جهنمی هستیم این دو بزرگوار فرمودند قران را باز کنیند و به این ایه ابرار به بهشت و فجار به جهنم می روند

اگر انسان نیکوکار باشد ابرار به معنی نیکوکار ادم خوبی باشی ادم درستی باشی طبق قران عمل کنی .

که فاطمه ی زهرا در این خطبه می گوید که طبق قران عمل کنید به دستورات دین عمل کنید و نعیم به معنای پرنعمت و فجار هم که فاجر به معنای شکافتن یعنی کسانی که پرده دری میکنند اگر آن کسانی که امدند خانه فاطمه زهرا را اتش کشیدندپرده دری نکردند فاجر نبودند؟

اما امروز قریب ۲۰ میلیون ادم شرکت کردند در تشییع جنازه سردار دلها در کمترین زمان عکسش را از همین ایات و از تاریخ باید درس بگیریم تاریخ تکرار شدنی نیست . اگر ما دشمن شناس نباشیم به موقع حرکت نکنیم به موقع به قران عمل نکنیم فرق ما با کسانی که کربلا را دیدند و سکوت اختیار کردند چیست ؟

فقط نماز خواندن  مسلمانی هست ؟ فقط قران خواندن مسلمانی هست ؟  یا عمل کردن به  قران و نماز؟

ابرار نیکوکار کسی است که تمام دین وقتی به ما دستور میدهد عمل کند ایات دیگر هم که فاطمه زهرا (س) در این خطبه استناد میکند در هفته آتی به آن خواهیم پرداخت پس ببینید فقط قران خواندن دردی رو دوا نیمکند به قران عمل کردن است .

خدا وکیلی همه این امتیازهایی را گفتیم فردای قیامت که می شود شفیع همه  انسان ها در روزی زمین فاطمه زهراست .

وقتی قیامت برپا می شود همه می آیند وقتی زهرای مرضیه میخواهد بیاد خدا به پیغمبر می گوید برای شفاعت امتهای من چه آوردی می گویند هیچی ببینن زهرای من چه اورده اگر زهرای من بین درو دیوار قرار گرفت سیلی به صورتش زدن صورتش را کبود کردند بازوهایش را شکستند. همین زهرایی که وصیت کرد علی جان شبانه غسلم بده کفن کن نماز بخون.

؟ علی مشغول غسل دادن بود من اب میریختم یک وقت دست از غسل کشید سر بر دیوار گذاشت باصدای بلند اسوه ی پرهیزکاری و صبر شروع کرد به گریه کردن گفت علی جان خودت به بچه های زهرا می گویی ارام گریه کنین چرا الان خودت با صدای بلند گریه میکنی ؟ گفت چرا گریه نکنم دستم به بازوهای شکسته ی فاطمه خورد .

خدایا همه ما را ببخش و بیامرز . والسلام علیکم و رحمت الله و بر کاه”

خطبه دوم

 

بسم الله الرحمن الرحیم .  اولا” هم خودم و هم شما نمازگزاران عزیز را به رعایت تقوی الهی سفارش می کنم که بهترین عمل نزد خداوند پرهیزکاری از گناه است و دوری از گناه .

خوب همانطور که مستحضر هستید این روزها و شرایط کشور بنام سردار قاسم سلیمانی و ابوالمهدی هم رزم عزیز و بزرگوار که ایشان هم دارای اخلاص و تقوا بود و همرزمانشان چه ایرانی و جه عراقی همه ما تشیع و جهان اسلام و جبهه مقاومت متاثر  هستیم از این حمله ناجوانمردانه امریکا . قبل از انکه به ان بپردازم به یکی دو موضوع هم اشاره کنم تا بحث رویدادهای اخیر بویژه شهادت سردار دلها را داشته باشیم. امروز باخبر شدیم یکی از یاران باوفای امام و رهبری که از مبارزین قبل از انقلاب و آغاز انقلاب در این چهل سال اخیر. این سید والا مقام حضرت ایت الله رسولی محلاتی که در دفتر امام و رهبری وجوهاتش در دستش بود هم در امانت داریش ایمان داشتند. در این چهل سال یک سوال از ایشان نکردند. من خودم سالیان سال مراوده ای با حضرت ایت الله رسولی محلاتی داشتم. حتی در خانه اش وعده داده بود که اگر خدا به ما عمر داده همین امسال به امل خواهم امد. اما تقدیر الهی چنین بود بیش از صد کتاب تالیف دارد، مفسر قران است، تاریخ را بسیار زیبا برای همه همه قابل استفاده است کتابی دارد مسائل تربیتی و دینی. کتابهای بسیار ارزشمندی دارد. تسلیت به خانواده و خود مقام معظم رهبری و امام زمان (بقی) عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، اولین رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و نماینده حضرت اقا در بنیاد مسکن. اما چون داریم نزدیک میشویم به ششم بهمن و یاد و خاطره حماسی ششم بهمن آمل را گرامی میداریم. قریب به 41 شهید ششم بهمن که به فرموده همه عزیزان و بزرگان. کار بسیار بزرگی را مردم ایران انجام دادند و مردم امل. مردم ایران پیروزی انقلاب و تقویت کردند انقلاب. خیلی از موضوعات دست به دست هم میدهند. از تسخیر لانه جاسوسی امریکا گرفته تا این ششم بهمن برا این نگاه بودند که آمل اماده و پذیرای سربداران جنگلی هاست. ولی این مردم زن و مرد وارد میدان شدند و امام در وصیت نامه اش از امل هزارسنگر و مقاومت ساخت. برخی از دوستان گلایه ای داشتند که چرا مثل مردم قم در همین 19 دی تبریز ورامین و برخی از شهر ها دیدار با حضرت اقا دارند ولی امل و مازندران یک بار در سال گذشته اتفاق افتاد. ما در این صدد بودیم که حاج اقا علی اکبری را دعوت کنیم که من با ایشان صحبت کردم با حضرت ایت الله یونسی صحبت کردیم که قولی هم داده بود. با خیلی از دوستان و عزیزان. ستاد مردمی بزرگداشت شهدای ششم بهمن بر این نظر بودند کسی را دعوت کنیم تا دیدار با حضرت اقا رقم بخورد. ما بر همین اساس وقتی را خدمت رئیس دفتر مقام معظم رهبری ایت الله محمدی گلپایگانی گرفتیم و از ایشان درخواست کردیم که در ششم بهمن بعنوان سخنران شسم بهمن در آمل. دو سه ماه قبل قبول نکردند ولی هفته های گذشته بود یه هفته قبل از شهادت سردار سلیمانی. منزل خدمتشان رسیدیم من و حاج اقا موسوی اصرار کردیم که خواسته های مردم را و ایشان وعده دادند که انشالله سخنران امسال ششم بهمن رئیس دفتر مقام معظم رهبری ایت الله محمدی گلپایگانی باشند و ما خواسته هایی داریم از شما مردم عزیز. این وظیفه تمام دست اندر کاران بودند تا به اینجا خوب پیش رفتیم. یقین بدانید. من یه جمله بگویم من خودم بارها و بارها در محضر ایشان نشسته بودیم حضرت اقا زنگ میزدند خواب بودند برنامه ها و مورد علاقه حضرت اقاست. اگر ما میخواهیم این دیدار را داشته باشیم هرساله نه مقطعی ؟  ما حضور زن و مرد را در مصلی در شب یادواره شهدای ششم بهمن و علمای عزیز و یادگاران دفاع مقدس و خانواده های شهدای هشت سال دفاع مقدس مدافعان حرم شهدای امنیت ما شهدای منای ما و شهدای مرزبان ما همه باید دست به دست هم بدهیم ان شب در یادواره.

ببینید شما در این تشیع جنازه انتقام خواستید انتقام گرفتیم. سیلی بود حالا من با با کاری ندارم ولی محقق شد. ما یک حقی را پیش خودمان فرض داریم که هر سال دیدار حضرت اقا برویم. کار بزرگی را مردم امل انجام دادند. مردم امل مردم مقاومت هستند. مردم دیار علویان هستند. و انشالله با حضور خودتان برنامه ای دارید صحبتی دارید دفتر ما و همه دوستان و عزیزان و ستاد هایشان ، سپاه و بسیج ما. اینها برنامه های شما را ما با جان و دل پذیرا هستیم که بتوانیم ششم بهمنی را داشته باشیم و سال دیگه انشالله این ششم بهمن را در محضر امام و فرزند زهرا امام خامنه ای باشیم. اما یکی از صحبت هایی که امروز خدمت دوستان انجام داده باشیم اقدام شجاعانه و بهنگام فرزندان انقلاب ملت ایران بویژه سردار  . عزیزان دوم از اقدام مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان در تصویب طرح سه فوریتی تروریست خواستن ارتش و وزارت دفاع امریکا و نهاد های وابسته به آن باید تجلیل شود. از اقدام دولت در برداشتن گام پنجم و نهایی رفع همه محدودیت ها تشکر می کنیم و اجرا سازی سریع آن اغاز گردد. عرض تسلیت به مردم کرمان و خانواده های جانباختگان  . تشیع جنازه سردار سلیمانی و نیز خانواده های جانباختگان حادثه سقوط هواپیمایی اوکراین که هم عرض تسلیت داریم و هم متاثراز این قصه. در فضای مجازی حرف هایی گفته می شودکه همه دسیسه های دشمن است به انها توجه نکنید و تو این روزها کسی سردار قاسم سلیمانی نمی خواهد و نخواهد شد. حضرت اقا از او به نیکی یاد میکند. من میخواهم در هفته های اتی به ان بپردازم فرمود سردار سلیمانی واسطه به هیچ جریانی نبود که من معتقدم این جناح ها بازی همه انسان هاست که بعضی انسان ها از روز ازل تا به امروز از همه احزاب ها چشیدند. هر دولتی امد رنگ گرفتند بازی کردند و اتشی هست که میخواهند گرم شوند. اما سردار قاسم سلیمانی به فرموده حضرت اقا یک تفکر زیبا و یک اندیشه نو در جامعه ما حاکم شود همین است حضرت اقا فرمود یک خط شود یک جریان شود و جریان سازی کنیم. اقا راه ره به ما نشان داد و ما این راه را برای همگان روشن کنیم. فرمود سردار سلیمانی واسطه به هیج جریانی و جناحی نبوده اما انقلابی بود و انقلابی عمل کرد یعنی ولایی بود و ولایی عمل کرد. دیندار و دین مدار بود اما سرباز شجاع بود و مسائل شرعی را در جنگ هم رعایت می کرد. این پیام دارد برای همگان. نه اینکه در اولین روز شهادت این سردار دلها رهبری فرزانه و اگاه دشمن شناس با بصیرت که ما باید از او درس بگیریم جانشین او را سردار قاانی که خودش یکی از فرماندهان سپاه قدس بوده و اگاهی بسیار خوبی را در جبهه مقاومت دارد بعنوان فرمانده سپاه قدس منصوب میکند. باور کنید این سرباز ولایت درسهایی که از سردار گرفته در ایمان در تقوا در اخلاص در خداترسی در اطاعت در تدبیر او هم بی نظیر عمل خواهد کرد. این یک نکته. ما یک سیلی به امریکا در بین الاسد زدیم فقط همین را داشته باشید. امروز دشمن یقینا در فضای مجازی و رسانه های بی شرف بین المللی وارد میدان خواهد شد ما هنوز ان شعار راخواهیم داد که انتقام سخت را خواهیم گرفت یا نه. نه سازش نه تدبیر انتقام انتقام . شعار ما هست یا نیست. این را دشمن دارد برنامه ریزی میکند. بله چندین موشک به بین الاسد اصابت کرد یقینا عده ای کشته شدند عده ای مجروح شدند تمام امکاناتشان در پایگاه نظامی امریکا در بین الاسد عراق نابود شد. این تازه اغاز کار ما بود و سپاه قهرمان سرداران سرافراز پیام دادند اگر خطا کنید همه پایگاهایی که در حوزه خلیج هست را در اختیار امریکا بگذاریم و از انجا هواپیما بلند شود برای کشورمان موشکی زده شود ان کشور را با خاک یکسان خواهیم کرد. عزیزان و بزرگواران بزرگترین کار را سپاه انجام داده بعد از جنگ جهانی دوم قریب 70 سال کسی جرات نکرد به پایگاه نظامی امریکا در سرتاسر دنیا حمله بکند یا نگاهی داشته باشد. این قدرت با عظمت ایران عزیز به برکت این ملت با فضیلت ان امام مقتدا رهبر حکیم است که توانستیم بزرگترین دشمنان را به زانو در بیاوریم و امروز سردرگم است. این به برکت اگاهی شما 20 میلیون ادم در عراق و ایران به پای پیکر این شهیدان میایند پیام دارد. در دنیا و عالم افرینش بی سابقه است. حضرت اقا فرمود بعضی از دوستان داخلی و دشمنان خارجی فکر میکردند لنقلاب اسلامی مرده است یا انگیزه انقلابی در ایران نیست اما در تشیع جنازه. سردار دلها نشان دادیم این ملت فرزند ان امام مقتدا و رهبری و خونهای همه مظلومان عالم بویژه سردار دلها شهید قاسم سلیمانی هستند و اینگونه پا به میدان میگذارند. عزیزان و بزرگواران اتحاد همبستگی دفاع اینها همه نشانه های این است که امریکا را میتوانیم به زانو در بیاوریم و این روحیه انقلابی را در وجودمان حفظ کنیم مخصوصا جوانان عزیز پیروزی از ان این ملت است. من در صدا و سیما دیشب هم گفتم که فردا عازم تهران هستم برای سمینار باز در صدا و سیمای انجا دهم. خواهم گفت ما در شرایطی بودین و از این بدتر نخواهد شد امروز باور بکنید ما از فاطمه زهرا ( س ) درس گرفتیم در یک وقفه زمانی زهرا  ( س ) فراموش شده اما امروز جانها فدا میشود برای زهرا(س) تا استقرار امامت رقم بخورد. پیروزی از ان این ملت فهیم است. از این به بعد چرخه های اقتصادی بهتر خواهند شد چرخه های بین الملل بهتر خواهند شد. بحثی باز کنم تا این قصه هایی که امروز در جریان هست به نفع جبهه مقاومت از لبنان گرفته تا سوریه از سوریه گرفته تا یمن از یمن گرفته تا عراق و افغانستان و ایران عزیز. پیروزی برای جهان اسلام است انشالله .

نمازگزاران عزیز  ، در فاجعه سیل کرمان و سیستان و بلوچستان مردم ما آـسیب دیده اند و انشاالله همه شما با کمک های نقدی خودتان که در همین مکان جمع آوری می شود این آسیب دیدگان را  و این همنوعان خودمان را یاری بکنیم.

عزیزان و بزرگواران ما بعد از نماز عصر امروز با حضور شما نمازگزاران از مصلی تا میدان 17 شهریور و در حمایت از اقدام قدرتمند سپاه غیور ما  و ابراز دردمندی با جان باختگان حادثه هواپیمایی مسیر تهران به اکراین راهپیمایی می کنیم و شعار مرگ بر آمریکا را سر می دهیم و حمایت قاطع خود را از این حرکت شجاعانه اعلام می داریم و به خانواده های این حادثه دلخراش تسلیت و تعزیت می گوییم و حقیقتا” ما هم از این حادثه ناراحت هستیم.

والسلام علیکم و رحمت الله و بر کاته”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *