محمدرضا سنجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم اظهار داشت: تعداد 450 تبعه غیر مجاز افغانی که در اماکن دپو غیر مجاز نگهداری می‌شدند، شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به انهدام پنج باند قاچاق انسان در این ارتباط افزود: باندهای متلاشی شده در این زمینه شامل هشت نفر عضو و در مجموع 40 نفر قاچاقچی انسان در این عملیات دستگیر شدند.

سنجری بیان داشت: بیشتر اتباع غیر مجاز دستگیر شده جوان و جویای کار بوده که این موضوع می‌تواند تبعات اجتماعی در پی داشته باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از اعمال برخوردهای شدیدتر با قاچاقچیان و افاغنه غیر مجاز به منظور حفظ فرصت‌های شغلی برای جوانان خبر داد.

دادستان بم گفت: اتباع غیر مجاز با پرداخت 200 هزار تومان به کرمان، 400 هزار تومان به استان‌های مرکزی و 600 هزار تومان به تهران قاچاق می‌شوند.

وی افزود: با توجه به ترانزیت بودن جاده بم – کرمان طی شبانه‌روز به طور متوسط بین 800 تا یک هزار تبعه غیر مجاز از بیراهه‌ها وارد استان کرمان و از آن جا به سایر نقاط کشور منتقل می‌شوند.

سنجری نبود اردوگاه نگهداری افاغنه در بم را از مشکلات دستگاه امنیتی برشمرد و خاطرنشان کرد: با وجود معضل قاچاق انسان در منطقه، مکانی برای نگهداری اتباع غیر مجاز در بم وجود ندارد و این اتباع با صرف هزینه‌هایی ابتدا به کرمان منتقل و از آنجا مجددا از طریق بم به افغانستان بازگردانده می‌شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *