آرایش جنگی روابط عمومی

بسم الله الرحمن الرحیم

هرازنیوز:مدیران خود را با آرایش جنگی سازنده و موثر ارتباطی با جامعه درحوزه روابط عمومی هماهنگ کنند دانستن حق مردم است وازشعار دادن پرهیز شود اساس امروز جامعه تزریق روحیه امید به دست آوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی این موهبت الهی است .

با عنایت به گستردگی وظایف روابط عمومی ها، کمتر مدیری پیدا می شود تا از اهمیت نقش روابط عمومی در رشد وتوسعه سازمان وجامعه مطلع نباشد.

روابط عمومی ها به عنوان یک اولویت اثر گذار درجامعه نقش تعیین کننده دارند و تصور این که روابط عمومی ها تبلیغات چی سازمان هستند و وظیفه نمایان نمودن مسئولان محل خدمتشان رادارند اشتباه محض بوده و باید از اذهان چنین تصوری را پاک نمود اگر سازمان ,نهادها و کلیه دستگاه های اجرایی و جامعه روابط عمومی نداشته باشند بدون شک به انحراف کشیده می شوند.

تمامی مسولان باید به این باوربرسند روابط عمومی ها ، روابط عمومی مدیریت نیستند بلکه مدیران روابط عمومی چشم،گوش وزبان سازمان وجامعه هستند ودفتر کار مدیران روابط عمومی بعنوان پناهگاه مردم وکارکنان درمقابل بی عدالتی ونارسایی ها وتبعیض ها به عنوان مجری ومدافع حقوق شهروندی حساب می آید واگر روابط عمومی ها وظایفشان را به درستی انجام دهند ودر رسیدگی به شکایات مخاطبان از مدیران شفافیت را در عمل بخواهند هیچ مدیری حقوق نجومی نخواهد گرفت بذل وبخشش وریخت وپاش از بیت المال وبی عدالتی نخواهیم داشت.

روابط عمومی ها نصیحت الملوک جامعه نیستند بلکه اولویت مهم سازمان اداری کشور و دولت محسوب می گردند چرا که روابط عمومی ها در سطح کشور، جدای از نقش اثربخش درمحل خدمت خویش ، در مسائل اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز نقش اساسی دارند، ازاین رو ظرفیت ها و قابلیت هایی که روابط عمومی ها در عرصه های مختلف ازجمله مدیریت کشور و نظام اداری و مشارکت دادن مردم در تصمیم گیری، قانون گذاری، سیاست گذاری، اجرای قوانین و اداره کشور دارند باید جدی گرفته شده ومدیریت گردد.

درشرایط امروزی جامعه مدیران روابط عمومی ها با آرایش جنگی باید به ارتباطات انسانی و کلامی ، ذوق و شوق شغلی در کار ، قدرت کافی ، نشاط پایان ناپذیر وتسلط برکار، عطش سیری ناپذیر به کسب اطلاعات جدید و به روز،فصاحت و بلاغت در کلام، قدرت نوشتاری و گفتاری ، دارا بودن اعتماد به نفس و دارا بودن قدرت تصمیم گیری در سخت ترین شرایط ، خودکار در کارها بطوریکه منتظر هیچ دستوری نباشد ، دارا بودن قدرت تجزیه و تحلیل صحیح محیط های کاری ، برچارچوب و ضوابط درونی و بیرونی سازمان خود احاطه کامل داشته باشد، دارای دانش تخصصی روابط عمومی باشد و یا دوره های آن را به صورت عملی گذرانده باشد ، تسلط به تکنیک های ناب روابط عمومی در عصر دیجیتال ، دارا بودن فنون تشویق و ترغیب به کار ، آشنایی دقیق و عملیاتی با قدرت رسانه و نقش بی بدیل آن در تحول آفرینی لحظه ای در جامعه، تسلط بر دانش اطلاعات و سازماندهی اطلاعات دریافتی در موعد مقرر، توانایی حل مشکلات در کمترین زمان ممکن با در نظر گرفتن شرایط سازمان ،ایمان قاطع به تاثیرگذاری حرفه روابط عمومی در علم و عمل ، احساس مسئولیت نسبت به مخاطبان درون سازمانی و بیرون سازمانی و همه مخاطبانی که باسازمان در ارتباطند، صبر و شکیبایی و پرهیز از تصمیمات زود هنگام ، دارا بودن صداقت ، وفاداری و مسئولیت پذیری در تمام امور ، رعایت اصول عملی در انجام کارهای روابط عمومی ، پرهیز اکید از دروغ ، فریب ، ریا ، تزویر که نتیجه کاملاً معکوس و مخرب و ویرانگر را برای سازمان به دنبال خوهد داشت ، التزام عملی به راستی ، درستی وصداقت درکارها ، شناخت جایگاه بسیار رفیع روابط عمومی در سازمان و عمل به آن بطوریکه باعث ایجاد احترام واقعی سایر بخش ها به آن شود,ارتقاء جایگاه روابط عمومی در سازمان ، بطوریکه هیچ جلسه ای بدون حضور روابط عمومی تشکیل شود ، احترام به تمامی شخصیت ها و گروه ها و لحاظ دانستن شرایط کاری آنها ،پویایی درونی بطوریکه مسئول روابط عمومی دارای بیشترین مطالعه بوده و همواره به عنوان اولین فرد دارای اطلاعات تازه و بکر در مجموعه کاری خود باشد, دارای دانش و تخصص کاربردی برای آنکه سازمان به بالاترین جایگاه کاری ارتقاء دهد ، در زمان های سخت خود ر ا نبازد و در آن لحظات هم به فکر پویایی سازمان خود باشد ، تمامی فکر ، انگیزه ، دانش واطلاعات خودرا برای ارتقاء جایگاه سازمان در هر حالتی بکار بگیرد، توجه واهتمام ویژه نمایند .

عباس اقوامی آملی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *